Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o lidech, kteří i přes nepřízeň osudu touží po pravém a láskou naplněném životě. Osmnáctiletá nevidomá Maruška (A. Krejčíková), která žije se svým dědečkem Vlastimilem (P. Nárožný), touží potkat svého prince a prožít romantickou lásku. To, že pravá láska kvete v každém věku, poznává i Maruščin dědeček, který potkává svoji dávnou lásku Libušku (E. Balzerová). Jsou jako dva mladí zamilovaní blázni. I Maruščin kamarád Honza (P. Vančura) si už někoho našel – zamiloval se do svého mladého kantora. To ale není po chuti jeho dominantní matce a úspěšné manažerce Zdeně (S. Stašová), která si usmyslí, že to tak nenechá… Aspoň, že Honzův táta Karel (O. Vetchý), bývalý ligový fotbalista, dnes údržbář na stadionu, má pro syna pochopení. Nečekaným propletením osudů všech hlavních hrdinů vznikne spousta humorných, absurdních, zapeklitých i dojemných situací, okořeněných jemnou nadsázkou a ironií. Přesně tak, jak se to stává i v životě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (440)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Děkujeme panu Charouzovi za to, že umožnil vznik tohoto slepence stereotypů, trapností a kýče. Děkujeme jemu i dalším partnerům tohoto PROJEKTU. Snad to nikdo nebude považovat za spoiler, ale líto mi bylo hlavně Vetchého, který se jako jeden z mála za celý film nedočkal onoho...STYKU..., jak TO nazvala Maruška před svým dědečkem. Styk totiž byl klíčovým uzlem, který tvořil tuto skládanku, zvanou Cieslarem odvážně "film". Takže ještě jednou: Skládanka ze stereotypů, trapností a kýče. Vtipné je, že film, který se tváří jako apel proti rasismu, je sám rasistický... Půlhvězdička navíc za Švihadlo, které popošvihlo závěrečné titulky a zavelelo k odchodu z biografu... (1 a půl *) ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Citová vzplanutí, první i poslední lásky, ale i zklamání, smutek a stesk, to vše obsahuje tato hořká romantická komedie z českých luhů a hájů, která přibližuje divákovi lásku z mnoha úhlů a pohledů, a není to vždy jen veselé dívání, ale láska přece není vždy tak jednoznačná, stejně jako život sám. Hledání, tápání i nalézání, to vše patří k lásce a to vše člověka formuje a činí ho silnějším. A přesně to zde lze najít, ať už se to týká milé a hodné Marušky, mladého romantika Marka, svérázného a starostlivého dědečka Vlastimila, pěstitelky marihuany Libušky, mladého homosexuála Honzy a také Honzových rodičů. Ti všichni prožili či právě prožívají všechny krásy i úskalí lásky a je jen na nich, jak se s tím vším dokáží popasovat. Přiznávám, že od tohoto filmu jsem nic moc nečekal, prostě jsem se na něj podíval a doufal jsem, že by to mohl být příjemný prvomájový filmový zážitek. A on to byl zážitek přímo královský. Já se řadím mezi romantiky, a tak jsem si film od začátku až do konce maximálně užil, několikrát mě film dokázal i rozesmát, několikrát mě naopak rozesmutněl, a právě v tom je jeho výjimečnost. Herecké výkony jsou zde perfektní a bezchybné, Anetu Krejčíkovou jsem dosud znal pouze ze seriálu Ulice, ale zde v roli slepé dívky předvedla opravdu úžasný výkon, ale stejně podali úžasné výkony i velikáni českého herectví Petr Nárožný, Eliška Balzerová, Ondřej Vetchý a Simona Stašová. Ve výsledku jsem s filmem velmi spokojený a nemám mu absolutně co vytknout, na takové filmy bych mohl koukat pořád a rád bych takto vynikající české filmy viděl častěji. Nemám nad čím váhat, je to za pět hvězd. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Zápletka není příliš komplikovaná, ale díky poměrně velkému množství postav, na které se příběh soustředí, není zde pouze jedna, která by byla jasně hlavní postavou, se nám celý příběh trochu komplikuje a my vlastně postrádáme jednu dějovou linii, protože jich tu máme hned několik. Tou první je příběh slepé dívky, do které se zamiluje cikánský chlapec. Ano, nezní to krásně. Postižení a rozdíl rasy v jednom vztahu. Znamená to, že tu samozřejmě budou dojemné scény, stejně jako, kdy bude chlapec trpět předsudky. Film dělá z Čechů rasisty, ale na druhou stranu je v tomhle tématu poměrně jednostranný. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2013/02/laska-je-laska-2012-55.html ()

Alementina 

všechny recenze uživatele

To, že jsem to dokoukala je plus. Ale jinak to obecně potvrzuje můj názor, že já nejsem stavěná na český filmy. Většina dialogů a scén mi přijde jak ze špatného seriálu našich televizních stanic a k těm já mám silnou averzi a vlastně možná i předsudky. Tohle prostě není můj šálek čaje, nejvtipnější scény měl Vetchý se synem, který by mohl hrát dvojníka princovi Williamovi :) A jinak samozřejmě díky sponzorům Charousovi a OVB za přidání na trapnosti snímku. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Láska slepců bývá slepá, seznala i dívka lepá. Vysnila si cherubína, přišel cigoš, čí to vina? Vltava zde pramení... Bez gumy? Zlé znamení! Dědu z toho trefil šlak, fuj rasista, dobře tak. Gay se k svatbě uvolil, čímž nám hepáč zachránil." Tím jsem o filmu vše podstatné vykecal, veršovanými spoilery :-), a teď se můžu věnovat své oblíbené kratochvíli - vymýšlení alternativního konce filmu. O deset let později: Rodinný domek. Maruška s Honzou jsou stále manželé a mají již tři děti. Po Markově cikáněti si ještě pořídili vlastní dítě (Honza si dal pár panáků, pak zhasnul a Marušce při tom říkal "Tomáši"). Třetí bejby počala Maruška s Tomášem (opět panáky, zhasnuto a Tomáš jí při tom říkal "Honzo"). Je vlahý večer. Maruška, Honza a Tomáš plus tři jejich společné děti sedí venku na zahradě u ohně a opékají špekáčky. Zpívají "Kometu" od Jarka Nohavici (který ještě stále Putinovi nevrátil ten Puškinův metál). Na kytaru hraje Marek. Pak přichází vetchý dědeček Vetchý, odvádí děti spát, Honza a Tomáš se něžně berou za ruce a koukají na hvězdy, zatímco Maruška s cherubínem Markem hupky dupky do jeho maringotky, zaparkované v zahradě. Tomu říkám dotažený happy end, na pohodu. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (12)

  • Ve filmu se objevují také skuteční zaměstnanci OVB. Ve scéně, kdy filmová ředitelka (Simona Stašová) telefonuje, se coby ukrajinská uklízečka ve filmu objevila zemská ředitelka společnosti. Nespokojeného klienta z úvodu filmu pak ztvárnil předseda představenstva OVB. (ČSFD)
  • Režisér Milan Cieslar podle svých slov chtěl navázat na snímek Duše jako kaviár (2004), který je jeho srdci velmi blízký. (Olík)

Reklama

Reklama