• igi B.
    *

    Blablablablablablabla... Fakt >obraz doby< zase, že... Jinak ovšem blbučké mýdlové teledrama, zinscenované a vyrobené divácky podbízivě pitomou formou čudláckého typu - tak jako většina dnes produkovaných srajdin napříč televizáckým spektrem... Tak ještě že to těm mladým povětšinou bleskovým celebřiťkám navenek aspoň tak pěkně trendy džezuje - i když je to vlastně jen taková falešná a umělohmotně načančaná markýrovaná šmíra... °-/ . . . A proč prosimvás ta Šoposká kurnik šopa furt tak šišlá? - - - P.S. A jak to teda bylo doopravdy s těma Škvorďákama? - - - - - (Poprvé viděno 14.3.2010 na ČT1, hodnocení 18., komentář zde s pohrdáním jako první - 14.3.2010)(14.3.2010)

  • Vančura
    ****

    Zhlédnuto bezprostředně po dočtení Škvoreckého textu "Malá pražská matahára", který zde posloužil jako literární předloha. Dle mého soudu je to zdařilý televizní film, se sympatickým obsazením a příjemnými hudebními čísly. Odpustil bych si ale tu vsuvku ze současnosti se zestárlým Dannym - respektuji však právo režisérky na kreativní přístup ke Škvoreckého předloze, které se jinak drží relativně velmi věrně, včetně dialogů. Pro mě osobně příjemná podívaná, u které velkomyslně toleruji některé vady na kráse - už proto, že jsem zde objevil několik zajímavých mladých hereckých tváří, na které do budoucna hodlám zaměřit pozornost (Vojta Dyk, Marika Šoposká, Berenika Kohoutová).(9.4.2012)

  • Radek99
    ****

    Škvoreckého literární alter ego dostalo v novém televizním filmu tvář Vojtěcha Dyka a nutno uznat, že ten mu vtiskl charisma známé z knižních předloh. Dany Smiřický se v pohnutých osudech volně kopírujících Škvoreckého curriculum vitae retrospektivně vrací do období 50. let, kdy ho na jedné straně okouzlila jeho známá literární láska jazz, ze strany druhé ho však sevřel nově nastupující totalitní režim...a tyhle dvě věci prostě nejdou dohromady. Jestliže se převážná část náchodských (potažmo Čechů) za války projevovala coby zbabělci, po válce je možné charakterizovat je opět úplně stejně, možná ještě trochu hůře... Adaptace Škvoreckého prózy Malá pražská Matahára se ujala Andrea Sedláčková a není to pokus úplně špatný, i když k dokonalosti mu schází mnohé, třeba větší exprese a naléhavost. Ocenit lze ale vynalézavost a formální experiment s titulkovým ,,poznámkovým aparátem" a jím definovanou mnohoúhelností pohledu. V kontextu české televizní tvorby je Rytmus v patách jistě slušný nadstandard... Podobné filmy a seriály: Prima sezona(14.3.2010)

  • Ak.žena
    ****

    I když si příliš nelibuji v dějových kompozicích typu "vzpomínáme na mládí", i když je Vojta Dyk příliš "neodolatelný" Danny Smiřický, i když by se tam dalo najít mraky nedokonalostí, film si mě získal. Baví mě objevovat méně známé peripetie hlavní linie Škvoreckého díla. Baví mě hudba Olomoučáka Emila Viklického, baví mě interakce herců, které jinak nemám, mírně řečeno, na piedestalu (Kotek, Kohoutová). Baví mě tancující Tomáš Klus :) Kromě jaksi uceleně dobrého dojmu musím vyzdvihnout také všechny jazzové scény. Jsou tak geniálně živelné, kontrastující se zbytkem filmu (stejně jako ve skutečnosti radosti mládí kontrastovaly s těžkou dobou). Tohle zkrátka jo, přátelé. Zbývá se zeptat, kdy už konečně Andrea Sedláčková rozhýbá ty Zbabělce?(31.7.2012)

  • Noviik
    ****

    Příjemné zpracování nepříjemné záležitosti. Napětí z té doby bylo ve filmu znát, ale některé části mi přišli trochu nedotažené nebo spíš zbytečně ustřihlé. Ale to už k televiznímu filmu patří. Vojta Dyk byl opravdu skvělý, řekl bych že on je takovou naší nejen hereckou budoucností. Doufám a věřím...(15.3.2010)

  • - Po shlédnutí tohoto filmu Josef Škovercký prohlásil, že chtěl vždy vypadat jako Danny Smiřický v podání Vojty Dyka v tomto filmu, a navrhl režisérce Andree Sedláčkové, zdali by nechtěla zfilmovat také jeho román Zbabělci. O ten již v minulosti projevil zájem např. Jan Hřebejk. (artcha)

  • - Ve filmu se objevila do té doby neznámá Emma Smetana, která se později proslavila coby televizní moderátorka. (M.B)