poster

Je to jen konec světa

  • Francie

    Juste la fin du monde

  • Slovensko

    Je to len koniec sveta

  • Velká Británie

    It's Only the End of the World

Drama

Francie / Kanada, 2016, 97 min

Komentáře uživatelů k filmu (76)

  • POMO
    ***

    Rýchlonávšteva rodinky s “mierne” komplikovanými vzťahmi. Monotónny Ulliel, uhraničivý pohľad Marion Cotillard, psychouš Cassel a ďalšie hudobne efektné outro, tentoraz od Mobyho. Pocitová jednohubka, silná v sledovaní psychologických detailov, ale neschopná povedať o postavách to podstatné z ich príbehu. [Cannes](19.5.2016)

  • J*A*S*M
    ***

    51. KVIFF - věřil jsem do posledního momentu před projekcí, ale ne. Namistrovanej cirkus na kolečkách.(4.7.2016)

  • Rob Roy
    **

    Nejhorší Dolanův film. Bohužel ohlasy z Cannes nelhaly.(8.7.2016)

  • pan Hnědý
    ****

    Soundtrackový, klipový sekvence jsou opět dokonalé. Námětově slabší než předchozí počiny Xaviera a doufám, že nám přes Laurence Anyways a Imaginární lásky nevyčerpal všechen talent. [Cinematik, Piešťany 2016](15.9.2016)

  • xxmartinxx
    ****

    Roztomile hysterická manýra. Bylo to míněno ze srandy, že jo?(7.7.2016)

  • Bebacek
    ***

    Byl by to pěkný krátký film.(7.7.2016)

  • Aluska88
    ****

    Xavier Dolana má mé uznání. To, co ve svých letech dokázal, je obdivuhodné. Během několika let si dokázal vytvořit filmařskou osobnost, která má vlastní styl, a stal se ve světě filmu pojmem. Juste la fin du monde přináší osobitým způsobem zpracovaný pohled do centra dění jedné rodiny prvotřídního obsazení:) Gasparda Ulliela mám ráda již od doby, co ztvárnil mladého Hannibala Lectera, Vincent Cassel je herecký démon, Marion Cottilard působí jako zasněná dáma z dávných časů a Léa Seydoux, ač mě zatím nedokázala příliš uchvátit, je tady fakt kočka. Snímek má zvláštní atmosféru, všichni vedou v podstatě své monology, svěřují se Louisovi, který po většinu filmu jen naslouchá. Gaspardovo charisma prokazuje svou sílu i jen prostřednictvím pohledu, či jemných gest. I když se ve snímku hodně mluví, měla jsem z něj i tak dojem nevyslovených skutečností. Dokonalý soundtrack s peckama I Miss You, Dragostea din tei, Are You With Me a Natural Blues.(27.7.2017)

  • Botič
    ****

    Příliš hlučné drama, které se možná místy trochu hroutí pod nánosem divadelních dialogů a teatrálního herectví, ale vyznění o neschopnosti otevření se druhému a umění naslouchat, je natolik silné, že tu malou a místy těžce prosakující divadelní pachuť dokonale překřičí.(5.11.2016)

  • Jhershaw
    ***

    Po "Mami" mi přijde, že Dolan umí točit jedno jediné. Vyhrocené dialogy, kde si lidé vzájemně nadávají a posílají se tam i jinam. Tedy, natočit to umí dobře, živelně, i s dobrým hudebním podkresem.. ale fungovalo by to jako videoklip, ne jako hodinu a půl dlouhý film.(6.7.2016)

  • Pepinec
    ***

    Rodina k pohledání. Takhle afektované odpoledne jsem nezažil ani díky svým sousedům, a to že jsem je do tohoto filmu považoval za mistry světa v oboru. Xavierovo psychodrámo bych přirovnal k trabantu - líbilo se mi, jak držel pohromadě a jakou měl formu, ale srazil ho obsah. A neřekl bych, že je to divadelní předlohou. Je přece jedno, jestli na sebe lidi hodinu a půl štěkají na pódiu, před kamerou anebo na zahradě. Tak jako tak si stejně po chvíli nepřejete nic jiného, než aby je všechny někdo nahnal zpátky do boudy a byl zase klid.(18.11.2016)

  • Rover
    ***

    Převedení divadelní hry na velké plátno bývá často ošemetné a vymstilo se to i Dolanovi. Film je veskrze konverzační, ale dialogy jsou často vyprázdněné. Režie je jako vždy výjimečně autorská a bezchybná, v postavách se dá poměrně dobře vyznat a technická stránka filmu je očekávatelně kvalitní. Přesto tomu něco chybí. Hudba tentokrát nehraje zdaleka takou roli jako ve starších Dolanových filmech a je to škoda. Hudba Gabriela Yareda je nezajímavá a šablonovitá, o to více si může divák užít pověstné klipové sekvence: první je zajímavá hlavně použitím známého europopu od O-zone, který hraje prvně diegeticky, aby se zvukově přelil do nádherně atmosférického flasbacku. Druhé ohlédnutí do minulosti je ještě intenzivnější - tohle Dolan jednoznačně umí a měl by se toho držet. Víc romantickou a přitom erotičnem sálající scénu jsem dlouho neviděl.(16.11.2016)

