Režie:
Tate TaylorKamera:
Stephen GoldblattHudba:
Thomas NewmanHrají:
Chadwick Boseman, Nelsan Ellis, Viola Davis, Taraji P. Henson, Craig Robinson, Octavia Spencer, Jill Scott, Josh Hopkins, Brandon Mychal Smith, Tika Sumpter (více)VOD (2)
Obsahy(2)
James Brown byl nespoutaný živel, jenž si vždycky dělal, co chce. Nesnesitelná frackovitost, kterou v plné kráse rozbalí hned v úvodu filmu, má hluboké kořeny v jeho minulosti. K ní se divák propracovává postupně, prostřednictvím retrospektivních střípků, které odhalují nelehké dětství v dobách hospodářské krize, odloučení od rodičů, pobyt v polepšovně a v base. James se nikde nenaučil pravidla, podle kterých společnost fungovala. I proto je permanentně porušoval. Na druhou stranu se nebál měnit zavedené pořádky, což mu pomáhalo v zásadních životních a především hudebních rozhodnutí. Film Get On Up, který si název vypůjčil od jedné z nejslavnějších Brownových písniček, je nejen silným životním příběhem, ale zároveň si ho lze užít jako hudební koncert napěchovaný jeho největšími peckami. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (95)
Někdo tu psal, že nechápe těch 68% celkového hodnocení, ale já mu rozumím. Muzika, hudební a taneční čísla jsou opravdu na úrovni, to se musí nechat, ale v podstatě táhnou celý film a kvůli nim se na něj dokoukáte. Mnozí z herců jsou v dramatické rovině filmu kvalitativně nic moc, neustálé skoky v čase jsou naprosto zmateně uspořádány a tříští dějovou linku tak, že vám v některých pasážích zejména v první půli snímku připadá, že tady vlastně žádný ucelený příběh ani není - spíš to vypadá jako snůška dramatických miniscének z různých časových období protkaná hudebními klipy. Spousta postav je trestuhodně nevyužitá, neprokreslená, a to má film dvě a čtvrt hodiny. Ale jako muzikant musím přiznat, že i tak to za podívání stálo... 70% ()
Písně Jamese Browna mi nejsou cizí a několik oblíbených kousků by se v mém playlistu našlo. Toto filmové zpracování jeho vzestupu a pádu je však klasickým a nijak inovativním filmem, který diváka ubíjí stereotypem a přílišnou délkou, kterou nás provází nijak zajímavý herec v hlavní roli a vše je podtrženo fádní režií. Naštěstí jsou alespoň hudební výstupy povedené a poutavé. ()
Záhadně upozaděné hudební drama (jen 67%?!) s velmi sympatickým hop-sem-hop-tam střihem povyšujícím jindy šablonovité curriculum vitae, jak otloukánek z chatrče ke slávě přišel, na téměř adrenalinovou jízdu, zvlášť když tam James Brown kopne funky, nestačíte sledovat nohy skvělého Chadwicka Bosemana. ()
Životopisné drama o jednom z největších amerických zpěváků Jamesi Brownovi, které má bohužel jeden nedostatek a tím je, že se snaží ve dvou hodinách stroze a bez pikantností převyprávět celý život této osoby a ve výsledku se vlastně nic moc zajímavého nedozvíte. Namísto toho se celou dobu motáte v začarovaném kruhu, kde se místy začnete ztrácet v čase a napravuje to pouze přímé promlouvání hlavního představitele k divákům, které ale nepůsobí příliš elegantně. Jinými slovy pro nezasvěceného diváka, který zná pouze největší hity daného zpěváka, to může být chvílemi hodně chaotické. Na druhou stranu hlavní představitelé včele s Chadwickem Bosemanem podávají skvělé výkony a pěvecká vystoupení působí opravdu dokonale. Moje hodnocení 65%. ()
Tím jednoznačně nejlepším jsou hudební záběry, tedy scény z koncertů, které jsou natočeny takřka dokonale – mají skvělý rytmický střih, výtečné celkové i detailní záběry, bezchybné jsou i herecké výkony protagonistů, doslova převtělených ve zpěváka a jeho doprovázející „mašinu“. Je dost možné, a vlastně i pravděpodobné, že právě hudební složku si producent Mick Jagger ohlídal se zvláštním důrazem. Ostatně Brownovy koncerty dobře znal už od svého mládí a jako osobnost jej obdivoval.Film vypráví Brownův život v mozaikovitých scénách, jsou zde vlastně všechny konstanty podobných příběhů: těžké dětství, postavení se na vlastní nohy, první úspěch, první pád, jejich střídání a konečné postavení v americkém hudebním panteonu.Jenomže mluvíme o Brownovi, a tak je vše jaksi dvojnásobné: tam, kde v jiných filmech pophvězdy jen lehce vyšilují, tam Brown rovnou střílí. Velký problém filmu není ani tak jeho klipovitost jako spíš zásadní pasáže, brané až příliš letem světem (kriminály, drogy), a hlavně pak režisérovy až příliš umělecké ambice.Ty se prostě do kontextu filmu nehodí. A když malý Brown ve zpomalených prostřizích pronáší hluboké pravdy dospělého, je to spíš k smíchu než k obdivu. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (8)
- Natáčanie začalo 4. novembra 2013 v Natchez, Mississippi, 20. decembra dostal celý filmový štáb dovolenku a od 6. do 24. januára 2014 pokračovalo v Jacksone, Mississippi. (figliar)
- Ve filmu zazněla otázka novinářů na Jamese Browna (Chadwick Boseman), co je to Groove. Slovo, které během filmu uslyšíte několikrát. Tak tedy Groove je v hudební terminologii rytmický základ, který obstarává hlavně basovka, bicí a klávesy. Při jeho absenci chybí kapele "drajv", naopak je-li "to tam, je to jízda, která má grády, šlape naplno, táhne vás s sebou a pak ovládne a nutí, abyste se přidali". (Rakosnicek77)
- James Brown získal během své dlouhé kariéry přezdívky "Mr. Please Please Please", "Mr. Dynamite", nejčastěji ale "The Godfather of Soul". (Rakosnicek77)
Reklama