poster

Útěk z MS-1

  • Francie

    Lockout

  • Slovensko

    Lockout: Útek z MS-1

Akční / Thriller / Sci-Fi

Francie, 2012, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Guy Pearce mě v tomhle filmu brutálně překvapil! Celou tu dobu jsem věděl, že tenhle film existuje, ale celou tu dobu mě štvaly komentáře, kde se psalo, jak se kamera klepe a celé je to vlastně k hovnu. Nakonec jsem si ale udělal čas a na film se podíval. No a musím říct, že kamera se v tomhle filmu dá vcelku snadno přehlídnout. Co se už přehlídnout nedá, tak naprosto perfektně napsaná postava, kterou naprosto dokonale zahrál právě Guy Pearce. Hned jak jsem jeho postavu viděl, vzpomněl jsem si na ty nejlepší akční role 80. Let. John McClane a tak dále. Guy tady hlásí o sto šest, všechno ho sere, všechno ho rozčiluje. No prostě klaďas, na kterých jsem vyrůstal. No a taky proto jsem z tohoto filmu ve výsledku byl neuvěřitelně nadšený. Takové postavy už se ve filmech moc nevídají.(15.10.2013)

  • Jordan
    *****

    ako vysvetliť plné hodnotenie tohto filmu? niekedy dosť subjektívne nadhodnotím filmy, ktoré inak "objektívne" stoja za maximálne tri silné hviezdičky, keď ma film osloví, pobaví, nenudí, očarí a keď vidím, ako zjavne je podhodnocovaný, nepochopený či prehliadaný - áno, je to prípad aj lockoutu, ktorým si besson u mňa trochu vylepšil skóre po pár predošlých prešľapoch europy corp. - je veľmi potešujúce, že aj dnes niekto dokáže natočiť poctivé, oldschoolové akčné sci-fi béčko ako vystrihnuté zo zlatých čias tohto subžánru: podobnosť z útekom z new yorku, prepadnutím z pacifiku, dokonca možno skalou alebo con airom tu je, scenár v takomto type filmu si nenárokuje prvenstvo v originalite či dokonca nejakej základnej logike pri dodržiavaní fyzikálnych a iných zákonov - i napriek tomu je scenár oveľa vydarenejší, než mnoho iných filmov europy, ktoré sa neodohrávajú na vesmírnej stanici plnej najnebezpečnejších väzňov; film samozrejme ťahá guy pearce, jeho hlášky a "ksichty", a skvelo fungujúca skupinka väzňov, ktorá je výborne nacastovaná, namaskovaná a vystavaná. chémia medzi týmito dvoma zložkami, peripetie ako vystrihnté z príručky "ako napísať dobré akčné sci-fi béčko" (revidované vydanie z roku 1984) veľmi šikovne zamaskovaný nižší rozpočet, pár vydarených akčných scén, to v mojom prípade (človeka, ktorý išiel do kina a ani nevedel na čo) zafungovalo a som ochotný si priznať, že nadhodnocujem, no rovnako som ochotný si to hodnotenie ustáť; kiež by sa v tomto prípade amíci od bessona poučili - nemuseli by sme sa dožívať takých trapasov ako bol g.i. joe, van helsing...(25.5.2012)

  • HAL
    ***

    I na béčkové poměry příběh překvapuje svou hloupostí a uspěchaností, mám pocit že filmu se před uvedením do kin zmocnil nějaký kokainem předávkovaný střihač a zkrátil ho všude možně nejméně o půl hodinu. Což je škoda, protože, krom toho že by nebyl "až tak blbý", Lockout by si nějaké trochu výživnější budování atmosféry a trochu větší vykreslení charakterů opravdu zasloužil - Guy Pearce je takto jen frajírkovská mašina na hlášky, a ne nová reinkarnace Joe Hallenbecka jak se občas tváří, Vincent Regan jako vrchní záporák poněkud postrádá koule, Peter Stormare nestačí předvést své charisma, a jediný Joseph Gilgun si tu opravdu vychutnává každou scénu a dotahuje roli svého pošuka z Misfits k perverzní dokonalosti. Ale ani on vinou režiséra nemůže jet úplně na plný plyn, stejně jako všechno ve filmu - je to zábava, ale chybí mu šťáva, nejde až na dřeň, klouže až příliš jemně po povrchu místo aby se brutálně zaryl do špinavých hlubin punkového trashe. Překvapivé je že film má docela dost vpravdě epických momentů, dokonce i vesmírná bitva ala Hvězdné války, takže není zdaleka jen levnou naháněčkou hodných a zlých po ocelových chodbách vesmírné stanice. Což je ovšem svým způsobem opět trochu škoda, stísněnější komornost ve stylu Černočerné tmy by se sem docela hodila. Méně digitálních triků, menší rozpočet a očekávání velkého studia, direct-to-dvd přístup pro méně mainstreamové publikum... a rázem by z toho byl mnohem zajímavější film, dokonce snad i s potenciálem kultu. 7/10(13.3.2013)

  • Campbell
    ****

    Naprosto průměrný akčňák, který mě ale bavil díky tý své přehnanosti. Úvodní honička mě sice trochu znechutila, přišla mi taková nepřehledná. Ale postupem času se film lepšuje a konečně Pearce vypadá drsně. Navíc ty jeho hlášky nemaj chybu. Takovej jednodušší McClanea. Příběh je vycucaný z prstu a celý to je fakt zoufalý ale taky zatraceně zábavný.(28.2.2013)

  • Superpero
    ****

    Čekal jsem blbost a po debilní honičce na motorce, která vypadala, jak z deset let staré videohry jsem žasl, nad přesností zmíněného odhadu. Jenže pak to nabere spád a začne to bejt prdel. Boží Guy Pearce tam hláškuje s kadencí, jako kdysi Arnold. Fakt každej druhej kec je vtipnej, je mu všechno u análu a dokonce dá i pěstí prezidentovo dceři. Maggie Grace to sluší více, než kdysi v Lostech a úplně jsem přál perfektnímu Josephu Gilgunovi, aby se mu jí podařilo znásilnit. SPOILER - nepodařilo. 7/10(11.5.2013)

  • - Natáčanie prebiehalo v metropole Srbska - Belehrade, a tiež v Štúdiu PFI, ktoré tam sídli. (MikaelSVK)

  • - Společnost CanalPlus, která vlastní s Johnem Carpenterem práva na film Útěk z New Yorku (1981), žalovala scenáristu Luca Bessona o 3 milióny eur za přílišnou podobu scénáře se zmíněným filmem. Se žalobou uspěli, ale mimosoudní vyrovnání bylo nakonec nižší. (BoredSeal)

  • - V závěru filmu je odhaleno křestní jméno hlavního hrdiny Snowa (Guy Pearce) – Marion. Totéž jméno má ve filmu Cobra (1986) hlavní hrdina poručík Cobretti (Sylvester Stallone). Je prozrazeno taktéž až během průběhu filmu. (Horryx)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace