Režie:
James MangoldKamera:
Phedon PapamichaelHrají:
Matt Damon, Christian Bale, Jon Bernthal, Caitríona Balfe, Tracy Letts, Josh Lucas, Noah Jupe, Remo Girone, Ray McKinnon, JJ Feild, Corrado Invernizzi (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)
(více)Videa (21)
Recenze (1 053)
Film, který mě nedokázal strhnout a místy mě iritoval svou podbízivostí. Le Mans '66 srovnání s Rivaly ani náhodou nesnese. Blíže má spíš k V zajetí rychlosti, kde se hrdina taky touží zúčastnit závodu a vyhrát, ale za srdce mě chytil víc. Pokud nebudete mít vysoká očekávání vyvolaná např. zdejším hodnocením, dá se na to bez problémů koukat. ()
Úplně na konci Le Mans '66 trošku zaváhá, ale jinak moc nevím, co bych vytýkal. James Mangold opravdu drží dvě a půl hodiny pedál u podlahy a servíruje velkolepé „autařské porno“, jež ohromně baví při závodech i mimo ně. Bale je perfektní, Damon mu úspěšně šlape na paty a nečekanou třetí hvězdou je Caitriona Balfe, která jako Baleova filmová žena září v každé svojí scéně. Řemeslně jde o masivní hollywoodskou špičku, scénář pak úspěšně kondenzuje všechno důležité a vážně nedá člověku vydechnout. Pořád se něco děje, pořád se někdo handrkuje, pořád se něco tuní a testuje. Z Le Mans '66 se tak vyklubala čirá filmová radost, na níž byste měli co nejdřív vyrazit do kina. Jo a vezměte s sebou tátu! (9/10) ()
6 let jsem musel čekat na pořádný film s tématikou motorsportu a jak se to čekání vyplatilo. Ve skrytu duše jsem doufal a věřil, že se jim z toho povede udělat podobnou ohnivou bombu na kolech jakou stvořil Howard v Rivalech. A ono se to povedlo! Neskutečná adrenalinová pecka, která nemá žádná hluchá místa, skvěle hláškující a hrající ústřední dvojice (z toho smrdí nominace pro oba), výborné závody, dynamický děj, který se vůbec nevleče, nemám slov. Pro mně je to film roku. Děkuji! [CSFD předpremiéra Cinestar Černý Most] ()
Tak takhle by měl vypadat film o závodních autech. Nechybělo nic. Šedesátky a sedmdesátky byly zlatým věkem automobilismu, nejen na závodních okruzích. Dnes by asi jednu přiblblou švédskou holčičku kleplo kdyby viděla co se propálilo paliva a pneumatik na okruzích všelikých to závodišť své doby. Různérychlostní, vytrvalostní a rallye závody byly v těch časech nesmírně populární. Samozřejmě, že značky soutěžily mezi sebou. Výhra v závodech znamenala zvýšení prodeje aut mezi běžnými spotřebiteli. Neznám podobrnosti ohledně Shelbyho, Forda a Ferrariho a tak spoléhím na pravdivost filmu. Zdá se, že pan Ford byl dost sketa. Předpokládám, že ti starší v panu Ferrarim poznali Rema Girone z mafiánské Chobotnice. Ať si kdo chce co chce říká, Ford GT 40 byl nádherná kára! Dávám za 5 rychlostních stupňů. * * * * * ()
150minutová reklama na závodní auta a donedávna chlapský svět, ve kterým nemají poserové co mají lehkou pravou nohu co dělat. Přestože se lidští herci snaží, hvězdy filmu tentokráte vidím někde trošku jinde. Nejraději bych šel do banky, tam si půjčil pořádný balík a z Ameriky bych si nechal poslat pořádnou káru. 85% ()
Galerie (60)
Zajímavosti (51)
- Natáčanie filmu prebiehalo v júli 2018 v amerických štátoch Georgia a Kalifornia. (MikaelSVK)
- Zmiňované číslo 40 (jakožto Ford GT40) je symbolické tím, že auto je vysoké přesně 40 palců. Není to však úplně pravda, neboť závodní typ Ford GT40 je vysoký přesně 40,5 palce. (Sochorisko)
- Obraz, který je vidět na několika záběrech ve Ferrariho (Remo Girone) kanceláři, maloval Yuriy Shevchuk, ukrajinský malíř žijící v Čechách. (sirka27)
Reklama