poster

Útěk z MS-1

  • Francie

    Lockout

  • Slovensko

    Lockout: Útek z MS-1

Akční / Thriller / Sci-Fi

Francie, 2012, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Svižná jednohubka, která je povinností pro ty, kteří chtějí na půl druhou hodinu úplně vypnout. Společnost jim bude dělat sympaticky hláškující (někdy násilně a jakoby na povel) Guy Pearce, i s černou hlavou okouzlující Maggie Grace a také pořádný ranec NÁHODY.. Nevyzpytatelný Francouz Luc Besson občas zplodí totální nesmysl, v jeho produkčně-scenáristickém balíku ale Lockout zaujímá poměrně slušnou pozici, a tím pádem solidní námět a žádné odfláknuté řemeslo. Úvod je hodně vydařený (až na tu videoherní sekci s motorkou), postupně zjistíme, že tu s námi bude drsný agent s falešným obviněním z vlastizrady a vraždy na krku. Očistit ho (jak už to tak bývá) může jedna šílená záchranná akce (během inspekce na přísně střežené orbitální věznici MS-1, kde jsou ti největší prasáci a vrahouni, dojde ke vzpouře – mimochodem inspekci vede dcera prezidenta a mimochodem jsme v roce 2079). Celý koncept vesmírného vězení se zmraženými vězni je samozřejmě kravina na druhou (navíc vůbec není vysvětlená), některé momenty jakbysmet (skok z kosmické stanice a za pár desítek vteřin přistání na silnici uprostřed velkoměsta) a některým berličkám se musíme buď pousmát, nebo je jednoduše přejít (bezpečnostní protokoly o zbraních zřejmě neplatí pro černochy). Jinak ale spokojenost, a to poměrně velká. Stylově kouřící Pearce je nezničitelný i při pádech z velkých výšek, Grace je sarkastická holka od rány, záporáci jsou slušně ujetí a videoklipová režijní dvojice Mather/St. Leger moc dobře ví, že točí stylový brak.. Film je přece čirá zábava!!(1.7.2012)

  • TheDarKnig
    ****

    Pearce je vražedná hláškující mašina a film je příjemná vzpomínka na doby, kdy se scénáře psali jednoduše, béčkově roztomile a úderně bez často ubohých snah o podtext a intelektuální kecy či infantilní rovinu.. Jediný důvod, proč by tomuto filmu slušelo vzniknout právě v těch bájných letech osmdesátých, jsou digitální zrůdnosti a přece jenom málo pořádných zakončovaček ala Komando.. Ale jinak Besson zase dokázal přímý headshot, ať už myslíte čímkoliv :) Maggie splňuje všechny požadavky pro krasavici mezi stádem psychopatických šílenců, ten hlavní je pak náramně hnusný a musím říct, že zvyknout si na jeho vskutku výrazný hlasový projev bylo peklo.. Snaha o orámování hlavní zápletky podzápletkou trošku vyznívá do prázdna. 1 hvězda hlavně za ten feeling a Guye - skoro bych se odvážil mluvit o nejvýraznější roli jeho kariéry. Skoro, protože moc jeho rolí jsem neviděl :) Má pro mně táta nějakej vzkaz? Jo, seš adoptovaná.(6.7.2012)

  • teutates
    **

    Vypatlaný remake 80. let. Nebyla to vyloženě katastrofa, ono popravdě? čekal jsem víc… Guy je opravdu hodně nevyužitý herec dneška, kde dostává jenom takové splašky a když už čuchne k hlavní roli, tak sním někdo vyjebe, což mně jako spořádaného hltače podobných elementu neskutečně sere! Pearce má na víc a MS One není vyloženě shit, no nejsem hotový, jak jsem předpokládal, ehm. Prostě taková imbecilská sranda s kulervouci zapletkou, která neuspokojila moje ego, no 4/10 samozřejmě dám, protože vzpomínám na časy minulé, kde tyhle snímky plnili kina… né jak dneska.(7.10.2012)

