Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (214)

Ainy 

všechny recenze uživatele

To jsem se zas jednou krásně poměla. Co jméno, to bělostná perla na náhrdelníku francouzské kinematografie s čestnými výjimkami. Příběh sice není žádná romantika, abych u něj tála jako kostka ledu ve skluzu, přesto se tak děje. Držíte palce lumpům, vychutnáváte si každý záběr, každou scénu, každý okamžik. To vše protkává hudba z pera génia. Vine se jako řeka celým příběhem a umocňuje tak celkový prožitek. Perfektně promyšlená loupež šperků a kdyby Alain udržel na uzdě svou chuť na zrzku (mezi náma ... ani se mu nedivím, zrzky jsou prostě kočky!), tak by si mohl dávno válet šunky ve Veracruz s melounem pod matrací. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Gabin, Delon a hudba Morriconeho. A ešte aj Ventura. Treba dodávať viac? Veľmi dobrá, klasická gangsterka, také sa už dnes málokedy natočia. Dejovo super, nevýhodou je predĺžená stopáž, ktorá niekedy prinesie krátke hluché miesta. Inak typický noir s veľmi vhodným parížskym prostredím na krimi tohto typu. ()

Reklama

špaček421 

všechny recenze uživatele

Film ve kterém hrají hlavní role Jean Gabin, Alain Delon a Lino Ventura, režie Henri Verneuil a hudba Ennio Morricone. Už jenom to láká to vidět. A stojí to za to. Příběh sice není zrovna nejoriginálnější, ale to se dá tvůrcům i odpustit. Jean Gabin je samozřejmě skvělý a strhává na sebe pozornost i když nic nedělá. To samé Ventura, který má ale bohužel méně prostoru než Gabin a Delon. Delon se pořádně rozjede až ke konci, ale je také dobrý. Hudba Morriconeho je taky výborná, takže až na děj a triky (přistávání letadla) tomu není vlastně co vytknout. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Dobře zmáknutá žánrovka, kterou obestírá pověst kultu, ale nijak zásadní mi to nepřišlo. Scénář je hodně rutinní, herecky na levačku, sic dobře obsazené. Nejzajimavější je asi to, že se tu prakticky s nikým nedá moc sympatizovat a že si na sebe Alain Delon vzal takhle negativní postavu. Mimochodem v letadle, kterým parta kriminálníků letí do New Yorku se promítá předchozí Verneuilův film GUNS FOR SAN SEBASTIAN. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Známý titul, jeden z těch, které si člověk nejspíš vybaví, když se řekne "zlatá éra francouzského kriminálního filmu". Sešly se v něm hned tři velké hvězdy tehdejší éry - Delon, Ventura a Gabin - všichni odvedl svůj díl práce se ctí. Snad jen na některých hercích ve vedlejších rolích je až příliš vidět jejich úloha přihrávačů velkých jmen. Propašování zbraní na palubu letadla souvisí jednoduše s nižším stavem ochrany letišť - bezpečnostní filozofie se během let vyvíjela a impulsem pro její zásadní posílení byla až série tragických atentátů a únosů během 70. let. Pokud jde o únos letadla, který by v mých očích měl být vyvrcholením filmu, je to na můj vkus řešené příliš jednoduše a s filmovou elegancí. Že by si početná ochranka cenné zásilky vážně ničeho nevšimla? Paradoxně jsem si nejvíc vychutnal stylový útěk z vězení na samém začátku, který byl pro mě předčasným "hřebem" kriminálky. Celkový dojem: 85 %. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Lino Ventura vyžadoval, aby Gabinovo jméno bylo uvedeno na plakátě nejvýše. Což je dokazující fakt toho, že mezi třemi hlavními představiteli panovaly při natáčení velmi přívětivé vztahy. (Pierre)
  • Spolek pro ochranu zvířat obvinil filmový štáb, že ve scéně odehrávající se na pláži „zabil pan Delon rybu velice brutálním způsobem". Režisér Henri Verneuill však vyvrátil jejich tvrzení tím, že ryba byla koupena na trhu již mrtvá. (Terva)
  • Režisér Henri Verneuill v jednom z rozhovorů přiznal, že hudba Ennia Morriconeho stojí minimálně za čtvrtinou úspěchu celého filmu. [Zdroj: Cinema] (Terva)

Reklama

Reklama