Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (208)
Po sústave mnou videných poslabších komédií z Francúzska (Král Guillaume, Co vtip, to mrtvola...) som sa na tvorbu z tejto krajiny začal dívať cez prsty. Našťastie prišiel vynikajúci krimi thriller "Nevinná" a všetko dal zase do poriadku. Vynikajúci nárez od začiatku až do konca mi nedovolil ani odísť na záchod a Francúz ma až do konca držal v hrsti. Na postave Juliena je pekne znázornené, čo všetko je schopný urobiť človek pritlačený k múru, keď je páchané neprávo na jeho blízkych. ()
Jedním slovem výborné. I tím jak je to jiné než americký remake. Ne lepší, ani ne horší. Každá z verzí má něco do sebe a nabízí požitek jiného druhu. Americká si víc vyhrála s plánem, jeho přípravou i gradací některých scén a navíc dodala několik výborných detailů (třeba finta s odpadky), francouzská mě nadchla syrovou atmosférou, která houstne každou minutou, realističtějším pojetím postav, plánu i příběhu, nekomplikovanou přímočarostí, se kterou míří přímo k cíli, bez zbytečných slov, zbytečných scén a efektních žánrových kudrlinek. Ačkoli je Russell Crowe výborný, Vincent Lindon je přirozenější a lepší v každém ohledu. Sympaťák, který přes místy téměř minimalistické herectví dokáže předat mnohem víc emocí (kde musí Crowe křičet, Lindon se jen podívá a vše je jasné). Zkrátka výborný kousek, který se v přehrávači neroztočil naposledy. ()
Niekde medzi kinom a televíziou. Nižší rozpočet ale nemusí hneď znamenať nevýhodu, aj keď ide o útekový triler, sľubujúci vysoké napätie. Tvorcom sa vydaril pomerne originálny scenár, ktorý diváka vtiahne do deja a drží hlavným postavám palce až do konca. Americký remake je lepší, ale to je spôsobené hlavne vyšším rozpočtom. Režisér sa nebojí ukázať Diane vo väznici aj úplne bez make upu, inak je samozrejme vždy nádherná a sympatická:). ()
Harmonicky si žijúca rodinka, kde všetko funguje dokonale až kým manželku a matku neodsúdia na pár rokov do väzenia, aj keď je nevinná. To,čo sa deje potom je detailne pripravený plán, ktorý ak vyjde, môže zmeniť kvalitu života všetkým členom rodiny. O napätie je v celom filme postarané v dostatočnej miere, akcia vrcholí najmä v záverečnej polhodinke a celková realisticky poňatá atmosféra korunuje túto francúzsku detektívku na kvalitný film s jednoduchými ambíciami. ()
Zoufalí lidé dělají zoufalé věci, zvláště pokud někomu neprávem obžalují a uvězní manželku, není se čemu divit, že se chytne každé myšlenky, každého plánu, byť by byl sebešílenější a seberiskantnější. Zpočátku film šokuje náhlými zvraty, postupně zvolňuje a finále běží opět ve zběsilém a velmi napínavém tempu. Málokdy jdu do kina na film, o němž vlastně nic nevím, ale tentokrát se to opravdu vyplatilo. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Režisér Fred Cavayé vybral Diane Kruger do role Lisy kvůli její kráse. Usoudil, že to udělá její postavu při tak těžké životní zkoušce silnější. (HappySmile)
- Všechny scény se natáčely chronologicky, protože režisér cítil, že je to důležiré pro herce a pro vývoj jejich postav. (HappySmile)
- Skladatel Klaus Badelt se k projektu připojil až v pozdějším stádiu. Prohlédl si film spolu s režisérem, aby zjistili, kde je potřeba vložit hudbu. Badelt shledal, že film funguje dost dobře i bez hudby, Cavayé však usoudil, že Badeltova práce, která byla nahrána v londýnských studiích Abbey Road, zvyšuje intenzitu a emoce ve scénách a dává jim novou hloubku. (HappySmile)
Reklama