  • Zeck
    *

    Tak špatný film, že netuším čím začít. Tak třeba námět? OK, když v dnešní době, ve 21. století hodíte na stůl kterémukoliv producentovi scénář, ve kterém je neohrožený akční hrdina vyslán do nesplnitelné mise, ve které má zachránit dceru prezidenta USA ze spárů hordy zločinců, je jasné co se stane. Tento cár papírů s textem, který zaspal jednu generaci (která má akční hrdiny u prdele), skončí na hajzlu jako příloha k bidetu. Zde je to ale zajímavě ochcané, děj se neodehrává v opuštěném Alcatrazu, či snad v dřevěném srubu v hluboké prdeli lesnaté Kanady, ale na orbitální stanici! Pokud si ovšem odmyslíte vesmírné loďo-vězení, pak je celá zápletka stejně za zenitem jako Seagalovy filmy, ve kterých osvobozuje své pokaždé jiné dcery z rumunských rozpadlých garáží, prezentujících sídlo drogových mafií. Film pochopitelně obsahuje plno klišé, ale nejvíce mě odrovnaly ty násilně vložené "hlášky" Pearceho, které se neujímaly s naprosto železnou pravidelnosti, protože byly pronášeny v nehodících se situacích a hlavně je Pearce neuměl podat tak, aby vyzněly vtipně (což jde vlastně dost těžko, když ani vtipné nebyly). Hlavní záporáci jsou bez charismatu, jednoho představuje uměle šišlající idiot, který mě svým hereckým umem s kterým dokázal přehrávat i při mačkání tlačítka, přestal bavit téměř okamžitě co se objevil na scéně. Druhý měl zřejmě ve scénáři poznatek o tom, že je to ten inteligentní charismatický sráč, kterému divák vždy fandí, a tak se do své role obul s takovým "charismatem", že za celou dobu snad nepohnul s ksichtem a pokud by permanentně nestřílel zajatce, člověk by si ho spletl s úklidovou službou lodě. Plno stupidností jako třeba fakt, že v úrovni oběžné dráhy satelitů dokáže člověk padat volným pádem směrem k Zemi jako kdyby vyskočil z letadla, jsem ignoroval, ale pokud mi tento film nedokázal ukázat jedinou pořádnou akci (ten nepřehledný guláš, který spíše vypadal jako úvodní filmeček k deset let staré PC hře, nepočítám) a místo krvavého vystřílení co nejvíce z těch 500 vězňů, permanentně nabízel jen střílení zajatců, aby ukázal jak strašně "drsné" má film záporáky, to mě skutečně nebavilo sledovat, natož někomu fandit a snažit se to prožívat. Pokud hlavní akční hrdina zastřelí za celý film všehovšudy osm lidi na lodi, kde to mělo smrdět "žhavou akcí" a nejhoršími zločinci skoro na každém čtverečném metru, tak je to skutečně výsměch akčním béčkům. Pokud by místo impotentního osvobozování prezidentské krávy, na které divákovi vůbec nezáleželo a ani záležet nemohlo, raději nabídli ve stejných prostorech natočený sci-fi horor jako např. Pandorum, pak by jistě tvůrci sklidili více ohlasů, tímto vyčichlým námětem a špatným zpracováním postrádající alespoň náznak atmosféry, si kladné rozhodně nezaslouží. 20%(1.7.2012)

  • Segrestor
    ****

    Takže tu máme jedno košer sci-fi, čerstvé, pěkně od kosti, nesmrdí a dá se snadno krájet. Vhodné spíše k francouzským stolním vínům (nikoliv Château de Krabitchak). Skvěle se na to dívá v syrové podobě. Nepřežvykovat – člověk by pak toho měl plný zuby! Možná se mohlo ještě něčím dochutit, ale v celkové podobě zcela konzistentní a především dobře stravitelné. Při vylučování nedochází k žádné újmě na stávajících polypech. Doporučuje pouze jeden z deseti yntelechtuálních cinefilů - to znamená, že to prostě stojí za to!(6.7.2012)

  • - V priebehu filmu hlavný hrdina v podaní Guya Pearcea utrúsi poznámku: „Nuž, napriek povesti nie som žiadny Houdini...“. Zaujímavé je, že Pearce skutočne stvárnil kúzelníka Harryho Houdiniho vo filme Death Defying Acts (2007). (SarumanKo)

  • - MS-1 je i název pro sovětský lehký tank používaný ve druhé světové válce. (Jyrka)

  • - Společnost CanalPlus, která vlastní s Johnem Carpenterem práva na film Útěk z New Yorku (1981), žalovala scenáristu Luca Bessona o 3 milióny eur za přílišnou podobu scénáře se zmíněným filmem. Se žalobou uspěli, ale mimosoudní vyrovnání bylo nakonec nižší. (BoredSeal)