poster

Čarovný les

  • anglický

    Into the Woods

  • slovenský

    Príbehy z lesov

Muzikál / Fantasy / Dobrodružný / Komedie / Pohádka

USA, 2014, 125 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Spiker01
    ***

    Jo filmové pohádky teď jedou, ovšem Into the woods na to jde poměrně od lesa a je takovým podivným mišmašem těch nejklasičtějších pohádek. Což se mi na jednu stranu líbilo, že se povedlo v rámci možností najít překlenovací most a jednotlivé příběhy pospojovat do sebe. Už méně sem byl nadšen, že se jedná o muzikál, ovšem potud dobré, jednotlivá skladba písní je celkem nápaditá a místy i chytlavá. Režisér Rob Marshall navíc krom standardní filmařiny přišel i s několika, veskrze nenápadnými, ovšem povedenými nápady a celkem se mi i líbilo, jak je to natočené. Ovšem je to až příliš natažené, 2 hodiny jsou až přespříliš a film této stopáže nedokáže patřičně využít. Zákonitě se tak musí dostavit nuda a zážitek sráží určitá linearita snímku, který už po představovacím začátku ničím extra nepřekvapí. Jednou a dost. PS : Johnny Depp byl ovšem perfektní, ne že ne! ...50%(24.3.2015)

  • dr.horrible
    **

    Takýto fail už Disney nevyprodukoval dlho. Pesničky .. no povedzme. Hviezdne obsadenie, Marshall, parodovanie rozprávok... Jeden sa až pýta, jak to mohlo všetko takto zdegenerovať?!(3.2.2015)

  • kingik
    ***

    Bylo nebylo. Byl jednou jeden broadwayský muzikál, který se režisér Rob Marshall za vydatné pomoci původních autorů muzikálu rozhodl ambiciozní formou převést do filmové podoby. Povolal hollywoodskou první hereckou ligu, nařídil jí vyladění hlasivek do přijatelné pěvecké polohy, ale na to podstatné zapomněl. To, co snesla divadelní prkna, nesnese filmový pás. Respektive, tahle pohádka pozbývá scenáristickou funkčnost i organizační řád, přičemž postupně spadne do roztahanosti. Nebylo by úplně od věci důkladně film prostříhat a eliminovat zásadní výpadky scénáře. Co je v zásadě špatně, je právě scénář. Vzal si ho na starost James Lapine, který je současně autorem původní muzikálové verze. Jeho záměr propojit několik notoricky známých pohádek selhává hned v několika aspektech. Rozjíždět současně několik dějových linií, napočítal jsem čtyři, je solidní záhul, který vedl především k tomu, že film je přehuštěn postavami. Ty nutně musí diváka zaujmout, alespoň tak to chtěl scénář, ale už se příliš neřešilo, jak vlastně mají postavy z diváckého hlediska zaujmout. Nezřídka tedy docházelo k dějovým prolukám, kdy chybějící děj vyplňovaly vatové pěvecké výstupy všech, kteří měli nějaké to pěvecké zlato v hrdle. Jenže každý samostatný pěvecký výstup, byl jedna táhlá a podivně nablblá nuda. Ty songy vůbec ničím neoslnily, ale alespoň textově nebyly tak maniakálně stupidní, jako dialogy, které mezi sebou postavy vedly. Navíc se většina postav chovala dost nepochopitelně a neopodstatněně, aniž by se scénář jakkoliv obtěžoval to uspokojivě objasnit. Precizně svoje časté kiksy přešel. Zajímavě se jevily novátorské úpravy známých pohádek, jen je škoda, že řada klíčových scén se odehrávala mimo obraz. Bylo tedy nezbytně nutné si domyslet, jak některé neukázané scény asi tak mohly probíhat. Popelku tedy neuvidíme tančit s princem na plese, ale za to ji uvidíme z plesu utíkat, a to hned třikrát. Princova bratra neuvidíme oslepnout, mladou pekařku neuvidíme spadnout ze skály aj. Rozhodně to nepůsobilo fajn. Některé úpravy pohádek byly přehnaně přestřelené (sekačka paty a palce na chodidlech sester v rámci padnoucího ztraceného Popelčina střevíčku), v některých případech bylo toto pojetí milé až příjemně roztomile dětinské. Dějové linie Popelky, Červené Karkulky, Jacka a fazolového stonku a Lociky se v různých úsecích filmu prolínaly a různě propojovaly, až toho někdy bylo moc a k ničemu extra to nevedlo. Po asi 80 minutách došlo k definitivnímu uzavření těchto dějových linií, až na jednu, a sice zbývalo dořešit mstu obryně, kterou na královstvíčko i les přivolal svým neuváženým záměrem Jack. Tento svým pojetím poměrně odlišný úsek filmu byl natahovaný, došly evidentně nápady a nad krásně pohádkově vyvedeným lesem se rozprostřela nuda. Z technického hlediska nelze filmu nic vytknout. Výprava má zasloužené oscarové parametry, kostýmy jdou do detailů, kamera se obrazově činí a vychytává drobné malebné nuance. Hercům je také těžko za něco spílat. Všichni své party odvedli zodpovědně. Jen krátká účast Johnnyho Deppa bude pro mnohé zklamáním. Připadla mu role vlka, která je pojata jen o něco málo lépe, než ve vzdálené Svěrákově variaci Tři bratři, kterou s tímhle projektem pojí rovněž záměr propojit hned několik pohádek najednou. Nelze ani vyloučit inspiraci broadwayským muzikálem. Ten má ostatně ve své původní podobě něco málo ke třem hodinám, a i když si film ukousl dvouhodinovou stopáž, určitě se do něj nepodařilo vše optimálně zakomponovat tak, aby to zajistilo správnou funkčnost. Tím se (možná) vysvětluje odvarový scénář, který je největší slabinou filmové verze. Rob Marshall bojoval s málo flexi(de)bilním scénářem, jak to jen šlo. Na jeho technické zpracování se moc hezky dívá, jeho výsledná adaptace už má podstatně markantní rezervy. Ambice nebyly naplněny. 60%(1.4.2015)

