poster

Love

  • Slovensko

    Lóve

Drama / Romantický / Thriller

Slovensko / Česko, 2011, 88 min

Komentáře uživatelů k filmu (372)

  • POMO
    ***

    Jakub Kroner vie, čo zaujíma mladých divákov. Pozná svet, v ktorom žijú a vie ho pútavo zrežírovať. Postavám vie dať civilný rozmer, ukázať to pekné v nich i keď sú vyvrheľmi. Tak čistú a úprimnú "žánrovku" nenájdete ani medzi súčasnými českými filmami, ktoré su ináč o niekoľko úrovní vyššie než tie slovenské. To ma na Love prekvapilo a potešilo. Čo mi dojem z filmu zrážalo bola jeho detinskosť, neschopnosť osloviť staršieho diváka než nástročného. Kroner má pre "komerčnú slovenskú kinematografiu" veľký potenciál, dokonca jej raz môže kralovať, ale aby bol braný vážne aj skúsenejším, odrastenejším divákom, musí dospieť.(17.1.2012)

  • Matty
    ***

    Slovenský příspěvek do prožitkové - na okamžité emoční odezvě postavené - kinematografie až příliš prozrazuje věk svého autora (24), který jde někdy na věc moc hrr, jindy zdržuje vysvětlováním zjevného. Oproti hybridním splácaninám pro všechny a pro nikoho ale Love současně jasně dává najevo, na kterou skupinu diváků cílí. Život je zde pojímán jako počítačová hra, v níž síla jednotlivých zážitků, povětšinou viscerálních (bitka, pitka, pipka), vítězí nad pevnou narativní linií. Není důležité k něčemu dlouhodobě směřovat, ale užít si přítomnost. Na film s adrenalinem v krvi však Love nezvykle mnoho situací řeší natahovanými dialogy, jejichž několik minut by šlo vizuální zkratkou vměstnat do pár vteřin. Absenci akce všité do příběhu Kroner zdatně maskuje povrchní efektností. Dlouho se neděje nic dramatického, je to jen takové vcelku příjemné dlení s hrdiny v jejich přirozeném prostředí, když už se ale děje, pak něco naoko velkého, s hudebním podkresem jako z finále veletragické opery. Film by nebyl love story, nemyslet rovnoměrně na diváky obou pohlaví. „Huličské“ scény z brlohu dvojice kámošů jsou tak prokládány „drbacími“ scénami z dívčího pokoje na internátu, aby posléze došlo k vytouženému spárování. Postavy tuhle bezbolestnou výplň volného pátečního večera nekomplikují upozorňováním na nám zjevné díry v logice (bizarní hotelová epizoda), nezanášejí naivní vyznání lásky hlubokomyslnými úvahami nad konečností bytí a vyjadřují se slovy a gesty, která jsou primárně cool (cokoliv už to slovo znamená). Přirozený je slovník alespoň tehdy, baví-li se spolu osoby téhož pohlaví, což s sebou zejména u chalanů nese netušené množství modifikací slov „kokot“, „piča“ a „jebať“. Tři důvody, proč mám rád slovenštinu. Sympatický je mi ale i zbytek filmu. Možná navzdory jeho prostotě, možná právě díky ní. 60%(6.1.2012)

  • Malarkey
    ****

    V tuhle chvíli se snad setkávám s prvním slovenským filmem, který ve mně opravdu probudil zájem. Jen mě mrzí, že Slováci se o své talenty nedokáží opřít a podporuje je český fond pro kinematografii. Nicméně nutno dodat, že podpořil opravdu povedený film. Lóve je takový upřímný film o generaci současnosti, kterou nelze ovlivnit, protože v dnešní době, ač to někomu přijde jednoduché, ve skutečnosti není zase tak jednoduché žít a tak si svojí radost každý hledá po svém. Výsledkem pak budiž zápletka, kterou vymyslíte snad jenom ve filmu. Nejsmutnější je, že i takové příběhy se občas stávají.(25.2.2012)

  • Cervenak
    ***

    Rozporuplné... ale sympatické. "Zlodejská" dejová línia výborná - uveriteľná, parádne natočená a zostrihaná, dialógy ostro odsýpajú. "Vzťahovka" výrazne slabšia, z papierových dialógov by som vyškrtal polovicu slov, herecké výkony miestami mimo. Napriek tomu emócie uveriteľné. Škoda, že to má takú otrepanú zápletku bez zaujímavého zvratu - teda okrem tej hlúpej, z prsta vycucanej, akože šokujúcej pointy. Celkovo ale príjemný pocit zo síce neučesanej, ale úprimnej a miestami prekvapivo dravej filmárčiny.(14.1.2012)

  • T2
    odpad!

