Režie:
Michael BayScénář:
Ehren KrugerKamera:
Amir MokriHudba:
Steve JablonskyHrají:
Mark Wahlberg, Jack Reynor, Nicola Peltz, Stanley Tucci, Kelsey Grammer, Sophia Myles, Bingbing Li, T.J. Miller, Peter Cullen, Titus Welliver, Victoria Summer (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Automechanik Cade Yager (Walhberg) se snaží uživit sebe a svou dospívající dceru Tessu (Nicola Peltz) opravováním hodně nepojízdných vraků. Zoufale se mu nedaří, ale jen do doby, než se z jednoho roztřískaného náklaďáku vyklube Transformer a zrovna ten nejdůležitější – Optimus Prime. Cade z toho jen těžko může mít radost, protože Amerika se ještě úplně nevzpamatovala ze souboje „hodných" Autobotů se „zlými" Deceptikony, který na konci třetího dílu zlikvidoval půlku Chicaga. Čtyři roky poté jsou všichni zástupci téhle mimozemské rasy na indexu a elitní vědecké mozky se snaží vytvořit pozemské Transformery, kteří by účinněji čelili podobným hrozbám. Z minulosti ale víme, že cesta do pekel bývá dlážděná dobrými úmysly, a jinak tomu nebude ani v tomto případě. To však Cadea příliš netrápí. Zatím. Jako nový lidský parťák toho nejslavnějšího z Transformerů se ocitl nejen v hledáčku americké vlády, ale pronásledují ho i Optimovi krajané. Do toho všeho se jeho dcera zamilovala, s čímž jako otec rozhodně nemůže souhlasit. Čtvrtí Transformers kromě Wahlberga v hlavní roli přinesou ještě jednu zásadní novinku – Dinoboty, což jsou mechaničtí tvorové, kteří vypadají jako prehistoričtí ještěři. Vítejte v transformovaném Jurském parku. (Bontonfilm)
(více)Videa (26)
Recenze (1 142)
Docela by mě zajímalo, co by Michael Bay dělal, kdyby mu třeba měsíc nesvítilo slunce. To, co předvádí, nemá obdoby. Triky jsou vymazlené, destrukce je vyhnaná do extrému. Poslední desítky minut jsou dechberoucí. Před nimi ovšem tvůrci jaksi ztratili soudnost, Bay posunul spojení nesoudná megalomanie zase do jiných výšin. První dvě hodiny (ano, první dvě, protože výsledek má nějakých 165 minut) jsou sice akční, ale zároveň zoufale bezkrevné. A navíc se snaží působit sofistikovaně. Přehledné robotí hrátky naštěstí ve velkorysém finále přinesou nečekaný náboj. Tak a několika výtečnými akčními scénami se může příště Bay pochlubit v nějakém „standardnějším“ vyprávění á la Armageddon nebo Skála. Pokud ne, jsme docela v prdeli. PS: Předpokládám, že Transformers 9 se budou odehrávat na Saturnu. A budou stát 400 milionů dolarů. Já u toho ale už nebudu. ()
Michael Bay: Unleashed... Tvůrci překračují hranici, za kterou se neměli dostat. Bohužel se z nečeho tak přepáleného a megalomanského (stopáž, postavy, dialogy, příběh a akce celkově a jejich logika) může do pěti let stát standard, protože miliarda v kapse. Bay si měl po třetím díle sebereflexivně zabilancovat a říct třikrát a dost, leč neudělal to a pustil se do další, mnohem šílenější trilogie. Možná je to podvratné, je si toho vědomé a samo ze sebe si utahuje, což mě ale vskutku nezajímá. Po velmi dobré trojce těžké, ani ne zklamání jako spíš nas*ání. Takže jedna hvězda za parádní ball hit a ústřední song od Imagine Dragons, kterým Bayovi vysírám vzkaz: NOBODY CAN SAVE YOU NOW! ()
