Reklama

Reklama

Epizody(12)

Obsahy(1)

Čtvrtá hvězda vypráví příběh mladého Štěpána (Václav Neužil), který získal místo jako druhý noční recepční v tříhvězdičkovém hotelu Meteor na periferii Prahy. Štěpána zajímá Pavlínka (Martha Issová), která zde pracuje jako denní recepční. Pavlínku ovšem nezajímá Štěpán, ale agresivní hotelový údržbář David (David Novotný), který se snaží uniknout vyčerpávajícímu erotickému zájmu své nadřízené, hotelové manažerky Terezy (Lenka Krobotová). Ta se kromě Davida snaží i o ziskání čtvrté hvězdy, jež by zvýšila prestiž a úroveň hotelu. Její snahy ovšem naráží na sobectví, pohodlnost, lenost a zištnost podřízených. Vysněná čtvrtá hvězda ze všech zaměstnanců hotelu zajímá nejméně bývalého manžela Terezy a ředitele hotelu Teodora (Martin Myšička). Jeho jediným zájmem je zdokonalit se v hraní čínské hry mahjong. Terezino úsilí maří osobní zájmy i dalších podřízených: ambiciózní a záludný kuchař Smutný (Jaroslav Plesl) dychtí po místu šéfkuchaře, melancholický šéfkuchař Tichý (Miroslav Krobot) bojuje s trvalými následky po úrazu, denní recepční František (Ivan Trojan) kšeftuje s podsvětím a paktuje se s nebezpečným zločincem Majorem (Pavel Šimčík), hotelová prostitutka Libuška (Klára Melíšková) trénuje oddíl mladších dorostenců lakrosu, hotelový taxikář Jindra (Marek Taclík) je asi gay se silným mateřským pudem a barmanka Jiřina (Simona Babčáková) má manko. (Česká televize)

(více)

Videa (19)

TV spot 9

Recenze (633)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Po Okresním přeboru další kvalita od Prušinovského. Tenhle chlap prostě umí psát hlášky a vybírat herce. Když David Novotný jen tak ledabyle projde kolem recepce a zahlásí "nečum kundo" člověk se upřímně zagebí. To se prostě v ostatních současnej českejch filmech nestává. Postavy jsou tu napsané dobře. Líbilo se mi, že tam nebyl vyložený sympaťák ani hajzl. Všichni herci jsou hodně dobří ale nejvíc si to dává Trojan. Skvěle slizká role. Btw dobrá znělka. ()

gogos 

všechny recenze uživatele

Čtvrtá hvězda České televize je zdaleka nejzdařilejším seriálovým počinem vzniklým na našem území za poslední roky. Výborné herecké obsazení pod vedením jednoho z největších talentů současné české režie Jana Prušinovského to nandavá všem rádoby vtipným srancům konkurenčních televizí. Čtvrtá hvězda dlabe na laciné vtípky, dlabe na konvenci. Nebojí se dělat si srandu absolutně ze všeho, nebojí se používat prvky tradičního britského suchého komunikačního humor (Krobot naprosto exceluje), ví kdy použít luxusní černý humor, který si neklade zábrany. Zároveň ale autoři dbají na to, aby se ze seriálu nestala řada skečů, ale umě propojují celkem zajímavý děj a všemožně rozličné charaktery, od těch populárních klaďasů a záporáků až po málokdy používané těžce neutrální postavy, které nemá v oblibě nikdo. A přesně v tom tkví síla Čtvrté hvězdy. V Česku vzniklo za posledních 20 let pár výborných sitcomů (Hospoda, Comeback...) ale Čtvrtá hvězda figuruje někde trochu bokem. A přesně v té linii, kterou absolutně zbožňuju a troufám si tvrdit, že Čtvrtá hvězda je po právu první český kultovní britcom! ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Režisér Jan Prušinovský s Petrem Kolečkem k sobě po výborném televizním Okresním přeboru přibrali představitele Pepika Hnátka, hrdinu jeho filmové verze, herce a ceněného režiséra, Miroslava Krobota, symbolicky v duchu rčení, že vítězný tým se nemění, ale posiluje, a s ním i jeho kolegy z pražského Dejvického divadla, z nichž mnozí seriálem kolem vesnického fotbalu také prošli, a ačkoliv tedy převlékli dresy, když z komerční Novy přeběhli k České televizi, přičemž podobné rošády většinou logicky sledujeme spíše opačným směrem, a od seriálu se pokusili zlehka změnit žánr na sitcom, což by jeden přirovnal k přechodu od osobní obrany k zónové s vysunutým presinkem, což v tuzemsku většinou zavání průserem, stejně jsem se opravdu velmi těšil, zda jejich nová hra bude koukatelná, třeba i s potleskem na otevřené scéně !! Nicméně došlo i ke změně prostředí, Čtvrtá hvězda se totiž odehrává v pochybném hotýlku, což se jeví jako velký skok do prázdna, chce se však bavit v podobném duchu, což se jí bohužel zrovna dvakrát nedaří, i když nechci předbíhat ještě v prvním poločase, pár hodin po zhlédnutí premiérové epizody.. Co se tedy zpočátku mohlo jevit jako obrovský mezník, když už se konzervativní Česká televize odhodlala pro čistou žánrovku a rovnou silně nevděčný sitcom, k němuž má však Čtvrtá hvězda v jeho nejčistší podobě asi tak daleko jako Pepik Hnátek k Josému Mourinhovi, zatím v mých očích vyznívá jako silně nevyrovnaný patvar, s jehož konturami ani obsahem si tvůrci nevěděli rady, když totiž v rámci žánru našlapují opravdu jen velmi zlehka !! Co se týká samotné definice a historie sitcomu, netřeba znovu připomínat, podrobněji jsem se pokoušel téma vystihnout v případě komentáře k neuvěřitelně špatnému projektu PanMáma !! Co však tomuto novému projektu, který provází na Kavčích horách od počátku neskutečné nadšení, nelze upřít, je jistě originalita a ryze český pohled na věc, což můžeme samozřejmě jen kvitovat, vezmeme-li v úvahu, jak tragicky většina tuzemských pokusů o sitcom typicky britského či amerického střihu dopadla, navíc dnes, kdy se vlastně točí, až na světlé výjimky, pouze nekonečné variace již osvědčených sitcomů a kdy je přežraný divák za inovaci a novátorství ochoten platit zlatem, by právě tato cesta mohla znamenat konečně úspěch !! Mohla, ale pravděpodobně nebude, nicméně se rád nechám překvapit a přesvědčit o opaku dalšími jedenácti epizodami.. Samotný příběh začíná příchodem nového recepčního Štěpána, jehož si zahrál chvílemi dost bezradný, leč neokoukaný, Václav Neužil, který se za pultem střídá se svým strýcem v podání Ivana Trojana, jehož mi bylo v poloze karikatury českého rádoby mafiána opravdu nesmírně líto !! Štěpán tajně miluje Pavlínu, prozatím snad jedinou sympatickou a věrohodnou postavu, Marthy Isssové, ta však chodí s přisprostlým machrem, údržbářem v podání mě standardně nikterak neurážejícího Davida Novotného.. Miroslav Krobot by měl hrát kuchaře, Simona Babčáková, z níž mám největší obavy, barmanku, Klára Melíšková hotelovou šlápotu, Marek Taclík čtyřprocentního taxikáře, ten se mi zatím taky jeví kupodivu velmi dobře, byť ty fekálně-blicí scénky si tvůrci mohli odpustit, nicméně se setkáme i s dalšími postavami, rozuměj trapnými karikaturami, městské periferie od hluchého zloděje Pavla Šimčíka po místního policistu Lukáše Příkazkého, přičemž právě tyto dvě postavy svojí extrémní schématičností na hranici (ne)vkusu snad ani nezasluhují komentář, nemluvě o zahraničních hostech, kterým tříhvězdičkový hotel, jehož šéfová usiluje o čtvrtou hvězdu, kteří se mohli zdát velmi příjemným zpestřením, zatím však vyznívají spíše jako laciný prvek snahy o jakýsi přesah křečovitě naznačující původní ambice tvůrců !! Zastrčený hotýlek, zde se nejsilněji jako inspirační předobraz jeví samozřejmě britský seriál Fawlty Towers, žije svým vlastním životem, trpí svými náladami, ukazuje divákovi svá zákoutí, vůně, pravidla, rituály, a také mu cpe až pod nos svůj specifický humor, leckdy na hraně humoru černého, nikoli však absurdního, byť tuto snahu ze strany pánů scénáristů zřejmě tuším nejsilněji, která se jim, pokud měla vycházet z dnešní reality a zároveň nekarikovat, a nenutit tak herce přehrávat, však naprosto vymyká z rukou !! Výjimečný způsob vzniku Čtvrté hvězdy, který odráží domovská prkna souboru, na nichž se celý seriál ještě před první klapkou nejdříve po několik týdnů zkoušel, aby pak totéž proběhlo znovu, už o přestávkách mezi natáčeními přímo v kulisách Kavčích hor, jasně naznačuje, že by projektu jistě mnohem více slušelo právě Dejvické divadlo, což by jistě nebylo na škodu, když si uvědomíme, že právě k divadlu má sitcom jako takový nejblíže, nicméně jen za předpokladu, že staví na dobrém dialogu, což mi zde prostě zoufale schází !! Sám Jan Prušinovský, který se spolu s Miroslavem Krobotem posadil na režisérskou židli, přiznává, že si našel zalíbení v zobrazení coenovské trapnosti (!!) na úzké hranici, kdy člověk neví, zda se smát, či spíš brečet, čímž se prostě pouští na tenký led, a to nejen v souvislosti s diváckým vkusem, a tak byť za tu nepodbízivou formu zasluhuje uznání, nemůže čekat, že by v rámci mainstreamového diváka uspěl, ačkoliv o to tentokrát dejvickým určitě nešlo !! () (méně) (více)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nemohu se zbavit pocitu, že tento seriál si nenápadně říká svým názvem o čtvrtou hvězdu i při mém hodnocení a já mu ji dám. Jednak proto, že rád plním něčí přání, upřímně se popadám za břicho při poslouchání životních mouder fotbalových ultras, miluju rozhovory s agresivními němými spoluobčany a hlavně zbožňuju hromadně nadskakování, když se chci rozjet výtahem. A nyní mne omluvte, odcházím trénovat Mahjong, abych porazil zástupy namistrovaných Číňanů a když tomu dám fakt všechno, tak snad jednou porazím i toho dvanáctiletého šampióna z Temesvaru. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Není to přesně ten typ sitcomu, jak ho známe z americké produkce - nemá to ten vychytaný dramaturgický timing, často se to tříští, dlouhé zápletky bez pořádného vyvrcholení a má to příliš mnoho postav, aby to mělo tak vysoustruženou kanonádu gagů. Prušinovský se naopak rád piplá v jiných ohledech, např. v budování postav, kterým dává spoustu prostoru, až to někdy zavání zbytečnou vatou, a taky celkové atmosféry hotelu Meteor. A vlastně to je přesně to, co mi na Čtvrté hvězdě náramně sedí, kdy kombinuje tu naši poctivou "člověčinku" s tradicí zámořského sitcomu. Celá ta bublina je spíše o tom, že se Prušinovský a spol. míjí v očekávání diváků, kteří jsou odchováni Big Bang Theory nebo Přátel. Inu, vážení, přiznejme si to, v českém prostředí klasický sitcom zámořského střihu natočit nelze, na to nemáme ani ty prostředky, ani ty producenty a už vůbec ne publikum. Jsem vlastně rád, že Prušinovský razí více méně svoji vizi, než aby školometsky přebíral, jak se křečovitě pokoušel Comeback. Body navrch. ()

Galerie (132)

Zajímavosti (69)

  • Při natáčení epizody "Zítra točíme v Aši", kdy se v hotelu Meteor odehrává natáčení porna, se paradoxně ve vedlejším ateliéru natáčel pořad pro děti Studio Kamarád (od r. 1980). (MTHRFCKR)
  • „Autoři říkají, že jde o britcom, tj. šetrnější sitcom, bez živých smíchů, s větším důrazem na dramatickou linku, menší mírou stylizace v hereckém projevu,“ uvedl kreativní producent ČT Jan Štern. (SONY_)

Související novinky

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Reklama

Reklama