  • pepo
    **

    Geniálne zrežírovaný, úprimný, strhujúci, fantasticky dramatugicky ošetrený, citlivý, ľudský, neafektovaný, vo svojich klipových pasážach nádherný (nepripomínajúci reklamy na vložky alebo pracie prášky), nesmiešnymi výrazovými prostriedkami natočený, nechcene nevtipný a do filmovej reality vťahujúci masterpiece. *SPOLIER Tak presne taký tento film nie je 3/10* aspoň za snažiacich sa hercov KONIEC SPOILERU.(25.10.2017)

  • WillBlake
    ****

    … ale závěr s hodinovou kukačkou a Mobym suverénní.(1.5.2017)

  • mat.ilda
    odpad!

    ... Svět kosmopolitního muže je však členům rodiny příliš vzdálený a nepředstavitelný, než aby mohlo dojít ke smíření a naplňujícímu prožití posledních společných chvil... a já řikám - než aby mohlo dojít k čemukoli, co vám vezme hlava! A kde je Dolan naučil tak řečnit, v nějakým zaplivaným námořnickým hampejzu v Panamě? Z vleklého sledu detailních rozpaků jedno velké nedorozumění.(17.12.2018)

  • eLeR
    *****

    Stačí pár minút, ktoré Louis strávi s rodinou a hneď viete, prečo odišiel a nebol 12 rokov doma ... a ten vtáčik na konci filmu vám to len potvrdí. Tentokrát menej ukričané, ale všetko ostatné - dolanovské - tam bolo. Herecky veľká spokojnosť.(27.10.2017)

  • Kmotr
    ***

    O největší zklamání festivalu se postaral Xavier Dolan, který do soutěžní sekce přivezl nejočekávanější film letošního ročníku na jehož novinářskou projekci jsme čekali čtyři hodiny. Jeho melodrama se bohužel hroutí pod nánosem toporných dialogů a teatrálního herectví. Zlatou palmu si film nejspíš neodnese. [Cannes 2016](20.5.2016)

  • Dzeyna
    ****

    Mně se to dost líbilo. Je to takové lidské. Obzvlášť aerobik na O-zone byla taková třešnička do ponurého děje.(9.3.2017)

  • Marthos
    *****

    (2x) Rodinné drama, kde se dusno vytvoří stejně rychle, jako zmizí veškeré naděje na vzájemné pochopení. Kdo zná předchozí tvorbu Xaviera Dolana, bude nadšen, kdo ne, těžko najde odpověď, proč je tenhle sedmadvacetiletý Kanaďan tak výjimečný. Protože tohle není manýra, tohle je život. #mezipatra2016(8.11.2016)

  • poz3n
    *****

    Dolan do toho šlape od prvních minut. Doprovodná hudba jak z nějakého epického historického velkofilmu, záběry složené téměř výhradně z detailů, takže divák je od začátku do konce bez nároku na oddech. Někdy tak kolem 20. minuty jsem začal cítit vlezlou potřebu začít brečet a tím se alespoň trochu zbavit toho šíleně nepříjemného tlaku a úzkosti, která celý tenhle film obestírá. Bez debat jde o ukřičenou a ubrečenou, značně vyhrocenou podívanou, která asi bude kdekoho štvát. Já jsem ale podlehl hned na začátku a tak jsem si to celé až neskutečně prožil a na konci zůstal odkopnutý, smutný a vděčný za filmový zážitek. 9/10(30.11.2016)

  • mcb
    *****

    51. MFFKV: Novinka Xaviera Dolana, která na letošním festivalu v Cannes získala Velkou cenu poroty, se setkává převážně s negativními reakcemi, vyčítající melodramatickou ukřičenost, bezobsažnost i úmornou repetitivnost stylu mladého kanadského režiséra. Nicméně všechny tyto výtky naprosto odpovídají tvůrčímu záměru – Je to jen konec světa je strhující rodinnou tragédií, v jejíž komornosti se Dolan ukazuje jako jeden z mála současných režisérů, který dokáže zcela přesně zachytit kouzlo přítomného okamžiku či náhlý subjektivní prožitek postavy. Převážně v detailech vyprávěné drama sice postrádá scenáristický background jednotlivých charakterů, díky němuž bychom si k nim vytvořili bližší vztah, velkoryse to však vynahrazují minimalistické dialogové narážky, úsporné herectví postav nebo promyšlené obrazové montáže, jejichž cílem není informovat, ale subjektivizovat. Naprosto odzbrojující emocionální smršti snímek dosahuje ve vyhroceném závěru, který je přesně tím, proč ho budou jedni nenávidět a druzí pro svou videoklipovitou přímočarost milovat. Skvělé připomenutí, že se Dolan stále filmařsky vyvíjí.(15.1.2017)

<< předchozí 1 2 3 4
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace