Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Victoria Grantová (Julie Andrewsová) sice disponuje vynikajícím sopránem, ale momentálně jí to není nic platné, vypadá to, že rok 1935 pro ni bude smolný. Uvízla totiž v Paříži, opuštěná svým šéfem, hladová a bez haléře, a marně se pokouší získat práci. Díky sérii bizardních událostí se nakonec dá (pracovně) dohromady se světa znalým kabaretním bavičem, homosexuálem Carrollem Toddem, přezdívaným Toddy (Robert Preston). Toddy, taktéž v nezáviděníhodné situaci (čerstvě bez práce a bez přítele), Victorii přesvědčí, aby se pokusila prosadit jako imitátor, ženský imitátor...: 'chceš, abych byla žena předstírající, že je muž předstírající, že je žena?'. Jedné noci se tak v populární show módního klubu zjeví tajemný polský hrabě Victor Grezhinski a coby uhrančivá femme-fatale s čarovným hlasem zcela uchvátí mnohdy nevděčné a senzacíchtivé pařížské publikum. Úspěch je to vskutku kolosální, Victor, všeobecně považovaný za Toddyho novou lásku, se stává miláčkem davu a hitem noční Paříže. Všechno vypadá pro oba dva až nečekaně růžově, na scénu ale vstupuje King Marchand (James Garner), lehce mafiánský a mocný majitel prosperujícího baru v Americe, t.č. hledající v pařížských vodách nový pěvecký objev pro svůj klub. Na cestách ho doprovází velice sexy a velice afektovaná přítelkyně Norma (Lesley Ann Warrenová) a oddaný bodyguard (Alex Karras), mlčenlivý hromotluk, se kterým nejspíš nejsou žádné žerty. King je Victorem taktéž okouzlený, ale zároveň i notně vyvedený z míry. I když se tomu brání zuby nehty, Victor ho přitahuje a přece není možné, aby se mu líbil muž! Rozhodne se za každou cenu zjistit pravdu. Než se mu ale podaří rozplést všechny nitky a navíc získat Victorii i její srdce, budeme svědky nejednoho nečekaného odhalení, řady dramatických i komických situací, těsných úniků a (i přes odlehčený žánr muzikálové komedie) četných bojů s předsudky všeho druhu. Ke slovu se dostane i vděčný 'boj mezi pohlavími'. King a Victoria, oba stejne tvrdohlaví a ve svých názorech neústupní, jsou si navzájem důstojnými soupeři, mezi nimiž jiskry jen srší.

Muzikálová komedie VICTOR/VICTORIA (1982) byla natočena v době, kdy byl tento žánr ve filmových kruzích všeobecně považován za mrtvý. Úspěšný režisér Blake Edwards (např. SNÍDANĔ U TIFFANYHO, RŮŽOVÝ PANTER, VELKÝ ZÁVOD), ale dostal důvěru studia MGM a napsal scénář šitý na míru své manželce Julii Andrewsové, která v té době poněkud stagnovala po fantastických muzikálových 60. i 70. letech. VICTOR/VICTORIA plný pěveckých a tanečních čísel jí znovu poskytl příležitost plně uplatnit svůj všestranný talent. Ve filmu můžeme vidět i jejího neúnavného manžela, který kromě psaní scénáře a režie zvládl i menší roli soukromého detektiva.

Přestože se VICTOR/VICTORIA odehrává v Paříži roku 1935, evokuje (i když americky umírněným a poněkud 'vydezinfikovaným'způsobem) spíš dekadentní prostředí nočního Berlína 20.let, prostředí libující si v odlišnostech, bisexualite, transvestitismu a senzacích. Nejspíš proto nepřekvapí, že muzikál byl inspirovaný německým filmem z r.1933 VIKTOR UND VIKTORIA, muzikálová verze se objevila v USA nejdřív v jevištním zpracování na Brodwayi. I přes dobu nepřející muzikálům byl VICTOR/VICTORIA úspěšný u kritiky i diváků. Získal celkem 7 nominací na Oscara a 5 na Zlatý Glóbus, v obou případech proměnil po jedné (Oscar: hudba - Henry Mancini, Leslie Bricusse ; Zlatý Glóbus: nejlepší herečka - Julie Andrewsová). (DearS)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

