Nastala chyba při přehrávání videa.
  • IQ Tiqe
    **

    Film jsem měl vyhlédnutý už z dřívějška a neodradilo mě relativně nízké hodnocení kvůli zvučným jménům a Ridleymu Scottovi. Musm říct „bohužel“, protože děj mě poněkud minul. Nezapomenu akorát na gepardy, šukání auta a fígle s dráty. # [monitor, 5.1, extended] # příběh ** | hudba ** | humor – | akce * | napětí * | pustil bych si znovu **(2.3.2014)

  • D.Moore
    **

    Jakkoliv mám rád tvorbu Ridleyho Scotta (hodně) a Cormaca McCarthyho (hodně), musím říct, že Konzultant na mě zapůsobil především jako nesmírně namyšlený film, který (zhruba v tomto pořadí) baví, nudí, nudí, baví, nudí, baví a nudí a nudí. Až mi z toho je smutno. Nedá se přitom říct, že by McCarthy napsal něco vyloženě špatně, že by Scott něco špatně natočil nebo že by některý z herců něco špatně odehrál. Já bych ale byl mnohem spokojenější, kdyby McCarthy místo scénáře raději napsal knihu, ve které bych si mohl jeho dialogy pročítat hezky v klidu, vracet se k nim a přemýšlet o nich. Když se na mě totiž valí takovým mocným a ubíjejícím proudem jako v případě tohoto filmu, nedělá se mi z nich vůbec dobře. A to je škoda. Teď mi nezbude než si koupit knižní verzi scénáře (kterou bych si koupil stejně), přečíst ji a pak dát filmu další šanci. Nejspíš.(29.11.2013)

  • novoten
    **

    K hlášení o senilním Scottovi se neuchýlím, protože uživatelů kopírujících podobně velkoústá prohlášení z cizích recenzí na loňského Promethea tu je dost a dost. Pravdou ale zůstává, že moje zklamání je pořádné. Ne snad že by Ridley zapomněl točit - on jen není z Konzultanta vůbec znát. Celé je to jen McCarthyho do sebe zahleděný scénář, zhmotněný do líně se převalujících dialogů, ohraničený dost dobrou podružnou pointou a velmi proměnlivě obsazený. Zatímco Fassbender s Pittem táhnou úplně všechno, Cameron Diaz se stává castingovým přešlapem, jaký snad nepamatuji. Každé gesto či slovo působí tak nuceně a prkenně, že veškerá menší pozitiva (soundtrack, akční pablesky) jsou téměř zapomenuta. Vzhledem k tvůrčímu týmu se mi nechce věřit, že jdu takhle nízko, ale když i já, který se příběhem velmi rád nechám zmámit, na první dobrou prohlédnu skrz nahodilé střípky až na konec, je něco špatně.(27.11.2013)

  • 3DD!3
    ****

    Myslím, že dnešní lidi ten film nepochopí. Má působit hluboce, ale natočený je strašně povrchně. Což má za následek napjaté tření mezi oběma plochami. Konzultant ukazuje jak moc hollywoodský Scotův styl je. McCarthy napsal scénař, který se vymyká všem standardům, bohužel se už nepostaral, aby režisér do snímku vnesl ono potřebné podobenství. Pro něco takového je vhodný někdo jiný, Nicolas Winding Refn mi vychází jako jeden z nejvhodnějších kandidátů. Scottův styl sám o sobě mi ale sedí, tak jsem to dokázal jakž tak překousnout. Herecké obsazení, které dal dohromady je obdivuhodné, ale jde možná proti typovým proporcím samotných herců. Fassbender je až netradičně hodný, to zlo o kterém se mluví spočívá jen a pouze v chamtivosti a domýšlivosti. Pitt je fajn, místy trochu křečovitý. Reinier Bardemovi vůbec nesedí, nehraje ho špatně, ale typově je úplně mimo. Penny Cruz by potřebovala být mladší a bláznivěji zamilovaná, ale příliš se tu nevyskytuje. No a pak je tu Malkina Cameron Diaz. Obludná vypočítavá mrcha a asi druhá nejdůležitější postava. McCarthy snad ještě nenapsal silnější ženskou postavu. Diaz se jí chopila se ctí. Svině umí, ale Angelina by sem seděla víc. A dostáváme se k největšímu problému a tím je přístupnost. Konzultant sice chytře bruslí po hraně přístupné pro děti od 15ti let, ale tak je všechno to vraždění a sexuální pnutí příliš sterilní. Scéna s Ferrari je zvláštní a dobře podaná, ale nemá ten potřebný šokový efekt, o kterém postavy mluví. Jakékoliv mučení je tu jen odvyprávěné. Může jít o umělecký záměr, ale snímku to krade uvěřitelnost, mrazivost. K čemu jsou vypiplané dialogy, které reflektují zkázu a smrt, když je téměř neviditelná. Konzultant není špatný film, jen je příliš divný než aby se líbil.(2.12.2013)

