Reklama

Reklama

Útok na Wall Street

  • Kanada Assault on Wall Street (více)
Trailer 1

Jim je úplně průměrný Newyorčan, má dobře placenou práci a milující rodinu. Náhle však díky zmařené investici o vše přijde. Jim zuří a rozhodně se pomstít těm, kdo jej o jeho dosavadní život připravili. (Filmbox)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (126)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Jak říká Slavoj Žižek a nejen on, dnes si dokážeme spíš představit konec světa než konec kapitalismu, případně jakoukoli drobnou změnu v jeho fungování. Tahle ideová bezradnost se samozřejmě zrcadlí i v současných filmech, a to jak těch apokalyptických, tak těch zabývajících se přímo aktuální společenskou situací. Typické například je, že systémové problémy se ve fikci personifikují do démonických záporáků, čímž se utvrzuje iluze, že za všechno může několik hrabivých tučných sviní tam nahoře, které když se odstraní, tak bude líp. Tenhle nesmysl se pak bohužel přenáší i do smýšlení o skutečné politice, kdy řada lidí pořád úplně nesmyslně vidí řešení korupce v zatčení těch zkorumpovaných jedinců. Ve skutečnosti je ale jedno, kdo tam sedí, protože problém není v lidech, ale v podmínkách, ve kterých existují. To se ovšem těžko přenáší do srozumitelného narativního celku, takže pak vznikají takové bláboly jako seriál Arrow, kde v každém díle je "záporákem týdne" nějaký odporný kapitalista. Další možnost, kterou tvůrci mají, je tuhle iluzi podvrátit - ukázat, že zlikvidovat vysoce postavené jednotlivce nic neřeší. To se třeba povedlo Tykwerovi v Internationalu, jenže to je skutečně výjimka, protože, co si budeme povídat, lidi se nechtějí dívat na filmy s depresivním koncem, takže jich ani tolik nevzniká. Uwe Boll na to šel ve svém Assault on Wall Street fikaně. Zabíjení hrabivých bankéřů sice částečně pojímá právě jako hon na "ty nahoře", ale zároveň svého hrdinu nechává likvidovat těch systémových článků víc. Mimo jiné se tu zdůrazňuje, jak nikdo nechce přijmout zodpovědnost za to, co dělá a odkazuje se buď na svoje nadřízené nebo všemožné direktivy, které "přichází shora". Zároveň se film nepouští ani do otevřeného happy-endu nebo naopak do nějakého deziluzivního tragického závěru. Jim se ve finále stává mstitelem modrých límečků - přízrakem, který zřejmě bude v akci pokračovat i po skončení filmu. Tím se film ale znovu elegantně vyhýbá otázce, na kterou dnes nikdo nezná odpověď: "Co dál?" Když si teda vybijeme tu frustraci takhle násilně, protože to jinak nejde, co z toho pak bude plynout za následky? Nikdo prostě nemá žádnou vizi, ani Uwe. Proto bych byl opatrný s tím nazývat tento film subverzivní exploatací a Bolla stavět do role vyvržence systému, který si může dovolit komentovat to, co jiní ne, jako to udělali odborníci v novém čísle Sight & Sound. Na to je Assault on Wall Street pořád málo bulvární, málo radikální a málo protisystémový. ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Asi třetí filmek Bolla,kterej stojí za něco.Tenhle je navíc asi nejlepší.První půlka drama,všechno se krásně sere,a pak masakr,kterej sem těm zmrdům přál.Ale!Dobrý zabíjení Uwe posral tim zbytečnym vymlácením pěšáků v tý místnosti,který rozhodně za nic nemohli.Upoutat pozornost policie na to patro,a získání času mohl určitě jinak.Tady jedna hvězda dolů.Jinak to je takovej začátek,a končí to Elysiem.Jen mě hrozně baví,jak nekterý velký kapitalisti tady tyhle a podobný filmy kritizujou,a nazývaj je socialistickejma agitkama.JO když má někdo hospu,a vaří dobrý žrádlo,točí skvělý pivo a má narváno českou obyčejnou klientelou,a má se on sám dobře,tomu říkám byznys.Ale prase co bere půl milionu měsíčně,a manipuluje všema a všim,to neni borec,ale zmrd..Kulka je jediný konečný řešení.60%. ()