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $637,750▐ Amatérska čvachta, v amatérskom TV prevedení, kde uši neustále píli kvantum nadávok a sedliacke vyjadrovanie, celé zasadené do úžasného prostredia Bratislavy, polovica "hercov" ani nevie čo má hrať, hlavne Tina je čistý otras, prvá polovica príbehu samá prázdnota, v tej druhej to troška neberie kontúry ale ináč suchopárny nepodarok, kde sa dá pozerať len na milú tváričku Kristíny Svarinskej a zopár milo usušnených scénok ale aj tie len schématicky okopírované z iných filmov. /10%/(2.8.2012)

  • Radek99
    ***

    Pokus o generační film. Taková Fontána pre Zuzanu pro 21. století. Je jistě zajímavé sledovat, kam se slovenská mládež (nebo spíš její reflexe) posunula za těch 25 let a jak velká propast se otevřela mezi mladou slovenskou generací pozdních 80. let a dneška. Což o to, dalo se to čekat. Co se ale čekat nedalo, to je ona nesourodá dualita reprezentovaná už dvojím významem obsaženým v názvu - Lóve - jednak romantika, jednak gangsta. Ve výsledku divný koktejl. Tyhle dva žánry prostě nejdou dohromady. Navíc je celá zápletka (hlavně ke konci) přitažená za vlasy. A schematismů je tu opravdu moc. Pak tu je ještě formální stránka filmu - Jakub Kroner by chtěl být moc slovenský Guy Ritchie, ale je spíš takový lepší Tomáš Magnusek. Těžko uvěřit hercům, když jejich herectví často působí tak amatérsky, těžko uvěřit romantické lince filmu, když si režisér v rozhodujících pasážích vypomůže přehnaně patetickou hudbou, těžko uvěřit výchovnému konci atd. atd. Nápad s průmyslovou kamerou či zobrazením scény coby počítačové hry už byl jindy a jinde použit xkrát a Lóve nepřináší ani nový a originální kontext jeho použití. Každopádně to úplně špatný film není, ocenění zaslouží hlavně odvaha točit cíleně pro mladé, i když příště by to chtělo nějaký hlubší koncept. Stačilo by třeba jen vypreparovat tu romantickou dějovou linii, gansterka jde panu Kronerovi zjevně o level líp...(12.9.2012)

  • Fr
    ***

    ,,BYLY ČASY, KDY JSEM SI MYSLEL, ŽE MÁM VŠECHNO. BYLY ČASY, KDY JSEM SI MYSLEL, ŽE JSEM O VŠECHNO PŘIŠEL....“ /// LOVE a LÓVE. Taková slovní hříčka (neřku – li překladatelský oříšek...). Zaľúbil sa chlapec a láskyplné idylce může stát v cestě akorát.... Film pro mladý, kterej si je toho vědomej a nemíní si hrát na nic jinýho. Mluva, příběh a problémy .... dneska už mě ti Kamarádi do deště neberou. Časy co jsem brouzdal pasáže jsou taky pryč a auťáky – ty jsem taky nekrad. Ve svý jednoduchosti zajímavý, ale ani závěrečná dramatická čtvrthoďka starý časy nezachrání... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jmenuju se Lukáš Vaculík. 2.) Jmenuju se Sagvan Tofi. 3.) Jmenuju se Igor Hnízdo... (a jo...no tak nic...). 4.) Bony? Bony vole? /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(1.6.2012)

  • tron
    ****

    Občas diery v scenári a k tomu nezmyselné cameá, ktoré sú tu len aby film viac zarobil. Ale tiež skvelý, prirodzený párik Nemtuda/Svarinská, temný príbeh plný zaujímavých myšlienok o "mladých na scestí" a k tomu pochmúrna apokalyptická výprava Bratislavy. sadal som si k Lóve s obrovskými predsudkami a nakoniec je z toho asi jeden z najlepších slovenských filmov od roku 1993. Vlastne nie asi. Určite.(24.2.2017)

  • BadoXXII
    ****

    Konečne sa to podarilo! Konečne vznikol na Slovensku zaujímavý film, z ktorého som mal dobrý pocit. Svojou priamočiarosťou a snahou ukázať reálne vzťahy a uveriteľný príbeh je to jednoducho sympatické dielo. Výrazné zameranie sa na mladého diváka je dobrým reklamným ťahom. Toto je film o mladých - pre mladých. V tom sa skrýva aj veľké mínus filmu. Vypadá totiž nedospelo, neotesane a odrastenejšiemu komplexnejšiemu publiku nemá veľmi čo ponúknuť. Ako skromná drsná žánrovka zo Slovenska príjemné (konkurencieschopné aj v Čechách), no v porovnaní s produkciou iných filmovejších štátov zanedbateľné.(23.1.2012)

  • M.a.t.t.
    ****

    Prekvapenie na domácej scéne. Scenár je občas prvoplánový, v používaní vulgarizmov samoúčelný, občas sa vyskytnú menšie diery v logike a dialógy by potrebovali menšiu úpravu. Lenže inak je Lóve v porovnaní s väčšinou slovenskej tvorby posledných rokov až nezvyčajne kvalitný pokus, s uveriteľnými postavami, adekvátnymi hereckými výkonmi a emóciami, ktoré fungujú presne tak ako si režisér a scenárista v jednej osobe praje aby fungovali. Jedinou výraznou nevýhodou snímku môže byť primárne zameranie na mladšieho diváka ale je to logicky dané aj vekom tvorcu. Jakub Kroner je každopádne talent, len by nemal plytvať energiou na nezmysly ako Lokal TV.(11.6.2012)

  • Dellamorte
    **

    Učebnicová agitka na SK / BA under-G. Nečoruj a budeš happy. Kubo je vlastne OK, ale bolo to málo rýchle a zbesilé. Car-ransom fungoval, funguje a fungovať bude. Do toho zakomponovať romancu - na to by nemal ani Tony. Čo predviedol Hajdu, Mi zaseklo myslenie.Celá SK "tvorba" sa má čo učiť od našich západných susedov.Stojím si za tvrdením , že krízu zistíš mimo trhu akcií, na TV 2násob. Ďalší SK splachovač, ktorý ukradol aj cover. Bodík za fáro- a za Cinkyho, ktorý mal mini priestor, aj keď teraz ho má v basreále ďaleko menej. ( ten vydredovaný šašek Ma iritoval od začiatku) Kubovi ale držím palce.(16.1.2013)

  • genetique
    ***

    Film ako taký nemá v porovnaní so svetovou filmografiou takmer žiadnu váhu. Keďže ide ale o pokus slovenskej produkcie, tak sa musím prikloniť k vyššiemu hodnoteniu. Príbeh je úplne klasicky vykonštruovaná zápletka vhodná tak do jednej časti Paneláku. Akosi sa ju však podarilo natiahnuť na takmer hodinu a pol dialógového trápenia. Niektoré hlášky sú celkom slušné, niektorí herci tiež. Režijne priemerné, nevedel som ktorým smerom sa vlastne film uberá. Či má ísť o teenagerskú komédiu, krimidrámu, no a na konci to vyzeralo na nejaký thriller. Rozpoltený film, rozpoltené dojmy. Ale aj toto je len ďalšie potvrdenie, prečo som rád, že nebývam v našom hlavnom meste. 70%.(21.12.2011)

  • Bebacek
    **

    Keď tak na teba pozerám, ty si jaká jebačka! - teer-jerker jak sviňa.(24.10.2017)

  • castor
    ***

    Chvíli se člověk musí usmívat, ne že ne, nicméně je pořád lepší něco dělat a nedělat to úplně hloupě, než sedět na českém zadku a točit stále ty stejné příběhy s dobrými konci. Jeden s dobrým nám nabízejí i naši východní sousedé, přesto to nezačíná úplně zle. Dokonce líp, že by jeden čekal. Škoda, že to skončí tím, že někdo až moc okatě dostane druhou šanci. Ale popořádku, kopat se dá vždycky snáz. Dvěma hlavním hrdinům-kamarádům poměrně dost věříme, že je tvůrci nachytali během jedné životní fáze. Michal Nemtuda a Jakub Gogál jsou prostě dokonale sehraní, autenticky pronáší normální věty, hulákají na sebe, nadávají si. Jenže na děvky, chlast a videohry si vydělávají krádežemi. Ten rozumnější z nich, se srdíčkem na správném místě, chce kvůli nové lásce začít nový, spořádaný život – další akce má být tak tou poslední, ale jak už to tak bývá, bude i osudovou. To už jsme ale v kostrbaté části filmu, který si vydatně cucá z prstu. Jak se dá vyčíst z předchozích řádků, za trnitou cestou stojí hlavně scénář. Autorská originalita jde samozřejmě stranou, klišé tu bylo a bude, jenže i když režisér a scénárista v jedné osobě věděl, co píše a pro koho, šustění papíru se nevyhne. Zvlášť v momentech, kdy si zamilovaná dvojice říká samé hezké věci nebo přijde čas na polopatická kázání o vině a zodpovědnosti. Čert to vem, výsledek i tak vykřesá nejeden úsměv na tváři. Lóve nesoudí, neotravuje, umí se prodat, je skromně cool, je sexy, je nedospěle a naivně zapálený, je dravý, díky sociálním zákrutám není k smíchu (sídliště jako nehostinné místo), herecky je nad očekávání velmi dobrý. Může se pochlubit atmosférickou hudbou, rozumně pracující kamerou (videoherní vsuvka z vykrádání aut) i jistou režií. Co má být automobilovou honičkou, tak i honičkou skutečně je. Film, který je dnešní, Bratislava, která je v noci krásná, Kristína Svarinská, která je ještě krásnější, půldruhá hodinka, která za to stojí!!(23.10.2012)