  • Madsbender
    *****

    Existuje oblasť pretínajúca vedné disciplíny matematiky a fyziky, venujúca sa predikabilite vzorcov chovania v komplexných premenlivých systémoch, ktorú nazývame teóriou chaosu. Zakladá sa na počiatočných podmienkach, extrémne citlivo reagujúcich aj na tú najmenšiu zmenu, ktorá sa prejavuje ako výchylka v ďalšom dianí. Tento jav je označovaný ako "motýlí efekt", vychádzajúc z termínu zaužívaného od pamätného prejavu Edwarda Lorenza na zasadnutí AAAS vo Washingtone 29.12. 1979: “Predictability: Does the flap of a butterfly’s wings in Brazil set off a tornado in Texas?” Pre túto teóriu existuje čiastočný predchodca v podobe Newtonovho zákona akcie a reakcie, ktorý hovorí o vzájomnom pôsobení protichodných síl medzi dvoma telesami (súčasne vznikajúcimi i zanikajúcimi), doplnený o reťazovú reakciu (nekontrolovateľnú reakciu, ktorá zaniknutím počiatočných síl nekončí). Ekvivalentom kognitívneho uplatnenia teórie chaosu v civilizovanom myslení je podľa spoločenského úzu svedomie, ktoré nám dovoľuje zvážiť naše skutky a ich ďalekosiahly význam. ////////// Prečo o tom hovorím: Tento morálny kód si so sebou nesú hrdinovia filmu The Counselor, ktorý rozvádza majstrovskú úvahu nad konzultantmi a šelmami v modernej spoločnosti. Je príznačné, že miesto, na ktorom sa má odohrať stret ich odlišných svetov, je na hranici medzi Texasom a Mexikom; tam, kde sa končia medze etiky a začína bezprávie. ////////// Šelma má štyri základné kvality. Je to hebká srsť (krása), bystrý zrak (inteligencia), dlhé štíhle nohy (rýchlosť) a silné pazúry (sila). V McCarthyho krutom svete, tak ako v tom reálnom, nedosahujú ľudia dokonalej vyváženosti týchto kvalít. Miesto toho prevažuje jedna z nich, ktorá ich definuje. K Laure patrí krása, k Reinerovi sila, k Westrayovi rýchlosť. Predsa však, a je to práve kvôli nedostatku ostatných kvalít, nedokážu odhadnúť a čeliť rádu vysokej hry, do ktorej sú zatiahnutí. ////////// Je tu však jeden človek, ktorý všetky tieto kvality má a využíva ich - živočíšna, dravá a chladne sa ukájajúca Malkina, ktorá sa sama pokladá za dokonalú šelmu. Ona ako jediná celkom odhodila svoju ľudskosť v záujme vyšších cieľov a postavila tak svoju obnaženú existenciu do nového svetla. Lenže netuší, že tým nedosiahla dokonalosti veľkých, pôvabných mačiek, len sama stratila čosi cenné. ////////// A potom je tu Konzultant. Bezmenná prázdna maska. Značkové slnečné okuliare a elegantný drahý oblek bez menovky. Vstupuje do hry s cieľom a myslí si, že ju dobre pozná. Tvári sa, že načúva ostatným, no ich slovám nevenuje pozornosť a neprikladá význam. Rovnako kamenne a bezstarostne prijíma Westrayove prezieravé varovanie pred rizikom, ako Reinerove rozprávanie o dráždivom erotickom predstavení Malkiny na kapote auta. Jeho zaslepenosť a tvrdohlavosť mu nedovolí spozorovať nebezpečenstvo a uvedomiť si nedozerné následky svojho nerozvážneho počínania. Pod ťarchou fatálneho reťazca udalostí sa však elipsovito vnútorne navracia k úvodnej scéne, a v zrkadlovo obrátenom odraze voči nej odhaľuje svoju hlboko ľudskú stránku. Nakoniec sa z neho stáva len kôpka nešťastia, hazardný hráč, ktorý vsadil všetko a o všetko prišiel. ////////// Predstavil som hráčov a hru, ktorú hrajú; teraz je na čase vysvetliť jej pravidlá. Oblúkom