DR.SZ 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelné vzkříšení již dávno zaniklého žánru.. varietního muzikálu. Mé oči byly po celou dobu upřené na obrazovku a buď slzely smíchem anebo přívětivě pomrkávaly v rytmu přenádherných a (doufám že věčných) melodií. Perfektně vystavěné dialogy nádherně korespondují s výpravným příběhem plným paradoxů. Odbourává tu většinové myšlení o předstírání, sexualitě a o postavení žen a mužů vůbec. Mezi Julie Andrews a Jamesem Garnerem to jenom jiskří. Tohle byl vůbec poslední její muzikál, poté bohužel ztratila hlas, ale také tu podala nejvíce tragikomický, pěvecký i taneční výkon. Dalo by se mluvit o vyvrcholení její nádherné a záviděníhodné kariéry. Ovšem i další herci se zasloužili o tuhle panoptikální podívanou stejně skvěle: ať už Robert Preston jako charismatický a zkušený homosexuál, Graham STark jako otrávený číšník anebo vůbec nejkomičtější a nejstupidnější žena historie v podání Lesley Ann Warren. Kompaktnost a přirozenost tohoto muzikálu kazí jen pocit, že není zasazen so správného prostředí. Co si budeme povídat, ale takhle to v Paříži v meziválečném období opravdu nevypadalo. Přesto se hluboce klaním Blakeovi a celému týmu a lehce tomuto zázraku nadržuji. 90% ()

easaque 

všechny recenze uživatele

myslím, že docela neprávem neznámý film. Téma sice není tak vyjímečné, ale zato je velmi dobře zpracovaný a drží se aspoň dle mého názoru na hraně, kdy ještě nespadne do kýče a přitom je dost zábavný. Jak nemám moc rád muzikály, tak tady ty hudební čísla byla na úrovni. Film mi sedl velmi dobře a celou dobu jsem se bavil a tak jinak než 5* nemůžu dát. I po druhém shlédnutí nechám pět hvězdiček - škoda jen, že nejsou titulky i k hudebním číslům. Zajímal by mě německé originál - proto jen za originalitu jednička. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 2 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ]] ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Nelibuji si v tomto žánru muzikál/cabaret a v tomto filmu zvlášť. Že tu bylo zplácané všechno dohromady, věci i místa (Berlín, Paříž, New York) by až tak nevadilo, i příběh, který je opravdu jen gagem mezi vystoupeními (a ta šlo především), který byl skutečně prostý. Dodívat se na film, jehož efekt stál nad smyslem i účinkem, bylo opravdu obtížné. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Blake Edwards uměl jako jeden z mála režisérů natočit komedie, u kterých jste si místy říkaly, že jsou naprosto ztřeštěné, ale hned v další scéně jste si mohli říct, že jsou vlastně docela chytré. A k tomu ještě příběh, který má hlavu a patu a dává smysl. Navíc je vše okořeněno výbornými hereckými výkony hlavních představitelů. ()

quixote 

všechny recenze uživatele

Naprostá klasika, umělecký úspěch všech zúčastněných po všech stánkách. Kultovní muzikálový film se vším všudy. Skvělá Julie Andrews (kdo by čekal, že něžná Maria ze slaďáku The Sound Of Music na náročnou dvojroli v tomto filmu nemá, se velmi mýlil), fantastigká jazzová hudba Henryho Manciniho. Robert Preston je v písni „The Shady Dame From Seville“ opravdu neodolatelný. Lze vidět opakovaně - film - lahůdka! ()

Galerie (49)

Zajímavosti (12)

  • Pozornému divákovi prídu parížske ulice pomerne mdlé - to je dané tým, že sa celý film nakrúcal v štúdiách Pinewood v Anglicku, do mesta nad Seinou sa vôbec nešlo. (classic)
  • V scéne, keď Viktoria / Viktor skúša po prvýkrát svoje číslo "Le Jazz Hot.", jeden z trojice mladíkov hovorí: „On je božský". Dotyčným mladíkom je Geoffrey Edwards, Edwardsov syn z prvého manželstva. Tým pádom hovorí o svojej civilnej macoche. (classic)
  • Pro scénu v restauraci byli švábi dodáni v podchlazeném stavu a „uváděni v život“ pomocí fénu. Štáb mohl jen doufat, že se po nabytí pohyblivosti vydají tím správným směrem, protože se nedalo očekávat, kam vyrazí. (ČSFD)

Reklama

Reklama