Režie:
Takeši KitanoScénář:
Takeši KitanoKamera:
Kacumi JanagidžimaHudba:
Džó HisaišiHrají:
Takeši Kitano, Omar Epps, Kuródo Maki, Masaja Kató, Susumu Teradžima, Royale Watkins, Ren Ósugi, Rjó Išibaši, James Shigeta, Tatyana Ali, Amaury Nolasco (více)Obsahy(1)
Krvavý thriller o bývalém gangsterovi - členu Yakuzy, jehož rodina byla vyvražděna během kruté války gangů v Tokiu. Nyní je donucen vydat se s novou identitou do Ameriky, aby našel Kena - svého mladšího bratra. Yamamoto se zpočátku cítí frustrovaný v cizí zemi, navíc nemluví anglicky. Zjišťuje, že se Ken zapletl s drogovými dealery. Záhy se dostává do podsvětí L. A. a ke svému překvapení se ocitá zpět v životě plném násilí a zločinu, na jaký byl v Tokiu zvyklý. Brzy vytvoří silný gang, který bez jakýchkoli zábran, likviduje své nepřátele. Válka gangů se však nevyhybá ani Americe, a tak se Yamamoto po čase ocitá tváří v tvář jinému gangu a zjišťuje, že již není cesty zpět... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (221)
Ono to přesazení Yakuzy do ulic L.A. vypadalo lákavě, ale je to vlastně úplně stejné, jakoby Kitano zůstal v Tokiu, protože až na pár výjimek se to i na západním pobřeží USA hemží Japonci. A tudíž zůstává i stejný herecký projev, který ne každému sedne. Copak o to, pokud jde o střílení a různé kuchání, je všechno v pořádku a Kitano se svým kamenným výrazem vládne. Problém je, že pak jsou tu scény, kde medvědí mimika nestačí a ty emoce chybí i u ostatních. Pokud vám tedy nestačí klasické japonské řvaní. Ne že by se mi to nelíbilo, ale jen drsná syrovost mi v tomto případě nestačí. 60% ()
To co by mohlo podle načrtnutého děje vypadat jako poctivá hongkongská řežba nebo možná i něco míň stylového, se díky Takeshimu Kitanovi odvíjí tempem existenčního dramatu, a rozhodně si nebere servítky. Od začátku do konce nedá vydechnout nikoliv klipovitou sekvencí akčních scén, ale vykreslením postav, typickou "pomalou" atmosférou a hlavně charismatem hlavního představitele. ()
Prvních 20 minut po sobě japončíci řvou, uklánějí se a řvou a uklánějí se, jeden vypadá jako druhý a všichni jsou mi těžce u celulitických polokoulí, tak jsem si pro zábavu začala čistit nehty vidličkou. Ale jakmile ten ústřední Yamaha Suzuki Kawasaki našel svůj životní cíl v nové vlasti, po obrazovce začala stříkat krev, lítat mozky a odvíjet se kluzké smyčky střev, zjihla jsem, odložila příbor a věnovala filmu plnou pozornost. Ta sice po čase začala zase ochabovat, postavy mi totiž stále odmítaly přirůst k srdci a nadále mi vlály zavěšeny v oblasti zadního vertikálního úsměvu, ale "Brother" se (naštěstí!) nesnaží diváka k smrti unudit přepálenou stopáží a ukončí příběh plný násilí dřív, než se začnu vidličkou šťourat v uších. Sice tu samurajskou kamikaze mentalitu žeru, přesto s ní nejsem kompatibilní a většina žluťáckých kulturních počinů míří více či méně mimo mě. Takeši Kitano bohužel nepředstavuje výjimku. 66% ()
Klasická yakuzácká zápletka o vzestupu a pádu jedné rodiny posunutá do amarických reálií. Ovšem zas tak klasické to není. Kdo čeká zběsilou jízdu ve stylu Miikeho tak bude zaskočen velice pomalým tempem filmu. Kitano si vyhrává s charaktery a je to fajn pokoukání vyšperkované poctivou japonskou řezničinou. ()
Pomerne drsná ázijská gangsterka o bývalom členovi Yakuzy, ktorý sa skrýva u svojho brata v Amerike. A keďže sa asi dosť nudí, rozhodne sa prevziať biznis bratovho šéfa a neskôr aj jeho šéfov tým najpriamočiarejším spôsobom - všetkých jednoducho odstrániť.... Takeši Kitano je výborný režisér a scenárista, a v roli Anika Yamamota toho borca, ktorý sa s ničím nekašle, som mu absolútne veril (akoby aj nie, keď sa na mňa díva tými chladnými očami z obrazovky). Vadil mi však miestami veľmi divný strih, ktorý zanechával mnoho nedokončených scén, ktoré tak zostali alebo sme sa k nim vrátili neskôr a občasná prílišná komplikovanosť aktuálneho deja. ()
Galerie (36)
Photo © Sony Pictures Classics
Zajímavosti (5)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo v americkom meste Los Angeles a v časti s názvom Malé Tokyo. (MikaelSVK)
- Mrtvol celkem: 78. (don corleone)
- Mrtvoly, které jsou nalezeny na ústředí ke konci filmu jsou srovnané do japonského symbolu pro "smrt". (don corleone)
Reklama