Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 4
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (CinemArt)

(více)

Videa (21)

Trailer 4

Recenze (1 053)

lamps 

všechny recenze uživatele

Řemeslně a herecky samozřejmě precizní rekonstrukce událostí, o nichž nemám ani šajn - možná jako zarytý fanda motosportu bych si radostně povyskočil, ale takhle se moc nemůžu smířit s motivační naivitou a vysloveně pohádkovým příběhem, kde zlí Italové provětrávají hrdinné americké konstruktéry, jejichž šéfové jsou nabubřelí idioti. Závody jsou natočené a hlavně ozvučené opravdu parádně a Bale je zase super, ovšem dvacet minut bych tomu z fleku ubral a dal bych si větší pozor na vyvážení tří různých zakončení, z nichž mě výrazněji zasáhlo jen jedno. Líbivý film to je však bezpochyby a nenávist k němu určitě nemám důvod chovat.. ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Jak sem tu kdysi dávno (pár měsíců zpátky) sýčkovala, že letošní Oscary se Phoenixovi nikdo nepřiblíží ani ke kotníkům, tak jsem šeredně zapomněla, že Christian Bale má přece hrát v tom LeMán. A sic čekám, že Joker shrábne oscary za všechno, i když osobně bych ho šoupla leda za hlavní hereckej výron, tak Le mans u mě vyhrává na plný čáře a co se týče herce roku....pííííčo tohle bude doslova o kozy vietnamský holky, čili o moje krásné sexy mínus dvojky. Bale, jako už po nevím kolikátý, jasně ukázal, že patří mezi nejlepší herce současnosti a to, že má na svém kontě "jen" jednoho Oscara, a to ještě za vedlejší roli, je fakt k smíchu a jasně to dokazuje, že akademiky prostě k smrti sere svým chováním stejně jako v tomhle filmu Ken Miles sral lidi od Forda. Takže opět dokonalej husto-kruto-přísnej hereckej výron od nejslavnějšího Batmana ,a v Hul-Mi-Údu za zády označované "Zlé dvojče Hittlera", ever. Co se filmu týče, tak jelikož sama jezdím jako drak, porušuji i to, co ještě nezakázali, protože je nenapadlo, že to jde na silnici vůbec provést a, nemít kontakty, mám víc bodů než TOP 5 uživatelů CSFD, sešrotovaný auto a navždy odebranej řidičák, tak samo sebou tento film umím dokonale ocenit. Sice na to vůbec nevypadám, ale řídím opravdu kurevsky dobře, mrdám na 130 na dálnici a dvojitá plná čára na mě řve "přejeď mě, píčo" , což jí velmi ráda plním, tudíž v tomto filmu sem až chorobně záviděla všem těm borcům, co si mohli sednout za volant a jet na plný koule, aniž je za to někdo mrdal. Uznávám, že závod není klasická silniční doprava, ale může se mi někdo divit, po zhlédnutí tohoho sqostu, že opět sednu do svýho načipovanýho auta, zapnu dusík a poletím 300 po dálnici? Nemůže. A proč to udělám, i když vím, že je to špatný? Protože kurva můžu a kdo mě bude srát po něm jebnu klíčem! PS: Konec sem, jako vždy, teatrálně prořvala. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Dokonalá reklama na slnečné okuliare. Scény z pretekov sú famózne (ten zvuk!), atmosféra šesťdesiatych podmanivá a Matt Damon strašný sympaťák. Akurát Christian Bale tu začína byť trochu paródiou sám na seba. Táto klasická americká limonáda ťaží hlavne z neuveriteľného príbehu o závode v Le Mans v roku 1966, po stránke réžie je však asi desaťročie pozadu. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Na zadek nepadám, to zaprvé. Nemám rád klasické životopisy, většinou jsou srozumitelným kusem pro všechny, jenže stejně často i strojeným a nudným zklamáním, to zadruhé. Auta mám rád pouze tehdy, když mě někam spolehlivě dopraví, to zatřetí. Dva automobiloví snílci Carroll Shelby a Ken Miles spojí síly a pokusí se za tým (s bolavým egem) Ford sestavit závodní auto, které porazí na nejtěžším motoristickém závodě dosud vládnoucí Ferrari. Pochopitelně budou muset překonat nespočet překážek, včetně několika klacků, které jim pod nohy nahážou kravaťáci z vedení masově vyrábějící automobilky. Tak jako v případě vytrvalostního závodu, musejí zatnout zuby i v cestě za společným snem. Shelby (Matt Damon) už závod před lety vyhrál, zopakovat úspěch mu překazily zdravotní trable. Vsadí tak na horkokrevného potížistu Kena (Christian Bale), závodní eso, které ovšem nezapadá do marketingových plánů amerického giganta, který chce u veřejnosti zlepšit svou image. V tom tkví zásadní konflikt filmu. Jiných vzrušení (vyjma těch na trati) se nedočkáme. Tím chci připomenout, že třeba výbuch ustarané manželky při cestě z nákupu nefunguje. Stejně jako fatální závěrečný výbuch. Tehdy mi chybělo to hlavní: emoce. Mezi postavami, na trati, v dílně. Já je necítil. Scénář není nijak zajímavý, už vůbec ne objevný, plynule střídá drama s komediálními chvílemi (funkční rvačka na trávníku), údernější momenty chybí, stejně jako silnější charaktery. Bohužel. Je mi jasné, že mi to někdo omlátí o hlavu; komornější pojetí vtáhne do atmosféry dobového závodění, kamera a zvukové efekty jsou skvostné, ale v kolonce chlapská story mám jiné favority. Pěsti jsem prostě nezatínal, kapesník zůstal tam, kam patří. Naopak herci pod taktovkou Jamese Mangolda umí, a to opakovaně, i když jeho tvorbu zrovna nehltám. Drzá neřízená střela Bale se po obtloustlém Dicku Cheneym během pár měsíců proměnil ve vyhublého pilota, to klobouk dolů. Hraje skvěle a soustředěně (oscarová nominace z toho asi bude), charakterově vstřícnější Damon to měl směrem k divákovi přeci jenom těžší (oscarová nominace z toho nebude). Výsledek je za mě velmi solidním nadprůměrem, ale těch 93%? Vůbec. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Mangold, jako vždy, jede cestou nejmenšího odporu. Benzínem nasáklá bromance tak upřednostňuje klíšé a jednoduché zkratky před nějakou komplexností. Občas je Mangoldovo rutinérství až úsměvné (způsob, jakým si pomáhá tvorbou odporného fordího záporáka, béčková karikatura jezdce Ferrari), občas lehce iritující (fakt budou režiséři do nekonečna dávat Bernthalovi jen role, které uhraje v komatu?), povětšinou ale prostě přímočaře zábavné. Závodní sekvence jsou nasnímané s jistotou a plynem na podlaze, Bale a Damon si vyměňují elektrické pecky a první jmenovaný dokáže výrazem za volantem vykouzlit víc intenzity než efektní salta závodních aut u krajnice venkovské silnice v Le Mans. Tenhle film je chválou poctivých chlapů z garáže, kteří srdcem a citlivou prdelí čelí demenci kravaťáků. Nelze to nemít rád, podobně jako Rivaly. Zároveň se ale nelze zbavit pocitu, že nejlepší story v dějinách motorsportu má pod kapotou víc koní, než kolik dokázal Mangold využít. On je prostě taková spolehlivá fordí dodávka se stabilním bublajícím dieselem. Žádnej vášnivej dvanáctiválec. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • V závodě Daytona v roce 1966 byly pouze tři Fordy GT40. Ve filmu však byly nejméně čtyři. (ČSFD)
  • Rodinné auto Milesových je Ford Country Squire z roku 1960. (J.F.B.)
  • Ford vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans vyhrál čtyřikrát po sobě a to v letech 1966–1969. Tím se ale řadí až na 6. místo (spolu s Alfou Romeo) v počtu vyhraných závodů – 1. Porsche (19), 2. Audi (13), 3. Ferrari (9), 4. Jaguar (7), 5. Bentley (6). (Maulincio)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama