Režie:
Otakar KosekScénář:
Pavel SýkoraKamera:
Ivo PopekHrají:
Eduard Cupák, Jiří Vyorálek, Oldřich Navrátil, Vladimír Čapka, Stanislav Zindulka, Stanislav Tříska, Norbert Lichý, Josef Kobr, Petra Jindrová, Milan Šulc, Zdeněk Forejt, Milena Asmanová (více)Obsahy(1)
Pohled do zrcadla, který jistě nepotěší. (oficiální text distributora)
Recenze (10)
Téma počátkem devadesátých let téměř povinné, dnes už ale hodně vyčpělé. Na bodech tomu ubírá i laciné zpracování z ostravského televizního studia. Pro mě objevné aspoň v tom, že i Norbert Lichý bejval taky mladej a relativně šlank. ()
Hodně nevorvnané a nevýrazné... Cupák skvělý, ale žel jediný..! :-( ()
Psychologický film odehrávající se v prostředí jedné vesnické hospody těsně po revoluci. Do ní přichází muž, jenž za totality spolupracoval s režimem a ostatní z něho měli strach. Nyní se cítí jako svobodný občan, který může jít kam se mu zachce a mluvit s kým se mu zachce, ale lidi tak snadno nezapomínají a tak snadno neodpouštějí.. a tak atmosféra v hospodě pomalu houstne a schyluje se k neštěstí. ()
CITÁT - V kapitalismu nemá právo nikdo se na nic ptát...a lidi, dokud maj za co, ať chlastaj a žerou a basta......... Jenom hospodský kecy. ()
ČT-OSTRAVA...au... ()
Československá televizní inscenace, jež se celá odehrává v nevábné ostravské pivnici. Nově příchozího hosta, v minulém režimu prominentního úředníka, jehož ztvárnil vynikající český herec E. Cupák na sklonku svého života a svým vyzrálým, postupně se rozvíjejícím projevem jednoznačně potvrdil svou velikost. Bývalý vysoký komunistický představitel nese svůj osud po revoluci až příliš hrdě, poukazuje na dřívější služby přítomným návštěvníkům nálevny, jež však nad ním nyní ohrnují nos. S přibývajícím alkoholem v Cupákově krvi se začíná chovat až příliš zběsile a dokonce agresivně a v tomto okamžiku je jeho mimořádné herectví na vrcholu. Závěr dramatu nabízí zbytečně brutální a do snímku se nehodící drastickou scénu, naprosto nesouvisející s celým příběhem o ospravedlňování a posléze urážkách bývalého bolševika. Vedle drtivě dominujícího rodáka z Brna se v inscenaci představí například výčepní O. Navrátil, intelektuál a mizerný herec J. Vyorálek a štamgasti N. Lichý či S. Tříska. Přiznám se, že pan J. Černý, autor Cupákovy biografie, mě na tuto Koskovu inscenaci vysloveně nalákal a po zhlédnutí jsem nucen konstatovat mírné zklamání, nicméně to rozhodně neplatí o exkluzivním výkonu pana Cupáka. ()
Pozoruhodná inscenace, v níž byli všichni tak mladí....Cupák výborný, ostatní jakbysmet (70%) ()
Sporné pocity. Proč ty záběry na tu ženu před porodem, to nevím. Nemá to v podstatě děj, ale nedá se napsat, že by to nějak vadilo. Ono se i za tu chvilku ukáže kdo je co zač. Bohužel, jen částečně. Protože je to krátké což je tak drobátko škoda. Mne nejvíce zaujal mladý pan Lichý a pan Brückner. ()
Ve své monografii o Eduardu Cupáku z roku 1998 Jindřich Černý tuto ostravskou inscenaci velmi pochvalně zmiňuje a já se tak těšil na nekompromisní zrcadlo nastavené ranému reálnému kapitalismu. Bohužel to nedopadlo příliš dobře. Jistě, Cupák v roli bývalého vnitráka exceluje, ale ani on nemůže zakrýt bezradnost a jalovou modelovost scénáře, který má daleko k nějaké smysluplné společenské reflexi. ()
První role Jiřího Vyorálka,skvěle sekunduje výbornému Cupákovi ()