Reklama

Phorbo 

všechny recenze uživatele

Tak mě Uwe jednou zase zklamal. Hodinu snímek čeká na nějakou akci a něco zjímavějšího než Purcella mačkajícího kalkulačku nebo pojídající v bufetu a potom se stane aspoň něco zajímavýho. Na jednu stranu má snímek dobrou kameru. Na druhou stranu mě totálně dostal nepoddajný Purcell, který toho bez krku fakt nesvede, tlustý Furlong (nebo je už jen starý proti tomu co hrál v terminátorovi... i když ve Stoic vypadal furt dobře) a k tomu hodně slabý scénář. Chápu Uweho, ale chápal jsem ho víc v Rampage, než tady. Tam šlo čistě o pomstu kvůli blbosti lidské rasy. Tady je to jen o penezích a ničem jiném. Snímek by ode mě dostal asi jen jednu hvězdičku nebýt opětovného (zase podoba s Rampage se nezapře) převráceného konce. Taky velké plus za hudbu. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,…ALE SKUTEČNÍ KRIMINÁLNÍCI JSOU V CENTRU MĚSTA NA WALL STREET. TYHLE ZKURVYSYNI UKRADOU VÍC PENĚZ, NEŽ JAKEJKOLIV KRETÉN Z RIKER ISLANDU....“ /// Frajeři z Wall Streetu. Žijou svůj americkej sen, i když jde burza do hajzlu. To taťka s mamkou Baxfordovi taky měli sen. Ale teď má mamka raka a tak zjišťujou, co že vobnášení takovej ,,limit pokrytí nákladů“. Ještě že má taťka ulitý prachy ve fondech… Slušnej člověk upadající do problémů. Člověk snažící se bojovat proti větrnejm mlejnům a systému. Jednoduchej příběh. Až depresivní, protože si uvědomuju, že tohle není sci-fi a vlastně mě mrzí, že to není ,,podle skutečný události“. Důležitý (pro mě) taky je, že příběh vzbuzuje emoce. Že jde o citovej kýč? Souhlas! ,,HEJ VYJEBANCI!“ (ale jsou věci, který dokážou pozvednout náladu…) Líbí se mi ten zpravodajsky - ekonomickej podklad, a když si taťka otevře střelnici – nemá to chybu! Uwe Boll a jeho ekonomickej Punisher. Bez festivalovejch ambicí, ale s dost dobrým útokem na lidský pudy. PS.: Proti (ne)milovanýmu Uwemu, tady můžou všichni říct akorát tak hovno! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Myslím si, že mě má moje banka (i pojišťovna!) ráda. Proč by mi jinak neustále nabízela prachy, i když jsem v prdeli? 2.) Miluju filmy, ve kterejch na posranýho i hajzl spadne. 3.) Zjistím, kdy by se mi mohla hodit TAHLE věcička. 4.) Thx za titule ,,Vladex“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Moena 

všechny recenze uživatele

Nemůžu uvěřit vlastním očím! Tohle, že natočil Boll? Nenapadá mě logické vysvětlení jak je to možné. Ale měl bych 2 teorie. 1) Bolla unesli marťani a přeprogramovali mu mozek. 2) Boll se nějakým nedopatřením podíval na některý z Magnuskových snímků a hnulo se v něm svědomí (a možná taky snídaně). Jinak si nedokážu vysvětlit, že si sám napsal a zrežíroval tohle super drama o ekonomické krizi a skutečných zlodějích v sakách za statisíce. I ta závěrečná smršť je velice dobrá. Žádný filozofický kecy, ospravedlňování nebo snaha vysvětlit nějaký vyšší dobro a ukolébat svědomí. Prostě čistá chladnokrevná surovost. A několik velice potěšujících detailů. Např. závěr v kanceláři a jedna miniaturní drobnost, kterou běžně scénáristi opomíjejí, ale abych tu nevyžvanil spoiler, řeknu jen: "It's down the road, not across the street!" ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým v kanadskom meste Vancouver, a tiež na autentických miestach v New Yorku. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama