poster

Konzultant

  • anglický

    The Counselor

  • slovenský

    Konzultant

Thriller / Drama / Krimi

USA / Velká Británie, 2013, 117 min (SE: 138 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Začíná to pozvolna a dost nudně, jelikož se tam Fassbender filosoficky baví s Bruno Ganzem o diamantech a je to jalové až běda. Tento neduh bohužel z filmu nikdy zcela nevymizí a stává se, že místo aby nějaká postava řekla "seš v prdeli, nepomůžu ti" tak radši předvede desetiminutovou úvahu na téma životní volby a světa ve kterém žijeme. Jinak mi to ale přišlo super. Jakmile se začne něco dít a máme možnost sledovat sabotovanou "zakázku" tak je to fakt napínavé. Herci byli všichni skvělí a prostě mě to bavilo. Líbila se mi přestřelka u hovnocucu, ale (spoiler) myslel jsem, že chlápek z kartelu s uzinou zabil noshledy Cameron Diaz a tím pádem odvezl zásilku plánovanému majiteli. Tzn. ona by z toho neměla mít prachy. A i když vzala prachy Bradu Pittovi, tak to mu mohla udělat i v Americe a nemusela kvůli tomu sabotovat jejich byznys s hovnocucama. Asi mi někde unikla dějová nitka, ale tohle jsem nepochopil.(27.12.2014)

  • nunka
    ***

    Michael Fassbender ma opantal, Bardem rozveselil a Pitt uchvátil, scenárista znechutil monológmi s moralitným presahom a premúdrenými prúpovídkami... pri Cameron Diaz som uvažovala, že čím staršia, tým herecky zaujímavejšia a Penelopka sa blysla v roli, ktoré sú pre ňu ako stvorené. Film na efekt s priemerným diváckym zaangažovaním.(3.3.2014)

  • Xmilden
    ****

    Přestože je film neskutečně ukecaný a skoro na konci každé povídací scény mezi dvěma postavami se u mě dostaví WTF moment, tak i přesto mě film dokázal neskutečně zaujmout. Akce je minimum, ale když na ni dojde, je přímo ukázková a nakonec i ty dialogy jsou chytře napsané, přestože z nich občas trčí nějaký ten "mimořádný" spisovatelský obrat. Co ve filmu funguje na jedničku je zcela určitě Brad Pitt, nevím jak to ten chlap dělá, ale každá scéna s ním (jsou po hříchu jen 4) je mimořádná. Cameron Diaz je nesympatická svině, Javier Bardem jakýsi navoňaný trouba, Penelope je jen hezká ozdoba a Fassbender tak nějak tohle celé spojuje. Přestože v první hodině se člověk dost přemáhá aby tuhle šarádu nevypnul, nakonec to celé překvapivě funguje. 70%(21.2.2014)

  • castor
    ***

    Pět velkých hereckých jmen, za kamerou ostřílený Dariusz Wolski a legendární Ridley Scott a ve finále nakonec nic, kvůli čemu bych si pro tuhle zvláštní látku měl rezervovat místo ve své stále se scvrkávající paměti. Scénář je nabubřelý, pseudointelektuální, přitom moc nefunguje. A není to jenom tím, že je obalený rádoby vychytralými kecy. Tvůrci moc neví, co udělat s prázdnými, nezajímavými postavami. Brad Pitt tak nebude milovat ostrou strunu, Cameron Diaz si naopak ráda polonahá zajezdí po čelním skle auta. Být možná soustředěnější a chtít číst mezi řádky, ocenil bych jako celek víc, ale mně z toho prostě vypadlo exhibování, které je bez pointy ukončené a někdo se nám zoufale snaží dokázat, jak nezařaditelné to celé vlastně je. Takže kdo to nakonec odskáče? Obávám se, že hlavně divák.(13.5.2014)

  • gudaulin
    *****

    Stává se mi opravdu jenom výjimečně, že bych se loučil s filmovými titulky a v téže chvíli se cítil ztracený, protože jsem nechápal, co se v právě dokoukaném filmu odehrálo. Musel jsem si pustit klíčové scény ještě jednou, abych se chytil a docvakly mi všechny motivace, zákulisní hry a spojenectví. Klíčové přitom nebyly přestřelky nebo popravy filmových postav, ale dialogy. Dialogy vymazlené a sofistikované, kdy jsem si např. rozhovor advokáta se šéfem kartelu okouzleně pustil třikrát, abych si vychutnal jemnou hru dravce pohrávajícího si se svou kořistí. Konzultant je pro určitou specifickou vrstvu poučených a naladěných diváků, rozhodně není snímkem pro široké publikum a neváhal bych ho označit za kultovní v tom původním smyslu slova - tedy nikoliv jako masově úspěšný film, nýbrž film, který okouzlí nevelkou skupinu fajnšmekrů. Zatímco Scottův Prometheus byl třeskutě blbý, Konzultant od téhož režiséra je film chytrý. Chytrý až moc, otravně a nesympaticky. Je to jakýsi kříženec Tahle země není pro starý a Jeden musí z kola ven. S prvním titulem ho pojí jméno autora scénáře a tématika světa drogových kartelů a lidí z podsvětí, s druhým zase způsob vyprávění, který je pro diváka obtížně stravitelný. Nepomáhá mu například absence postav, kterým je možno fandit. Jedinou kladnou postavu, která se do světa špinavých obchodů dostala nedopatřením, události nelítostně semelou a zbytek pokřivených charakterů už jen soutěží o to, kam až je schopen ve své podlosti zajít. Scénárista dávkuje informace po troškách a ledascos si nechává pro sebe, musíte zkrátka domýšlet a zpracovávat tam, kde byste rádi jenom konzumovali. Každopádně na jeho výsledné podobě se podepsal mnohem víc Cormac McCarthy než Ridley Scott. Měl bych sice pár připomínek, např. obsazení typové herečky Cameron Diaz rozumné nebylo, jakkoliv díky režijnímu vedení příliš nepřekážela, Scott věděl, co je schopna herecky utáhnout a nezatěžoval ji. Její sexuální výstup, který pro některé diváky bude třešničkou na dortu, mi přišel zbytečný a laciný a v několika dalších scénách si štáb chtěl tak trochu zahrát na Tarrantina, ale z původních čtyřech uvažovaných hvězdiček jdu na pět, protože u tak těžce podhodnoceného snímku nebudu váhat mu pomoci. Celkový dojem: 90 %.(8.4.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace