Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHudba:
Klaus BadeltHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (209)
Nejdříve jsem viděla remake tohoto filmu (Tři dny ke svobodě), který mě naprosto uchvátil. Pro srovnání jsem následně shlédla i tento originál, kterému bohužel dávám o hvězdu (a půl) méně. Paul Haggis to prostě pojal tak nějak akčněji a přestože jeho verze trvá o 40 minut déle než tato, není to v žádném případě na škodu. Navíc Vincent Lindon a Diane Kruger vypadají jako otec s dcerou, což mi trochu vadilo. Ale jinak to není vůbec špatné. ()
Americký remake Tři dny ke svobodě jsem viděl dřív, než-li tento francouzský originál a jsem za to velmi rád. Remaku se podařilo tento velice dobrý film mírnými úpravami povýšit o řadu víš. Nicméně i francouzský originál z roku 2008 je velmi slušný- ale doporučiji nejdříve vidět americký remake (už jen proto, že ten Vás celou dobu napíná, kdežto originál Vám prozrazuje vše hned). Dát tomuto filmu tři hvězdy je málo, takže dávám čtyři a Třem dnům ke svobodě měním na plný počet! ()
Nebojte sa! Váš stredostavovský pokojný a mierne rutinou plynúcich rokov aj nudný život nemusí takým byť na veky vekov. Stačí, ak si Vás zoberie z akéhokoľvek dôvodu policajná, prokurátorská a sudcovská mašinéria a razom môžete byť ako nevinný za mrežami. A to nie je sci-fi, ako píše anderson. Skôr emočná dobrodružná limonáda. A k tomu, prečo nejde o fantáziu: Len nedávno bol (september 2014) z basy prepustený muž, ktorý si odsedel 16 mesiacov namiesto skutočného páchateľa. Spisovateľ Dominik Dán (umelecký pseudonym skutočného vyšetrovateľa) opísal v knihe Cela číslo 17 prípad nevinne odsúdeného za vraždu, ktorú nespáchal, a roky si odsedel v ťažkom väzení. Sci-fi bola vo filme skôr realizácia únikového plánu. Napriek tomu som celej rodine v boji proti mašinérii trestajúcej a policajnej moci držal päste. Príjemná adrenalínová jednohubka o boji proti silovým zložkám štátu. Nie, tu nejde boj z presvedčenia, ale z povahy štátnej moci, ktorá sa zvykne občas fatálne seknúť a nevzdáva sa svojej interpretácie faktov. Vtedy bojovať jednoducho treba. ()
Francouzi zase dokázali natočit zcela jinou detektivku, Lindon byl jako vždy naprosto dokonalý. Věřit muži s jeho vizáží, že ho miluje Diana Kruger, se dá jen, když je špičkový herec. A já mu věřila nejen to, prožívala jsem s ním celou hektickou přípravu akce a do poslední chvíle jsem doufala v její zdárný konec. Takhle jsem asi nefandila ani našim hokejistům hrajícím v Naganu. ()
Scénář: Fred Cavayé, Guillaume Lemans .. Dobrá krimi, ale Americký remake ji válcuje ve všech směrech - od nápaditějšího podání, obsazení, po výbornou porci napětí. 70%. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Diane Kruger trvala na stretnutí s Fredom Cavayém pred prijatím úlohy, pretože mala pocit, že postava Lisy nie je dostatočne prepracovaná. Kruger a Cavayé ako taký strávili niekoľko mesiacov vývojom postavy, ktorá mala v pôvodnom návrhu podstatne menšiu úlohu. (Arsenal83)
- Vězeňské scény se natáčely na třech místech: Exteriéry představuje vězení Meaux, které je vzdálené 40 km východně od Paříže; vstupní chodba je součástí Národní francouzské knihovny v Paříži a ostatní interiéry (cela, návštěvní místnost) vznikly ve studiu. (HappySmile)
- Všechny scény se natáčely chronologicky, protože režisér cítil, že je to důležiré pro herce a pro vývoj jejich postav. (HappySmile)
Reklama