Je to jen rock'n'roll (1976) (E07) (epizoda)

Drama / Válečný / Historický

Česko, 2014, 1 h 8 min

  • majky19
    **

    Tento díl mě moc nezaujal, přestože je věnován velmi důležitému milníku naší historie. Celé to je takové neslané, nemastné, film nemá ani žádného tahouna, který by táhl děj kupředu a ani Marek Daniel v roli Václava Havla mě zde příliš nezaujal. Myslím si, že z tématu se dalo určitě vytěžit mnohem více a podat tu látku mnohem záživnějším a atraktivnějším způsobem.(13.8.2017)

  • Nach
    **

    Nejslabší epizoda vůbec. Díl, který mě vlastně vůbec nechytl. Ani dialogy mi nepřišly tak záživné. Václav Havel je zde figurkou, která jedná s asociály a jen tak u piva a cigarety z toho vzejde snaha o nějakou Chartu. A kdybych dnes neznal důležitost Charty 77, myslel bych si podle tohoto seriálu, že šlo jen o amatérskou snahu pár dobrovolníků poslat dotazník na ústřední výbor KSČ. Škoda tohoto uchopení, ale jedno zaškobrtnutí rád odpustím. 55%(18.4.2017)

  • noriaki
    **

    O ničem. Díl kolem mě jen proplul, bez snahy mě zaujmout, nebo nedejbože poučit. Pokud mi měl přiblížit události z naší historie, tak selhal. Kdybych nevěděl o Chartě 77 vůbec nic, z řečeného bych její důležitost nepochopil. A už vůbec bych nepochopil roli Martina Jirouse. Toho scénář vykreslil jako opravdového magora, který by měl se státem problém nejen před listopadem 89, ale i po něm by mohl plynule pokračovat v "protirežimní" činnosti. Mizerně zahrané, mizerně napsané. Snad jen ten Marek Daniel předvedl alespoň průměrný výkon.(22.5.2019)

  • papuchalk
    *****

    Mě se tenhle díl líbil skoro nejvíc,nechápu to nízký hodnocení. Nebyl tak výkladově historický, ale spíš kulturní a filozofický. A tím pádem byl asi nejtěžší na natočení, ale dopadlo to výborně. Dokonale popsaná normalizace, kdy jen strana měla prrrávo urrrrčovat (cituju Havla, teda Marka Daniela) co se lidem má líbit, a co ne. Podle mě se tam podařilo nádherně dát do srovnání hudbu Plastiků (na kterou se jako na brak dívá i sám Havel), s komunistickýma estrádama (který frčely v televizi), a s nějakým tím líbivým mainstreamem z USA. A do toho takový to filozofování, která ta hudba má větší právo na život, která je lepší, a pokud má někdo právo těm ostatním zakázat něco poslouchat, protože se ASI jedná o brak. A jestli ta hudba co se víc prodává je kvalitnější, než ta alternativa, nebo ta estráda. Myslím, že tady v tom období si Havel naplno uvědomil proti čemu bojuje, a že to za to stojí, i když bude platit kriminálem. Za to si asi Havla cením nejvíc. Nemusel dělat vůbec nic, mohl sedět doma na Hrádečku spokojeně z platu ze zahraničí, chlastat whisku z dovozu a kouřit americký cigára, vařit pro kamarády jídla ze surovin, který tady nikdo nikdy neviděl, a nemusel trávit roky ve vězení, kde neměl vůbec nic. Prostě nemusel. Kdyby byl pohodlnej jako já. Přesto to dělal. Navíc, četl jsem výbornou knížku od Žantovského - Havel, díky ní jsem mohl mnohé z tehdejší doby lépe pochopit. Pavel Kosatík si z té knížky vypůjčil často celé odstavce, nebo dokonce celou jednu kapitolu nazvanou "Je to jenom rocknroll", a zcela neskrývaně po ní pojmenovali i tento díl seriálu. Normálně bych to plagiátorství každému scénáristovi zkritizoval, tady to ale naopak celému dílu výrazně prospělo. Mimochodem, z té knihy se významně čerpalo i do ostatních dílů seriálu.(20.11.2019)

  • NikoKovac
    *****

    Za mě to byl podařený díl. Z jednoho z těch temnějších období 20.století. Alternativci všude, underground, Plastici, Havel, Charta. Magora Jirouse podle mě docela vystihli. Charta nebyla nic jiného než to, k čemu se podpisem zavázali v Helsinkách komunisti. Podepsal ji Husák, podepsali ji i další tvrdí normalizátoři, tak proč ji nemohli podepisovat lidé? Další příklad hnusné komunistické zlovůle, ale u těchto "lidí" se není čemu divit. Možná proto mi tenhle díl říká víc než jak to podle hodnocení vidí zdejší kolegové. No ale je-li někdo schopen ohodnotit Majora Zemana jinak než odpadem, pak se nedivím, že tenhle díl bude shazovat. Marek Daniel zde předvedl Havla ještě normálního, v díle potom příšerně přehrává. Moc se mi nezamlouval František Němec v roli profesora Patočky, myslím vizuálně, Patočka byl sešlejší. Ale jinak skvělé, k tomuto dílu mám vztah, protože normalizace je dnes vnímána strašně ideálně a nikdo si neuvědomuje, že to bylo jedno z nejhorších období našich dějin. Proto hodnotím možná lehce neobjektivně pěti hvězdama.(23.1.2017)