Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve více než třicet let starém sci-fi snímku zobrazuje oscarový režisér Richard Fleischer nám nepříliš vzdálenou budoucnost, rok 2022, v níž přeplněná Země zápasí s nedostatkem potravin. Poslední spásou je syntetická strava Soylent, o jejímž původu jsou jen nejasné zprávy. Charlton Heston jako detektiv Thorn přichází při vyšetřování vraždy jednoho z vrchních představitelů Soylentu na hrůzné tajemství... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (79)

PKD 

všechny recenze uživatele

Pointa je super. Konec (jak to má ve správných depresivních 70.letech býti) nejednoznačný a kvanta lidí, válících se vám po schodech do vašeho bytu (který ač žádný Ritz, jest v této době, naprostý luxus! zvláště, když lidé spí, kde se dá a ti co v autech, mají ještě kliku) pro mě osobně, noční můra. Kdo nesnáší davy lidí ve měste, tohle už z hlavy jen tak...nedostane. Děsivá realistická vize. Více než všichni ti nemrtví, co mají zaplaviti svět, chacha. Nejemocionálnější scéna? Jsou tu 2 (a v té 2. hraje mj. i Peer Gynt od Griega:) ale já vyberu tu 1. Det. Trn, pardon Thorn, přinese z případu (okolo kterého se vše točí a začíná vlastní děj) domů, kde s ním bydlí starý archivář (výborně zahraný,Edwardem G.Robinsonem, jeho posl.role, zemřel 12 dní po dokončení filmu) kousek masa, pár listů salátu a tuším, že jahodovou marmeládu a starý Sol Roth se rozpláče (a já vždy s ním, páč si prostě dokážu živě a v barvě představiti, že tato doba nastane, no...přelidnění a nedostatek potravin už vlastně je) páč opravdové jídlo už mají jen bohatí a mocní. Ostatní jí, onen Soylen Green (ještě je Red a Yellow) z názvu, který má sice i jinou barvu, než zelenou, leč to není podstatné. A pak ještě sequence s řešením pomocí velkých nakladačů...co dělati s fakt hustýmy davy lidí. Doporučuji v Praze, Brně a pod. Geniální komentář...monolog! Ten by si hl. měli povinně přečísti ti (a těžce se nad sebou a svým bezhlavým počínáním zamysleti), co sekají bez rozmyslu děti nalevo, napravo, jak Baťa cvičky. P.s. odehrává se již, za 2 roky od mého komentáře. Tak bacha! ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Eko-scifi, která ve druhé půlce doslova uschne na svém aseptickém a navíc rutinně zkočírovaném KONCEPTU budoucnosti naší planety. To už i ten LOGANŮV ÚTĚK má v sobě víc šťávy. Předvídatelná apelativní POINTA působí spíš jako parodie na PLANETU OPIC. Hlavní devizou fimu je tak půvabně seschlý stařeček Edwarda G. Robinsona. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Harry Harrison by myslím mohl být spokojen - atmosféru skomírajícího lidstva, které přelidnilo a zcela vysálo matičku Zemi, se Richardu Flesicherovi povedlo vystihnout skvěle. Je to až kruté, sledovat jak se na klinice eutanázie budoucí nebožtíci loučí se světem záběry na přírodu, kterou si někteří z nich ještě pamatují z dětství, ale která je nenávratně pryč. Jinak příběhově - jasně tušíte, jak to celé je, tudíž není moc o co stát, takže za detektivku bych Soylent Green rozhodně neoznačil. Hlavní deviza tkví v přesvědčivém vykreslení ubíjející reality hroutícího se světa, kterou nejlépe předávají Edward G. Robinson (mimochodem toto je jeho poslední film) a strážci vědění z Archivu. Přece jenom Heston je tu za drsňáka, byť i z něj je postupem děje cítit vědomí, že si možná ukousl trochu moc velké sousto. Nebula i Saturn pro Soylent Green byly rozhodně zasloužené, ale nejde si nepřiznat, že dnes už by takovýto film těžko obstál. Na druhou stranu, ta zhruba hodina a půl uběhla jako nic, takže ode mě tomuhle nepříjemnému obrazu naší možné budoucnosti půjde 70%. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Moc dobrého toho v Soylent greenu není. Není to vina filmu. Důležitým faktorem tohoto snímku je hloubka poselství a letmá filozofie o tom, kam člověk může zajít, aby nakrmil ostatní lidi. Snímek se točí okolo detektiva, který se přes vraždu významné osobnosti postupem času dostane až ke zdroji jediného jídla pro masy lidí, kterými je přeplněný svět, Soylent. Ten má různé barvy, ale ve filmu jde hlavně o Soylent green, který by měl být potravinovým vrcholem a o němž nikdo pořádně neví z čeho se vyrábí. Hrůzostrašné zjištění je již od půlky filmu dost patrné a proto nikoho nepřekvapí, ale jsou spíše důležité otázky zda je to správné a zda je to morální. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem něco jako starší verzi Total Recall, ale nakonec to bylo úplně něco jiného. Vtipné je, že se film odehrává v roce 2022 v New Yorku. Tenhle letopočet byl pro tvůrce asi tehdy hodně sci-fi, že jej tam dali jako hodně vzdálenou budoucnost. A hle, ona je tu. A samozřejmě vypadá úplně jinak, než si ji tvůrci představovali. I když... Na filmu zaujme hlavně to, že ačkoliv změny ve společnosti jsou tam evidentní, z hlediska vizuálu jsme pořád v sedmdesátkách i v tom roce 2022. Auta vypadají jako ze sedmdesátek (jasně ty nakladače byly trochu úlet), ale zbraně, oblečení, vše téměř dobové. Snad jen ta architektura. Ba co víc, byl to záměr. Sedmdesátky byly prostě brány jako vrchol a pak už šlo vše do kopru. Už se jen spotřebovává vyrobené, nebo do nekonečna opravuje. Heston v té době byl králem katastrofických filmů, takže jeho role zde nepřekvapuje. Vzpomeňme Planet opic, nebo Letiště a hromadu dalších filmů... Když už film začne být poněkud jednotvárný, rozhodne se Thornův přítel odejít a pak to dostane ten správný šmrnc! Pointa mi došla o trošku dříve než byla vazrazena, to ale nic nemění na tom, že mne to docela dostalo. Třeba už jen ta scéna s večeří. Ta slast ze skutečné chuti skutečného jídla. Zahráno naprosto dokonale. Až si člověk sám uvědomů tu strašidelnou dobu předkládanou filmem, ve které hrdinové žijí. Mno... Tak už vím jaké filmy pouští mamka a taťka Thurnbergovi té svojí rozmazlené copaté holčičce jménem Gréta místo večerníčků !  Myslím, že to objasňuje vše. Zajímavá záležitost je ten Soylent Green, sci-fi, ale tak trochu jiné. Dávám tedy za 4 déčka. * * * * ()

Galerie (63)

Zajímavosti (11)

  • Film byl natočen podle románu Harryho Harrisona "Make Room! Make Room!" (Hans.)
  • Název filmu označuje umělou potravu, která je v knize vyráběna ze sóji a čočky. (Locksley)
  • Herec Edward G. Robinson už během natáčení věděl, že umírá a že další film nestihne. Scéna jeho smrti, kdy volí dobrovolnou eutanazii, je poslední scénou, kterou natočil. Zemřel o necelé dva týdny později. (ClintEastwood)

Reklama

Reklama