Režie:
Neil JordanKamera:
Sean BobbittHudba:
Javier NavarreteHrají:
Saoirse Ronan, Gemma Arterton, Caleb Landry Jones, Sam Riley, Daniel Mays, Uri Gavriel, Gabriela Marcinková, Warren Brown, Jonny Lee Miller, Tom Hollander (více)Obsahy(2)
Eleanor a Clara, dvě tajemné mladé ženy, hledají útočiště v chátrajícím pobřežním letovisku. Uprostřed zbytků laciného luxusu a polorozpadlých hotelů se pokoušejí sehnat peníze a ubytování. Clara si začne vydělávat jako prostitutka a brzy se setká se stydlivým a osamělým Noelem, který jim poskytne útočiště v opuštěném penzionu jménem Byzantium. Clara, která vždy myslí na budoucnost, ho promění v dům neřesti. Mladší Eleanor, věčná školačka, najde spřízněnou duši ve Frankovi a prozradí mu své tajemství. Narodila se v roce 1804, ačkoliv je jí 16 let a Clara je její matka, přestože je jen o několik let starší. Přiznává, že k tomu, aby zůstali naživu, potřebují pít lidskou krev. V malém, poklidném městečku začínají umírat lidé. A minulost, před kterou dívky tak dlouho prchaly, je pomalu dohání. Zvítězí láska nebo věčný život? (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (303)
,,MOJE MATKA PRO MĚ UDĚLALA TŘI VĚCI. ZA PRVÉ, UŠETŘILA MŮJ ŽIVOT, KDYŽ JSEM SE NARODILA. ZA DRUHÉ, PLATILA ZA PÉČI O MĚ. A ZA TŘETÍ, DALA MI PŘÍBĚH, O KTERÉM NESMÍM NIKOMU ŘÍCT.…“ /// Ani mrtvý ani živý holky, co maj rády krev. Společenská Clara a samotářská Ela. Po chvíli mám strach, abych nečuměl na nějaký Upírský deníky či podobnou píčovinu (to by mě zajímalo, jak kurva můžeš vědět, že je to píčovina, když sto neviděl? Třeba by tě těch 90 dílů dostalo do kolen!). Zajímavý flashbacky z minulosti, kterak ke všemu došlo a který by zřejmě stačili na mnohem lepší story, než sleduju, páč furt je to takovej holčičí příběh bez True blood. Minulost je teda fajn, na tý současnosti tak nějak sere, že na to, jak jsou tady dlouho, jsou celkem blbý. A nakonec – ou, jak romantické. JSTE NORMÁLNÍ!? . /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Toužím po konci svýho času. 2.) Páč s upírkama se nedělá interview, ale píchá. 3.) Thx za titule ,,Sanji“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne ()
Byzantium je akési zhrnutie života žien za posledných dvesto rokov. Čisto z feminstického hľadiska. Ženy sú trpiteľkami, v každom prípade sa podriaďujúce mužom a jedinou formou odporu je spätný úder z pozície niekoho v spoločenskom rebríčku nižšie. Ak sa stanete upírkou, muži vás vďaka nejakému nezmyselnému kódexu zase odmietnu. Mladá Eleanor to už má ľahšie. Ale iba pokiaľ sa nezačneme zameriavať na ich údel nesmrtľnosti. Pomerne originálna upírčina, ktorá je samozrejme myšlienkovo niekde inde, ako Twilight, ale zároveň sa snaží osloviť to isté publikum. No a teraz úprimne, koľko chlapov by súhlasilo, ak by im Gemma ponúkla najskôr sex a potom smrteľné vysatie? ()
Žít věčně a být svázán ohledy je otrava a může se změnit v pomalé umírání zaživa, pokud si nezakousnete nějakého vhodného společníka, tedy v obvyklých upírských kauzách, zde je doporučeno členství v nejmenovaném bratrstvu, které si neaktualizovalo zvěsti o emancipaci... Kdoví, proč Neilu Jordanovi nedají upíři spát a jejich mysterický kult mu přijde zasádní v osamělých ostrůvcích příhod, které by se stejně dobře obešly bez nadpřirozeného podkladu, tím spíš, že už ani upíři nejsou tím, čím bývali. Tento způsob podání mi přijde jako improvizovaná variace na nesmrtelné téma, která se rozhodně nesmrtelnou nestane. Malé bezvýznamné plus uděluji za umístění děje poblíž vyhořelému molu v Hastingsu, kde jsem se možná procházela právě blízko času natáčení. ()
Tomuto filmu jsem hodně věřila. Čekala jsem nějaký velký epos, ale bohužel, Byzantium je pro mě docela zklamání. Celý film je strašně monotónní, jakoby se pořád chtěl rozjet, ale stále ho něco brzdilo, stále se něco nakousávalo, ale nikdy se nešlo do hloubky. Velmi mi chyběla větší propracovanost celé mytologie a větší psychologie postav, závěr tak totiž vyšuměl úplně do ztracena. Filmu se nedají upřít filmařské kvality, Neil Jordan umí navodit atmosféru, výpravně i hudebně je to skvělé, Saoirse i Gemma byly výborné, během celých dvou hodin jsem se nenudila, ale během závěrečných titulků u mě převládl pocit dokonale promarněného potenciálu, Neil Jordan totiž držel v ruce něco, co mohlo napravit reputaci celému upírskému žánru, škoda, že to nezvládl dotáhnout do konce. ()
Myslím, že téhle slaďoučké fantasy dá kromě mne pět hvězd asi jen pár emo teenek, ale co, kašlu na to, líbilo se mi to a basta. Občas mám i já, otrlé a cynické prase, chuť na nějaký ten romanťák, no a tenhle mi zrovna sedl do nálady. Bylo to dílo vizuálně velmi pohledné, hudebně příjemné, roztomile kýčovité, lehce dekadentní, mírně melancholické, snesitelně patetické, no a taky se mi samosebou líbila Gemma Arterton (která se mi už moc moc líbila jako Gretel). Saoirse Ronan se mi ovšemže líbila taky, ale jinak... No a podle konce filmu lze soudit, že bychom se mohli v případě jeho úspěchu dočkat dvojky, nebo snad dokonce celého seriálu. Júúú, to by bylo žúúúžo...! ()
Galerie (73)
Zajímavosti (5)
- Saoirse Ronan (Eleanor Webb) ve filmu skutečně hraje spletitou klavírní sonátu Op. 2, č. 3. od Ludwiga van Beethovena, jelikož prošla intenzivním dvanáctitýdenním klavírním rychlokurzem. (Kritiq)
- Roli Savella měl původně hrát Stephen Rea, ale pro nedostatek času ji přenechal Urimu Gavrielovi. (Terva)
- Natáčení probíhalo v Irsku v lokalitách County Cork a County Dublin a ve Velké Británii v Jižním Sussexu. (Terva)
Reklama