sa trochu vrátim na začiatok. Teóriou chaosu možno charakterizovať koncepciu snímky. Divák sa stáva ďalšou postavou v hre a aktívne sa zapája do kognitívneho procesu jej kryštalizácie. Film sleduje súčasne dve simultánne línie, medzi ktorými prechádza raz paralelizujúcim strihom, raz chronologickým strihom. Stredobodom prvej je počínanie Konzultanta, druhej "somewhere in Mexico" cesta nákladného auta naloženého drogami (tieto línie možno považovať i za priame stopovanie príčiny a následku - na dôvažok majú i ďalší význam; cesta, po ktorej auto putuje, natiahnutý drôt, priamočiara cesta k smrti - všetko sú to jasné, rovné línie, ktoré v jedinom okamihu pretínajú životy všetkých). Divákovi sú však informácie distribuované veľmi obozretne a s nutnosťou prehodnocovania až do úplného záveru. Vidieť film po prvý raz by sa dalo prirovnať k jazde vlakom, z ktorého okna vidíme zdanlivo nahodilé fragmenty, tvoriace finálny obrázok až v závere. Divák, ktorý nie je zasvätený do princípov a plánu, je prinútený ho vnímať ako reťazovú reakciu. Táto optika je prevrátená naruby až v poslednej scéne. ////////// Zvláštnosťou filmu je zámerné potláčanie tenzie a klasickej výstavby žánrového filmu, kde sa dôraz kladie predovšetkým na dramatickú gradáciu, napätie a akciu. The Counselor však v prvej polovici neprivádza diváka ani postavy k jasnému konfliktu, len náčrtu situácie. Nepodbieha a blíži sa tak nediváckosti. Hlavú rolu má hovorené slovo, ktoré nadobúda stále väčší význam. Do popredia vystupuje myšlienková rovina, ktorá prechádza do nekompromisnej fyzickej konfrontácie až od bodu vraždy motorkára a systematicky postupuje po jednotlivých hráčoch. Napriek tomu je tu tenzia utváraná inými spôsobmi - podpovrchovým napätím v rozhovoroch, sexuálnou dráždivosťou či samotnou mystifikáciou fragmentov deja, motivácií a akcií výrazne diverzifikovaných postáv. O to zásadnejší dopad má "eliminačný okruh", z ktorého ako víťazná jasne vychádza bravúrna štýlová vražda Westraya (Brad Pitt) v Londýne prostredníctvom zariadenia bolito (ktoré Reiner Konzultantovi podrobne opisuje na začiatku filmu. To znamená, že každé vypovedané slovo má svoj efekt a dopad na svet, i keď o ňom postavy nevedia, a táto otázka je preložená i do nášho sveta.). Konzultantova bezvýchodisková cesta k záhube neobsahuje ani náznak nádeje a dobrých vyhliadok. ////////// Film The Counselor možno opísať (voľne preformulovanými) slovami obchodníka s diamantmi, stvárneného Brunom Ganzom, ktorý krásne vystihuje i podstatu práce kritika - je to takmer dokonalý diamant, na ktorom len hľadáme nedokonalosti, pretože dokonalý diamant je len čistým svetlom. A tejto dokonalosti sa film veľmi blíži, no práve preto je možno menej filmom v obvyklom ponímaní. Skutočné zásluhy na tom, že ho považujem za najlepší film Ridleyho Scotta od dôb Alien však nemá samotný Scott, ani vynikajúci herci (nečakane civilný Fassbender, extravagantný Bardem, cool Pitt či sexbomba Diaz), ale jeden z najlepších spisovateľov dneška, Cormack McCarthy. 100% P.S.: Ako alternatívu a pokračovanie odporúčam komentáre užívateľov JitkaCardova a Havenohome. P.P.S.: Nutné vidieť rozšírenú verziu, ktorá údajne mnohé ešte rozvíja a dopĺňa.(12.1.2015)

  • Cameron Diaz

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace