Režie:
Daniel MonzónKamera:
Carles GusiHudba:
Roque BañosHrají:
Luis Tosar, Alberto Ammann, Antonio Resines, Carlos Bardem, Marta Etura, Manuel Morón, Manolo Solo, Josean Bengoetxea, Jesús Carroza, Miguel Martín (více)Obsahy(4)
Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (441)
Dříve se na evropské filmy skoro nedalo koukat. Dnes? Nakopávají prdel přeslazenému Hollywoodu a to i ve vězenských dramatech, které doposud nejlépe uměli právě za mořem. Cela 211 po celou stopáž popisuje konflikt ve věznici, přesto nenudí ani na vteřinu. Postavy jsou skvělé! Kolumbiec, Malamadre i samotný Juan. Skvělé herecké výkony, lidské poselství a hlavně, dokonalé drama. Jeden z nejlepších filmů letoška. 90% 14.08. 2010 ()
Vězeňských dramat je tolik, že by si jeden řekl, že další vidět nepotřebuje. Ale Cela 211 přichází se zcela originálním počátečním nápadem, který je pak stejně originálně a překvapivě rozvíjen v dalších minutách. Drsní herci, drsná atmosféra, ale současně spousta předem zpočátku těžko představitelných a přitom logických a pochopitelných emocí. Celkovému výsledku velmi pomáhá exhibice pánů Luis Tosara, Alberto Ammanna, ovšem i Marta Etura, byť co do minut na plátně zdánlivě okrajová, je skvělá. ()
Z basového podžánru určite tá kvalitnejšia polovica sorty. Obsahovo plná nápaditých myšlienok, charizmatických postáv a neúnosného prísunu napätia. Jediná väčšia výtka smeruje k postoju režiséra, že práve basmani boli zväčša tí dobrí, a že politické machinácie sú horšie svinstvo než surová prirodzenosť človeka. Negatíva oboch strán mohol mierne zarovnať. ()
To takhle ke mně přijde jeden kámoš a říká, jestli jsem viděl nějakou Celu 211. Já mu říkám, že ne, on na to, že to si musím sehnat. Poté, co mi to za pár dnů vychválil i další kámoš, jsem si tenhle film sehnal a výsledek předčil má očekávání. Tenhle film se zpočátku zdá pomalý, ale to je jen pár minut a pak se to začne kupit. Jedna událost stíhá druhou a vše vede k jednomu neodvratnému konci. V některých momentech mi to připomnělo další skvělý film, Unthinkable, ale opravdu jen v několika, jinak si tento snímek jede ve vlastních, nezajetých a poměrně originálních kolejích. Věřím, že tohle nebylo naposledy, co jsem tento skvělý film viděl. 100 %. P. S. A Luise Tosara a Alberta Ammanna bych chtěl vídat častěji, kdyby tihle herci "zdrhli" do Hollywoodu, vůbec bych se nezlobil… ()
Souhlasím, že lepší je předem nic nevědět, opravdu to pak dost překvapí a ještě více upoutá. Vězeňské drama jak vyšité, není to sice můj oblíbený žánr, ale Celda 211 se prostě povedla. Vychytaný scénář, charismatičtí herci a hlavně zběsilé tempo z filmu dělají žánrovou perlu. Možná bych si zapolemizoval o tom, proč většinu času film tlačí na pilu ukazováním, že ti nejhorší odsouzení vrazi, šílenci a násilníci jsou vlastně ti dobří a jejich strážci naopak záporní hrdinové, ale to už je nad rámec krátkého hodnocení a navíc by to mohlo přinést spoilerování... ()
Galerie (19)
Zajímavosti (5)
- Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
- Film je venovaný Luisovi Ángelovi Puentemu, hasičovi zo španielskeho mesta Zamora, kde sa tento film natáčal. Luis sa podieľal na snímke a umrel pri záchrane dvoch chlapcov v rieke Duero krátko potom. (MikaelSVK)
- Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)
Reklama