Kamera:
James MatherHudba:
Alexandre AzariaHrají:
Guy Pearce, Maggie Grace, Vincent Regan, Joe Gilgun, Lennie James, Peter Stormare, Jacky Ido, Tim Plester, Anne-Solenne Hatte, Peter Hudson, Damijan Oklopdzic (více)Obsahy(2)
Lidstvo našlo způsob, jak ochránit svět před zločinci. Ti nejhorší z nejhorších jsou drženi na místě, ze kterého není úniku. Mimo Zemi, uprostřed hlubokého vesmíru. Prezidentova dcera Emilie Warnock navštíví v rámci humanitární mise vesmírnou věznici MS One. Ale krvavá vzpoura vězňů z Emilie učiní to nejcennější rukojmí. Ven ji může dostat jen jediný člověk. Bývalý špičkový vládní agent Snow je svéhlavý a nekompromisní. Jeho současná pozice na špionážním trhu je, mírně řečeno, špatná - čelí obvinění ze spiknutí proti USA. Od prezidenta dostává jedinečnou nabídku: nový život a svobodu výměnou za záchranu první dcery Spojených států. Jenže v sázce je mnohem více… (oficiální text distributora)
(více)Videa (8)
Recenze (857)
Roztomile béčkové, přesně v tom stylu, který od Bessona očekávám. Poklony Carpenterovi jsou tu blbuvzdorné, Pearcovi lezou svaly z trička a hlášky práší od huby, Maggie Grace to sluší i s ropnou skvrnou na hlavě a pobíhání po vesmírné věznici uteče tak rychle, že si ani nestačíte všimnout dialogové hlušiny. Podobné relaxy by měly být v době vymírajícího videotrhu v kinech povinně alespoň dvakrát do měsíce. ()
Akční slabota. Nebýt hláškujícího sympaťáka Guy Pearce tak téměř nekoukatelné. Nevím čím tento film tolik uživatelů oslnil na 3 a více hvězd. Mě přišel hodně nezáživnej, bez atmosféry a hlavně totálně neakční. Přišlo mě že se pořád něco chystalo, ale ne a ne se k tomu dostat. Chápu že peněz nebylo při natáčení zase tak moc, ale pár kulek by to spravilo. Rozruch tak ve filmu dělá jen jeden pošahanej vězeň se sympatickým účesem. ()
Ve zkratce telegraficky - stop - jedna pichovina - stop - druha pichovina - stop - mnoho pichovin - stop - pichovina zprava - stop - pichovina zleva - stop - at tady nestopuji pul roku - stop - nadpozemska pichovina v beztiznem stavu - STROP. U Kristovo falu, abych zase jen nehaněl. Vždyť co máme my telegrafičtí nevzdělanci radši než psychopatického vraždícího mešuge? No jasně, když jsou dva...a co teprve rovný pětikilo na orbitu. Ne že by si frčeli na žvejkách, tak vostrý zase nebyli a nepáchli po mentolu, ale mejdan si díky jednomu černýmu bourákovi udělali celkem slušnej. Král téhle technopárty a vítěz Kokotí hlavy byl jistojistě pošahanej Gilgun, který mě bavil jak Piťták ve Dvanácti opicích, nebo Ledger v Netopejrovi. Pearce měl zkraje slušný vejšplechty a i mě, seriózního suchara, několikrát roztlemil, pak už to byla jen (ve spojení s prezidentovo harantem) povinná křeč. Triky žádná velká hitparáda, příběh zmíněn v telegramu, ovšem svižná bezva nelogická jízda, která drápe po čtyřech hvězdách, nicméně, jak praví jedno moudré latinské přísloví "ruti ruti, naseru ti", takže za 3, bejci a bejkyně. ()
I na béčkové poměry příběh překvapuje svou hloupostí a uspěchaností, mám pocit že filmu se před uvedením do kin zmocnil nějaký kokainem předávkovaný střihač a zkrátil ho všude možně nejméně o půl hodinu. Což je škoda, protože, krom toho že by nebyl "až tak blbý", Lockout by si nějaké trochu výživnější budování atmosféry a trochu větší vykreslení charakterů opravdu zasloužil - Guy Pearce je takto jen frajírkovská mašina na hlášky, a ne nová reinkarnace Joe Hallenbecka jak se občas tváří, Vincent Regan jako vrchní záporák poněkud postrádá koule, Peter Stormare nestačí předvést své charisma, a jediný Joseph Gilgun si tu opravdu vychutnává každou scénu a dotahuje roli svého pošuka z Misfits k perverzní dokonalosti. Ale ani on vinou režiséra nemůže jet úplně na plný plyn, stejně jako všechno ve filmu - je to zábava, ale chybí mu šťáva, nejde až na dřeň, klouže až příliš jemně po povrchu místo aby se brutálně zaryl do špinavých hlubin punkového trashe. Překvapivé je že film má docela dost vpravdě epických momentů, dokonce i vesmírná bitva ala Hvězdné války, takže není zdaleka jen levnou naháněčkou hodných a zlých po ocelových chodbách vesmírné stanice. Což je ovšem svým způsobem opět trochu škoda, stísněnější komornost ve stylu Černočerné tmy by se sem docela hodila. Méně digitálních triků, menší rozpočet a očekávání velkého studia, direct-to-dvd přístup pro méně mainstreamové publikum... a rázem by z toho byl mnohem zajímavější film, dokonce snad i s potenciálem kultu. 7/10 ()
Zděšen z některých komentů jsem už posouval shlédnutí téměř na neurčito, ovšem takhle nad ránem to na mě přišlo jako první chtíč na náctiletou, náhle a nekompromisně. Tak jsem si kliknul na myšku a rozbalilo se docela solidní akční dílko. Ten dřevnatý správňáček má humoru na prodej, blonďatá trubka moc nepřekáží, trikově snesitelné - až na scénu, v níž úhlavní ejdžnt túruje ultramoderního fichtla, obzvláště moment pádu a skluzu do metra vypadal jako vytržený v devadesátém ze segy - prostě tomu není moc relevantního co vytknout. Nejlepší personou je samozřejmě Zmetek Gilgun, to je prostě angličák, jak má být. Roste z něj podobný klasik úchylných rolí, jako je strýček Buscemi. Nechce se mi zrovna dvakrát polemizovat s jedinci, kteří nemohou usnout z faktu, že film jede v již dříve vymletých kolejích. Co takhle péčko? Nic moc originálního, co? A stejně u toho pořád mastíte ferbla. ()
Galerie (75)
Zajímavosti (14)
- Aby sa herci lepšie prispôsobili scénam a dokázali si predstaviť, ako budú vyzerať po postprodukcii, na zelené plátno boli nakreslené kulisy. (Greenpeacak)
- Společnost CanalPlus, která vlastní s Johnem Carpenterem práva na film Útěk z New Yorku (1981), žalovala scenáristu Luca Bessona o 3 milióny eur za přílišnou podobu scénáře se zmíněným filmem. Se žalobou uspěli, ale mimosoudní vyrovnání bylo nakonec nižší. (BoredSeal)
- V závěru filmu je odhaleno křestní jméno hlavního hrdiny Snowa (Guy Pearce) – Marion. Totéž jméno má ve filmu Cobra (1986) hlavní hrdina poručík Cobretti (Sylvester Stallone). Je prozrazeno taktéž až během průběhu filmu. (Horryx)
Reklama