„ZAČAL NOVÝ VĚK. A VĚK TRANSFORMERŮ... SKONČIL…" /// Technickej masakr v příběhu, ve kterým táta, dcera a její starej pomáhaj zachránit svět. Škoda, že kvůli těm technickejm vychytávkám, nezbyla trocha nadšení pro scénář. Filmu vládne kovovej šrot a na lidi zbejvaj druhý housle. Navíc ta přemrštěná stopáž, ve který sice všechny ty mega nápady mají hafo prostoru, ale brzo začnou splývat v jeden bombastickej, nic neříkající celek. Škoda, že nepatřím k těm, co berou útokem regály s Hasbro kravinama, imaginárně zapínaj mezihvězdnej pohon a nepřestávaj Autobotem flákat do Deceptikona dokuď mamka nezavelí k večeři. Stačil by mně pohled do Driftovejch modrejch očí... Jenže to já ne. To radši budu řešit ten Dolby Atmos na Blu-ray disku a šťourat v tom, proč by Bay konečně nemohl dostat do ruky pořádnej scénář. Tohle bezemoční a bezkrevný pokoukání mi totiž moc radosti neudělalo. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hledám návod, jak si hrát s těma divnejma panďulákama. 2.) Zjistím, jakou si chtěj Američani otevřít v Číně hračkárnu. 3.) Thx za titule ,,K4rm4d0n“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE **** NAPĚTÍ ne ()
Produkt, na kterém je dokonale vidět, jak důmyslně, detailně a strategicky dnes pracují ti, kteří se pohybují v nejvyšších černých číslech. Frenetické a těžce stravitelné souboje prokládané nostalgickým fetišem a minimálním zájem o cokoliv bez make-upu mě během sledování dohnaly ke třem úrovním čtení. Tím prvním je úvaha, že se jedná o hloupý film, který využívá vybrané formální postupy, ikonická rámování, vyprávěcí prvky a kdovíco ještě jednoduše proto, že jim jeho tvůrci věří a berou je za své, aniž by o nich kdykoliv pochybovali. Druhé čtení říká, že Transformers nejsou ani zdaleka tak hloupí a výše jmenovaným záměrně přepjatě dosahují obdobného efektu, přičemž je za tohle prozření nemůžeme kritizovat. Zvláště pak, když to tvůrcům na focus grupách zakroužkovali a Spielberg to jako výkonný producent schválil. Třetí a poslední možností je, že se jedná o chytrý a podvratný film, který všechny své aspekty dokonale postmoderně vnímá, záměrně je přepaluje v ikonických vyobrazeních (farma, sexy dcera, automobilový závodník, trauma z 9/11 a mimozemského konfliktu, frekvence národních symbolů, tatínek vynálezce) a tím je zároveň relativizuje a legitimizuje. Sám nevím, k čemu se přiklonit. Mám ale za to, že největším úspěchem ďábla bylo přesvědčit lidstvo, že neexistuje. Samotnou franšízu v kině asi nikdy nevynechám, ukazuje totiž, jak vypadá dokonalý studiový film, nad jehož sebemenším detailem strávilo obrovské množství korporátních zaměstnanců obrovské množství času. U ostatních blockbusterů mi to takto evidentní nepřijde. A popravdě, nic bych asi nechtěl víc, než jej vidět obklopen americkými teenagery někde na středozápadě. Už jenom proto, abych zažil "domácí" vnímání oné patologické nedůvěry k institucím, šílenému product placementu a genderové nevyrovnanosti, ze které si pod nánosem testosteronu nebudou mnozí pamatovat víc než lesk na rty a dlouhé vymodelované nohy. ()
2 hodiny a 13 minút trvá, kým sa prvý krát ukážu dinoboti. DVE HODINY A TRINÁSŤ MINÚT! Grandiózna preplácaná nuda s neestetickým dizajnom robotov, nevábnym vizuálom a prázdnym scenárom, ktorý príbeh o desiatich stranách rozťahuje na monštróznu skoro trojhodinovú minutáž. Ten fetiš súčasných blockbustrov v prepálenej dĺžke mi absolútne uniká. ()
Galerie (212)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (61)
- Hlavní roli Cadea Yeagera měl původně ztvárnit Dwayne „The Rock“ Johnson. Nepodařilo se ale sladit natáčení s jeho plným diářem, a proto byl nakonec obsazen Mark Wahlberg. Oba herci už s Michaelem Bayem spolupracovali na černé komedii Pot a krev (2013). (Žralok)
- Landon Liboiron, Luke Grimes, Luke Mitchell, Hunter Parrish a Brenton Thwaites se ucházeli o roli Shanea (Jack Reynor). (GreatestFan)
- První televizní spot se objevil během amerického sportovního svátku Super Bowl. (ČSFD)
Reklama