  • FlyBoy
    **

    Žánrovka? Ale kdeže...vášnivý pokus asi áno, ale koncepčný tvar teda nie. Neorganizovaná kombinácia jednotlivých vyjadrovacích prostriedkov zaváňa prvoplánovosťou a herecky mi to - až na úsmevne vypečeného Gogála a garážového šmelinára Cinkotu - príde nezvládnuté. Vidno, ako veľmi sa Kroner snaží priblížiť k európskym štandardom, ale zatiaľ na to nemá, v prvom rade je nepôvodný a v niektorých momentoch mu škrípe aj základný pacing. Ak mu niekto niekedy napíše plnokrvný, resp. aspoň nedementný scenár a ako režisér sa skonsoliduje, nájde rovnováhu medzi tým, čo chce povedať a ako to podať, niečo zaujímavé by z toho nakoniec mohlo aj vyjsť. Avšak pochybujem...(2.1.2014)

  • troufalka
    ****

    Mělo to svoje mouchy, ne že ne, ale zároveň to mělo i cosi do sebe. Jako vždy hodnotím u mladých tvůrců i skrytý potenciál a ten tu cítím hodně silně.(24.10.2017)

  • paascha
    odpad!

    Toto je cenzuřevzdorný opravený komentář: Nebetyčná hrmovina, nad kterou se dojme jen duševně uskřinutý příslušník jistého výchooevropského národa, začínajícího na S ( to je rébus, čo, luloši?), dredatý etnoretard nebo morgoš. Typickým představitelem prvně jmenovaných je třeba jakési zanedbané trusisko pierpa, které stálo za nedávnou aférou s porušováním svobody slova. Ty druhé si dosaďte sami, jistě ve svém okolí nějakého umolousance nebo menšinovou opici máte:-) Jo a normálním slovákům a slovenkám se omlouvám, to není o vás:-)(11.1.2012)

  • Gimp
    *

    Nikdy jsem neviděl lepší slovenský film ...(27.1.2012)

  • gogo76
    ****

    Priznávam, že keď som pred dvoma rokmi videl trailer, tak som si povzdychol - ďalší odpad. Napokon sa stal zázrak a film je vydarenejší než upútavka naň, čo sa stáva málokedy. Takmer všetky filmy zo súčastnosti, české či slovenské, to je jedno, pôsobia až na pár výnimiek strašne trápne a často platí, že čím väčšia reklama, tým väčší prepadák. Lóve zašušťali potichu, o to viac som bol prekvapený z výsledku. Napriek častým vulgarizmom mi to trápne nepripadalo, pôsobilo to reálne a často sa zdá, akoby režisér zavelil: "Tvárte sa ako v normálnom živote". Tých pár náhod divák odpustí, romantická linka so Svarinskou funguje dobre, akčnejšie pasáže a scény s policajtmi nepôsobia trápne, čo si zvlášť cením. Objektívne skôr silné tri, ale mal som z filmu dobrý pocit, čo sa dnes pri slovenskom filme len tak nestáva. Hudba sadla výborne, zišla sa dobrá herecká zostava a réžia mladého Krónera napovedá, že by nabudúce mohol opäť niečim prekvapiť. Uvidíme. Jemne nadhodnotené, ale predsa štyri hviezdy. 70%.(3.1.2013)

  • cheyene
    ***

    Kdyby takovéto filmy ve slovenské kinematografii vznikaly stále nebo častěji, nebylo by to vůbec špatné. Lóve je solidní mix thrilleru, dramatu a romantického snímku. Na nervy mi trochu lezl slovník, který v tomto filmu je, protože slyšet v každé větě slovo kokot či jebat v různých modifikacích, to je na mě trochu moc. Výsledný dojem z Kronerova počinu je průměrný, možná jen lehce nadprůměrný, takže zůstanu na 3*.(7.7.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace