Reklama

Reklama

VOD (1)

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (814)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí filmu jsem film vnímal spíš na čtyři hvězdičky. Až stačilo, aby mi uživatelka emma53 napsala jednu větu a já si uvědomil, že i když je tenhle thriller dobrý, závěr to dost solidně zazdí. Celé se to totiž tváří dost realisticky. Hot line na 991, kde hlavní telefonáty vyřizuje Halle Berry byly dost napjatý. Jenže závěr, kde Halle vystřídala pomoc za sluchátkem za pomoc u konkrétních lidí to začalo mít takový klasický filmový spád a s realističností už to moc společného nemělo. Ten závěr tomu pak dodal korunu. Každopádně v rámci dobrých thrillerů je tohle pořád jeden z těch kousků, co za shlédnutí určitě stojí. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Andersonův thriller lze připodobnit k situaci, kdy rozjetí z kopce vjedete na lyžích na nezamrzlé jezero - chvíli po něm ladně pojedete jako by voda byla sněhová pokrývka (první dvě adrenalinové třetiny, které svým tempem nenechávají čas přemýšlet nad hloubkami scénáristických děr), načež ztratíte rychlost a fyzikální zákony vás začnou stahovat pod hladinu (pitomý zbytek, kdy operátorka zapomněla na slova jako odpovědnost, bezpečnost, či profesionalita a autoři na příběhovou střízlivost, jenž by vyvrcholení slušela mnohem víc). Nutno napsat, že operátorka Jordan je u amerického ekvivalentu naší 112 úžasně flexibilní a kdybych snad někdy volal kvůli výsledkům kriketu a omylem se dovolal k ní, ona by mi je určitě řekla.. K afru její představitelky mám jen to, že kdyby přišla do kadeřnictví společně s Bobby Farrellem z Boney M, už žádný jiný zákazník by se tam nevlezl a sušáky na hlavu by musely mít průměr pivovarnického sudu.. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Pracovat jako operátorka na tísnové lince 911 to rozhodně není žádný med. Zkušená Jordan o tom ví své a když jednoho dne zavolá na linku z kufru auta mladá dívka strachem bez sebe z toho, že právě byla unesena neznámým násilníkem, nechce uvěřit tomu, že se opakuje obdobná situace z před půl roku, kdy o život přišla jiná mladá dívka jejíž smrt jí zasáhla natolik, že se už jí nechce zpět usednout na operátorskou židli a raději zaučuje svými zkušenými radami nové operátory. Tehdy oběti přes telefonní linku nedokázala pomoci, ale podruhé už stejnou chybu neudělá. Věci se dají do pohybu, naberou spád a roztočí se napínavý kolotoč událostí. Film je možná vzdálený příbuzný staršího snímku Cellular, ale od něj ho spolehlivě odděluje preciznost s jakou je tenhle thriller natočen, relativní neokoukanost prostředí záchranné linky a také nečekaný hororový nádech. Univerzální herečka Halle Berry po slabším hereckém období o sobě dává vědět kvalitním hereckým výkonem a spolu s ní také Abigail Breslin v roli unesené oběti a opravdu nepříjemný psychopat Michael Eklund. Když bych měl najít nějaké drobné devalvanty tak jsou to občas přeemotivované repliky z call centra a také několik scén obšlehnutých respektive viděných v jiných spřízněných filmech. Ale jinak je to solidní porcička napětí. A pokud po shlédnutí tohoto thrilleru budete mít pocuchané nervy, tak volejte tísnovou linku. Je však jisté, že tím film svůj záměr psychicky vydrtit diváka v podstatě naplnil. Mé hodnocení: 90% ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

A veru že nie. A budem zlý. Všetko, o čo sa film snaží a čo ponúka - predstavenie fungovania call centra 911, napätie, emócie a brutalita - je jednostranné, samoúčelné a silené, a ponúka len jeden, nepríliš objektívny náhľad, a tak skresľuje realitu. Jediné, čoho sa snaží D'Ovidio dosiahnuť, je tlak na diváka, aby sa poddal "temným tónom mrazivého thrilleru", zaryl sa hlboko do sedadla v kinosále a nechal sa zmietať nervozitou a strachom o postavy až do úplného konca. To je síce všetko pekné, ale dej je zúfalo predvídateľný a tým pádom nudný. Halle Berry ma v hlavnej roli nijako nepresvedčila o svojich hereckých kvalitách, rovnako Abigail Breslin, a ostatní sú len vedľajšie figúrky. Aby toho nebolo málo, kamera sa miestami trasie viac ako zadné partie go-go tanečnice. Poslednou kvapkou je nepríliš podarený český dabing. Začína mi byť jasné, že Andersonove filmy stoja na čomkoľvek inom okrem jeho režisérskych kvalít - inak nechápem ako je možné, že na jednej strane dal vzniknúť Mechanikovi a spolupracoval na seriáloch ako Zločin, Impérium alebo Fringe, a na strane druhej stvoril nepríliš kvalitné záležitosti ako Alcatraz, Almost Human alebo práve Tiesňovú linku. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý krimithriller z prostredia newyorskej centrály tiesňovej linky 911, kde aj zdanlivo malá chyba operátorky môže mať fatálne následky. Film má dobrý rozbeh, slušnú gradáciu, poskytuje nové pohľady na využitie kufra v aute a v prvej časti by mohol mať názov Ako je dôležité mať dva mobily. Bohužiaľ po veľmi slušnej prvej časti sa začínajú vŕšiť typické chyby filmov tohto žánru. Naraz je zvládnutie celej situácie závislé na jednej operátorke, polícia je so svojimi možnosťami odsunutá do pozície nevýkonných štatistov a keď sa operátorka v rámci nadčasov vydá do terénu, prestáva byť film zaujímavý, lebo všetko ďalšie, vrátane nadstavovaného napätia, už divák videl. Záver už je iba na povzdychnutie a pocit ľútosti, lebo nechýbalo veľa a štyri hviezdičky by boli primerané. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • V době uvedení filmu se z hlediska produkce jednalo o nejvýdělečnějším film společnosti WWE studios. (Chris Masters)
  • Když se Casey (Abigail Breslin) probudí v kufru, tak v autě hraje „Puttin' On The Ritz“ od Taco. (Duoscop)

Reklama

Reklama