Reklama

Reklama

Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit…  Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 076)

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Spoustu nelogických situací. Tlusťoch vyskočí z vlaku, pak sedí u monitoru a komanduje ostatní. Přitom, dávno měl sedět v base! Kráva, která si hraje na šéfku a ničemu nerozumí. Nakonec ještě bude povýšena. Přitom, dávno měla sedět v base! Celkem vzato, je to film o dvou rádoby supermanech, kteří udělají téměř hovno a přesto se stanou hrdiny USA. Dávám 50% ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Mám za to, že tu neselhal ani tak distributor, který u nás film neuvedl do kin, ale české Ministerstvo školství, protože Unstoppable by byl skvělou přípravou ke státním maturitám z fyziky. První půle je variací na notoricky známý příklad o dvou vlacích o známé rychlosti jedoucích proti sobě, kdy je nám známá dráha a hledáme čas setkání, druhá půle tímtéž s tím rozdílem, že vlaky jedou za sebou. Škoda. ____ Nejvážnějším problémem filmu je prachbídný scénář, který by sám o sobě nevadil, kdyby se veškerý dění neodehrávalo on-line v real módu. Díky tomu nejsou přípustné žádné komprese ani extenze času, žádné flashforwardy jako v Dominu, žádná pře-narativizovanost typická dnes i pro ty nejklišoidnější bijáky, které své obrazy často předkládají ve složité perspektivě, zahrnují do nich série fragmentovaných apostrof, odboček a poznámek pod čarou spíše než koherentních soustředěných příběhů. Pramálo racionální, pramálo duchaplný a vtipný, zato trošku hysterický, sentimentální a kýčovitě zabarvený scénář tak povstává před diváky neskryt v celé své hrůze. Dlužno však dodat, že Unstoppable je také skrytou polemikou s dnešním vyhroceným fikčním světem komplikovaných příběhů a že tu alespoň dostáváme tutéž informaci z více zdrojů přes média. Proč jsou vlastně filmy čím dál rychlejší, záběry kratší, kamery nepokojnější? Jsem stále častěji přesvědčen o tom, že média (televize, internet, cell phony) ve filmech mají na zrychlující se formální stránku kinematografie radikálnější dopad než cokoliv jiného. V první polovině minulého století motivovala skoky v příběhu vzpomínka, ještě dříve titulek, dnes jsou ty možnosti daleko širší, stačí nějaké postavě zavolat nebo vnořit kameru do televizního dění a plynule v něm pokračovat. ____ Unstoppable představuje něco, čemu říkám bezpečné nebezpečí, poněvadž tu zas tak o moc nejde, prim hraje povrch nad fyzičností a syté barvy přefiltrované polarizačním filtrem nad špínou a krví. Vlak ve vyšších rychlostech krajinou spíše plave. Jestliže někdy zaznívá kacířská myšlenka, jak by vypadal scénář k Počátku zfilmovaný Bayem (přinejmenším působivě), tady bych na režisérský sesli při zachování scénáře viděl rád nějakýho transgresivce jako Cronneberga nebo Verhoevena. V arkádovým Unstoppable totiž zjevně nemáme do činění ani s hlubokou autentičností, ani s vědeckou rekonstrukcí, ani s opravdovým napětím, nýbrž s příslovečnou atrakcí. Užívej si beze strachu, nabádá Unstoppable, neboť v každém zdroji rozkoše bylo zabito to škodlivé – v kafi kofein, v cigaretách nikotin, v pivu alkohol, v potravě kalorie, v souloži početí, v obrazech skutečnost, ve znacích význam, v řeči smysl – svět čistých rozkoší, bez příměsi nebezpečí, která byla kdysi na jejich dně. ____ Je vtipné sledovat, jak se composer hlavně v první půli přetahuje a snaží marně přehlušit zvuk vlaku. Při spojení s obzvlášť masivním a hlasitým ruchem nemá hudba naději se prosadit a zpravidla tu vůbec ztrácí smysl. Ve druhé půli si Williams naštěstí uvědomí, že čím odlišnější charakter mají mísené zvuky, tím zřetelněji souzní. Táhlou hudbou snadno proniknou kroky či údery kladiva. Podobně od spojitého ruchu stroje se zřetelně odliší jednotlivé tóny klavíru nebo drnkajícího nástroje. Dobře se navzájem snášejí i zvuky zabírající odlišnou část zvukového spektra. Nad hudbou v hlubší poloze se prosadí vysoko znějící ruch, kupř. skřípání brzd. Hluboké dunění dieselového motoru nebude zase nijak překážet vyšším tónům hudby. () (méně) (více)