  • baribal
    **

    Tři bratři made in US (alespoň co se týče muzikálového konceptu a poslepování několika pohádek). Jako téměř vždy se amíkům nedá vytknout nic ve výtvarné a obrazové stránce, která z čarovného lesa dělá opravdu místo, kam byste na houby asi nešli. Další pozitiva už hledám obtížněji, osobně mám k muzikálům na plátně negativní vztah a tohle je bohužel další ukdákaný film, který by bez zpěvu byl mnohem lepší, děsivější a zároveň vtipnější, protože v muzikálu můžete vtipy pointovat maximálně tak do podoby rýmů. Co se týče postav a herců, tak se ani nedivím, že režisér sehnal takový ansámbl hvězd, muzikál v hollywoodu táhne. Pro mě je to bohužel na škodu, lituji velmi malého prostoru Johnnyho Deppa, který by se svojí postavou dokázal vyhrát mnohem lépe. Průměrný film, který zachraňuje krásné prostředí čarovného lesa a "neklasické" ztvárnění příběhu, jehož jednotlivé fragmenty každý dobře zná (červená karkulka, jack a obři, atd.).(12.1.2015)

  • Sawy
    *

    Asi hodinu a půl relativně neurážející podprůměr se ve svém posledním aktu změní v něco... no, slušně řečeno v něco, co naprosto neuvěřitelným způsobem nefunguje. Chápu záměr tvůrců relativizovat klasické pohádkovské "A žili spolu šťastně až do smrti...". Stejně tak věřím, že v divadelním provedení to i docela mohlo fungovat, protože jsem se díval na pár ukázek z představení, které jsou mnohem lepší. Jenže Rob Marshall z toho ve filmové verzi udělal naleštěný paskvil (přímý kontrast se záměrnou laciností, skoro až punkovostí divadelní hry), ze které se v její první části zcela vytratila ironie. A když pak přijde onen twist, který celý film stočí do jiného směru, právě kvůli nezávadnosti všeho před ním se celý film úplně rozpadá. Ale úplně. A je to škoda, protože s podobným obsazením a produkčním zázemím z toho mohla vylézt pecka. Výsledek ale skutečně vypadá, jakoby tvůrci začali film točit, aniž by věděli, co se má stát na jeho konci. Takhle pokažený vysokorozpočtový projekt jsem už hodně dlouho neviděl. 25 %(27.4.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace