Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Chceš bony, ňáký bony?" Ulice v centru Prahy patřily jim, vydělávali hodně peněz a divoce je utráceli. Co ale dělá partička někdejších veksláků dnes? Z vězení jsou už dlouho venku. Svět kšeftů s valutami a bony, nelegálně směňovanými poukázkami do obchodů s jinak nedostupným západním zbožím, je sice dávno pryč, ale způsobů, jak vydělat „rychlý prachy", je pořád dost. Stačí vědět, jak na to – podvody s dotacemi, úplatky, tunelování, krádeže. Stejně jako ve filmu Bony a klid z roku 1987 i tentokrát příběh začíná příjezdem naivního mladíka Martina (Jakub Prachař). Nemá práci, rodiče, holku, ani kamarády. Zato má dluhy a jdou po něm vymahači. Do Prahy se vypravil z Boleslavi sehnat peníze. Pak už stačí, aby potkal Bínyho (Roman Skamene), který už zase šlape chodník, nyní však pouze jako naháněč cizinců před restaurací na Staromáku. Osamělý Bíny vycítí v outsiderovi Martinovi možného parťáka pro nejistou budoucnost a zatáhne ho do svých kšeftíků... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (359)

panMartin odpad!

všechny recenze uživatele

Vždyť je to sračka, na kterou se nedá koukat. Příběh je hrozný, žádná zápletka, žádná akce, nelogicky setřihaný, scénář na blití jen kecy, kecy, kecy. Tak opravdu dnešní mafiáni nevypadají a netočí prachy tak mizerně jako oni a nenechaj se tak jednoduše napálit jako v tomto filmu. Do konce jsem to vydržel jen ze zvědavosti, jestli i zbytek filmu bude tak slabej, jako předcházející půlka ... Snad jediným plusem tohoto filmu je skladba RELAX, která to i tak stejně nezachraňuje. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

No uvidíme, jestli má v našich kinech šanci komerční film, nebo ho musejí tvůrci opravdu celý zaplatit z product placementu. Pokračování je zbytečné, k nešvarům dneška toho říká tak málo, že se nedá brát jako satira, leda krotká a bezzubá. Je to spíš připomenutí toho, že mnozí z herců 27 let starého filmu ještě žijí. Prostě dobře natočené nic. V rámci kategorie by to byl průměr, ale u nás podobné filmy točí jen netalentovaní diletanti, takže vlastně není s čím srovnávat. :-/ ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Pan Olmer zamrzl kdesi na přelomu let osmdesátých a devadesátých... Jinak si nedovedu vysvětlit tento počin... Měl to snad být jakýsi apel na zamyšlení jak je dnešní podnikatelský a politický svět prorostlý veksláckým podhoubím z jehož peněz a kontaktů si dnes nejeden papaláš staví zámky a kupuje doktoráty? Jistě je spousta takových, co knihy ,,kupují na metry'' a dál mají své zvyky z minula. Možná se naučili pít kvalitní vína, postarší siery a medáky vyměnily za BMW a Range Rovery Vogue, ale to všichni víme. Nechápu proč se točí filmy o Mrázkovi a proč se točilo tohle... Trapný product placement, neherectví některých zúčastněných z nichž se v tomto ohledu nejvýše vyjímá tradičně Chytrová a recyklace některých ze socialistických hvězd (Skamene ad.) s hrůzným scénářem z filmu dělá dost nepoživatelný guláš. Kratochvílová je kočka, ale hrát neumí. Ať raději někde běhá v plavkách nebo zachraňuje delfíny, ale ať už proboha nehraje... Na tohle dnes může jít jedině tak nějaký vekslák a těm dneska pokud dobře počítám táhne na sedmdesát. Tak to chtělo do reklam zakomponovat ještě nějaký ten kloubní preparát ! Cílovou skupinu tohohle filmu nechápu. Ještě že nám na začátku Olmer vysvětlil, co to ten vekslák vlastně je. Teenageři v multiplexu by se totiž asi nechytali. Jeden BON je tak akorát abych měl klid. * ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Vit Olmer /Bony a Klid, Tankovy Prapor/ natocil sice len priemerny film, ale stale su jeho Bony a Klid 2 kvalitnejsie ako Troskove Babovresky 2 , popripade retardovany Kamenak 4. Takisto ako v jednicke sa film Bony a klid 2 zacina prichodom naivneho mladika Martina /Jakub Prachar - vnuk Ilju Prachara/ do Prahy. Mladik prisiel, a nema nic : ani peniaze, ani pracu, ani rodicov ... a k tomu este dlhy. Takisto sa totiz zacinal aj prichod Martina /Jan Potmesil/ v jednicke z roku 1987. Tunajsi Martin /Jakub Prachar/ sa zapletie do kseftikov s miestnym Binym /Roman Skamene/, aby spolocne uskutocnili par mensich kradezi a podvodov. A film sa moze zacat. Pokial Bony a Klid 1 boli o vexlakoch, v dvojke uz logicky niet po nich ani chyru - napokon, doba a podmienky sa zmenili. A tak divak je svedkom osudov a postupnych stretavok vsetkych zucastnenych hercov z /pre mna/ kultovej jednicky. Chyba z logickych dovodov len Tomas Hanak, ale ten ako je zname sa zabil uz v jednicke. Ako je u rezisera Olmera dobrym zvykom, divak sa opat dozvie co - to o starostovani, podvodoch, uplatkoch, tunelovani - to je pre mna ako divaka dost zaujimave. Praha rovnako ako v jednicke hra samostatnu ulohu a rovnako je tomu aj v dvojke - akurat stara normalizacna osarpana Praha z Bony a Klid 1 sa zmenila na moderne velkomesto so vsetkym, co k tomu patri. Predsa vsak oproti Kamenaku 4 a Babovreskom 2 ma tento film zmysel opakovane vidiet : reziser Olmer po dlhom case natocil aspon priemerny film, Roman Skamene utrusi sem tam nejaku vetu, na ktorej sa da aspon pousmiat, zaujimava je pani s obrovskymi kozami, a hudba je tiez dobra. Takze Bony a Klid 2 uz sice nemaju na kvality jednicky, ale ako letnu zabavu a nenarocny oddych po tazkom dni - praci -behu sa na to dobre pozera. Toto moje hodnotenie je pochopitelne aj tzv. subjektivne nadhodnocovanie casto objektivne spatnych filmov, lebo stale sa hlasim k cechoslovakizmu a stale pozeram ceskoslovenske filmy /hrdost na staru cs tvorbu sa neda vymazat/. Jo adlhodobo ich pozerat budem a som proti tomu, aby cs kinematografia zanikla. To si rozhodne neprajem, ne, ne : 60 % ()

Blazena 

všechny recenze uživatele

Filmová exploatace, to není jen nahota, sex, vnitřnosti a sliz – ve své tradiční žánrové formě dokonce málo z uvedeného ze své přirozené podstaty explicitně poskytovala (na rozdíl od umělecké a experimentální kinematografie). Charakteristické pro ni bylo laciné skandalizování dobově podmíněných společenských jevů, na nichž s přispěním zakořeněných předsudků lidových vrstev zištně parazitovala. (Příznačně leckterý divák staršího věku v kinosále u Bony a klid II souhlasně pokyvoval hlavou.) Klasická exploatace je filmovým ekvivalentem senzačního tisku, Randall Clark doslova mluví o „tabloid cinema“, tj. bulvární kinematografii (1999: 8–9). ◄!Exploatační kinematografie: křiklavý Zeitgeist!► Vít Olmer v tomto směru odvedl po čertech „dobrou“ práci jako nikdo jiný za poslední dekádu (kam se hrabou Magnuskové, Novákové, Svobodové, Troškové, Renčové ad.). Bony a klid II navazuje na estetiku Waterloo po česku, dochází ale k omlazení videoklipovým a reklamním stylem. Olmer tak upevňuje svůj cit pro přizpůsobení se dobovým trendům: novovlná 60. léta – Houslista, Takže ahoj; úniková normalizace – Sonáta pro zrzku; perestrojková obleva – Jako jed, Bony a klid; „divoký kapitalismus“ – Nahota na prodej, Playgirls ap. Bulvárním apelem se naopak přemisťuje do 90. let, k Té naší písničce české II a hlavně, (sic!) Ještě větší blbec než jsme doufali. Bony a klid II je proto tvořen nevídaným slepencem soudobých nešvarů liberální tržní společnosti, v rámci exploatace typicky servírovaných černobíle, přímočaře, přehnaně a groteskně, bez nároku na klasickou vyprávěcí logiku a soudržnost: …milionář Bartoška, dobrodinec Havel, tunelování EU fondů, dojení turistů na Staroměstském náměstí, Blesk, romská pracovitost… Zcela nový prvek v Olmerově tvorbě zastupuje nostalgicky-senilní obrat do minulosti a přidružený proces recyklování motivů nejen Bony a klid, nýbrž, mimo jiné, i Blbce, když se s pompou navrací „kozí gag“ ve 21. století (♥). Opakování vyprávěcích postupů je pro nízkou a populární kulturu typické, u campového dobrodruha pak jistě způsobí nejedno potěšení (Umberto Eco: 2006). Milé překvapení no. 1: Roman Skamene – jako by neuběhlo sedmadvacet let, šaškovský Bíny se vrací až s perverzně identickým ztvárněním a (doslova) notorickým entusiasmem. No. 2: Potměšil alias Martin z toho všeho „vychází“ na poměry snímku docela seriózně. No. 3: Evička Tričko Jeníková, jediná postava s puncem tragického rozměru – v druhém plánu, neúmyslně. Zbytek postav je spláchnutý kdesi v retru magickýho voka. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (9)

  • Film sa natáčal hlavne v Prahe a v Stredočeskom kraji, ale tiež na zámku Liblice. (BathoryMan)

Reklama

Reklama