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Zoufalý honění rozjetý, neřízený, megatěžký a megavznětlivý vlakový soupravy. Vím, "natočeno podle skutečných událostí", ale stejně (hm, možná i právě proto) k neuvěření tak, že to musím chtě nechtě brát jako mínus. Co se nějakého levelu zábavnosti týče, tak ten v průběhu filmu nepřetržitě stoupá, aby zhruba ve třetině stopáže konečně vystoupal ze sraček a posledních 20 minut se nesl na tak akorát uspokojivé úrovni. Takže nakonec si nestěžuju, ale ani nejásám. Nic, co bych vám dohodil na otázku "Hej, cos teď viděl za dobrý filmy?". ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Scenár: Mark Bomback | Hudba: Harry Gregson-Williams | Produkcia: Tony Scott, Ridley Scott, Julie Yorn, Mimi Rogers, Eric McLeod, Alex Young | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Telecinco Cinema, Scott Free Productions, Prospect Park, Millbrook Farm Productions | Rozpočet: 95 miliónov $ | Tržby: 167,663,383 $ | Človek by si myslel, že v dobe neobmedzených technickým možností môže film s tematikou "obyčajných" vlakov skončiť maximálne ako prepadák. V prípade Nezastaviteľného je tomu inak - od desiatej do poslednej minúty je napínavým filmom so stúpajúcou tendenciou. Z daných možností určite vrcholné ťaženie. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Strašně předvídatelné a neinvenční, v roce 2010 už nezasluhující takřka žádnou pozornost. Tony by se měl věnovat zajímavějším projektům, akci pořád zvládá skvěle. V tomto filmu se mu trochu adrenalinu do mých žil vpustit podařilo, škoda jen, že jsem nemohl být i opravdu napnut, neboť nad tím, jak to celé dopadne, není absolutně možné ani na chvilku zapochybovat. Ztělesněné klišé. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Natáčelo se po celém Ohiu a v části New Yorku. První klapka padla 31. srpna 2009. (Kuzmik)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 81,6 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 167,8 mil. (NIRO)
  • Vlak Franka (Denzel Washington) mal mať veľa vagónov, ale vo chvíli, keď vošiel na druhú koľaj, nemal všetky vagóny na tejto koľaji, takže mali byť na pôvodnej trati. Avšak keď do nich vrazil vlak, môžete si všimnúť, že prerazil len jeden vagón a ostatné tam neboli. (Johnny.ARN)

Související novinky

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

20.08.2012

V neděli 19. srpna zhruba ve 12:30 režisér Tony Scott „bez zaváhání“ skočil z mostu Vincenta Thomase v San Pedru. Skok byl smrtelný. V Scottově kanceláři byl posléze nalezen dopis na rozloučenou,… (více)

Oscar 2011 - výsledky

Oscar 2011 - výsledky

28.02.2011

Stejně jako každý rok, i letos nám akademici připravili nějaké to překvapení. Letos je ve znamení obrovského neúspěchu Opravdové kuráže, která neproměnila ani jednu z deseti nominací a podobně… (více)

Nominacím na Oscary vládne koktavý král

Nominacím na Oscary vládne koktavý král

26.01.2011

83. udělování Cen Americké filmové akademie proběhne v neděli 27. února. Do té doby můžete tipovat, kdo bude vítězem. A nebude to lehké, letos se v pomyslném pelotonu setkali velmi silní běžci.… (více)

Tony Scott a Jack Bauer?

Tony Scott a Jack Bauer?

21.12.2010

Prozatím jde o drb, ale pustil jej do oběhu bývalý výkonný producent seriálu 24 hodin Howard Gordon, takže si zaslouží pozornost. Filmové pokračování akčně špionážního seriálu se připravuje už dlouho… (více)

Reklama

Reklama