Reklama

Reklama

Komedie Dobrodružství rabína Jákoba, natočená režisérem Gérardem Ourym, je jedním z mála vynikajících filmů Louise de Funese, který nebyl v našich kinech uveden. Funes si v něm svým typicky žlučovitým způsobem zahrál bohatého francouzského podnikatele, který nemá nic proti cizincům, pokud to nejsou zrovna černoši, Židé nebo Arabové. Nejlépe by asi bylo, aby na světě žili jen samí čistokrevní bílí Francouzi. V nejméně vhodnou chvíli se však dozví, že jeho šofér je Žid a že on sám se zapletl do jakési politicko-teroristické honičky kudrnatých Arabů. Aby unikl svým pronásledovatelům a zachránil si holý život, musí se převléknout za židovského rabína, a sehrát tak hlavní roli na oslavách pařížské židovské obce. A nejen to, musí podstoupit i koupel v kádi plné žvýkačky a sypajících se bonbónů. A tak různé zážitky a dobrodružství postupně otupí hroty jeho „předpojatosti“. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (224)

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Ukázky z tohohle filmu nám kdysi pouštěl přednášející v biblistice, já se k němu ale odhodlal až po dvanácti letech. A šel jsem raději do původního znění, protože na Krampola jsem si netroufal (ale asi to je otázka zvyku). Pár vtipů je opravdu povedených, ale už jsem tak nějak vyrostl z obliby de Funèse. Nevím, proč francouzští doboví tvůrci měli potřebu ukončit snad každou komedii zmatenou honičkou. Pro mě to dnes jsou nejslabší části. Vyzvednout ale musím Cosmovu úvodní znělku. (1 268.) ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch komedií, které žijí v dokonalé symbióze se svým hrdinou. Její drobné i větší gagy jsou nenásilné, neotřelé, správně vygradované, plynule na sebe navazují - a vesměs mají nadstandardní úroveň. P.S.: Zvedám hodnocení na 4* ... naprosto netuším, jaké trapné nedopatření stojí za původně prezentovanými ubohými třemi hvězdami. ()

Reklama

Colonist 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že tohle byl první film s Funèsem, na který jsem koukal pouze v originálním znění. Když není verze s Filipovským, tak raději originál, než poslouchat příšerného Krampola. Dobrodružství rabína Jákoba je dobrá komedie, ale něco jí chybí (a teď už neomílám jen dabing). První půlka filmu je svižná a plná honiček, jenže jak se Funés převlékne za rabína, tempo trochu poleví. Katolík, který se vydává za rabína a nemá o židovských tradicích ani páru, z toho mohlo vzniknout plno komických situací. Pár jich bylo, ale ne tolik, kolik bych čekal, zvláště vzhledem k té první půlce, která byla takovou crazy jízdou. Ale co, tady nejde jen o humor, film má v sobě ukrytou i určitou myšlenku... ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Je opravdu smůla, že prakticky nejlepší film s Funesem nenadaboval Filipovský. Český divák tak byl ochuzen o to, co byl celá léta zvyklý a co vlastně od funesovských filmů očekával. Zahuhňaný vtipný dabing v kadenci tatatatatata a někdy i mnohem větší. Ten Krampol, ať je to, kdo je to, tenhle film naprosto pohřbil. Přesto všechno, je tohle komediální sociální drama s etnickou zápletkou a klíčovými scénami, jako je továrna na žvýkačku a Funesův tanec v ulicích, skvělý filmový zážitek. ()

bobstock 

všechny recenze uživatele

Pro všechny milovníky šabatích trhlých tanců a zvyků, které vás naučí, co dělat a nedělat každý den v týdnu, kdybyste náhodou neměli co dělat. Funés stále ve formě a řádně překonvertovaný antisemita, bohužel však s hlasem Jiřího Krampola, který se se zpodobněním nebožtíka Filipovského jen těžce pere. Souhlasím s názorem, že František přidal více jak 50% slávy tomuto maličkému kaskadérovi v československých hájích a já této vysokorozpočtové naháněčce dávám krásných 70% ()

Galerie (69)

Zajímavosti (16)

  • Tóra se v synagogách čte průběžně celý rok po určitých úsecích. Část, kterou musí Datel (Louis de Funès) předčítat, neodpovídá ročnímu období, ve kterém se film odehrává. (L_O_U_S)
  • Z uměleckého hlediska a kritérií společenského dopadu řadí odborníci tento snímek mezi nejlepší Funèsovy filmy, výjimečnému zájmu se komedie těšila i u fanoušků, z nichž mnozí ji považují za nejlepší komikův film. U zrodu filmu stál režisér Gérard Oury, který měl zkušenosti s provokujícími scénáři, a jeho cílem bylo natočit nejen dobrou veselohru, ale také satiru na současný stav xenofobní francouzské společnosti. Nesnášenlivost vůči jiným rasám a náboženstvím byla zosobněna karikaturou maloměšťáckého podnikatele Viktora Datla ve Funèsově podání. Příliš ostré kritické tóny byly také příčinou ustoupení společnosti Gaumont od financování filmu (původní producent Alain Poiré pak nikdy nepřestal litovat, že film nemohl dokončit) a natáčení proběhlo pod vedením Bertranda Javala a záštitou společnosti Film Pomereau. (argenson)

Reklama

Reklama