Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šperky za milióny dolarů ve speciálním voze doprovázeném eskortou jsou na cestě k letišti Bourget. To je začátek rychlé, precizní a efektivní loupeže. Kdo by podezříval velitele konvoje, inspektora Gouviona, že je ve spojení se zločinci? Dělení lupu skončí masakrem. Čím méně přeživších, tím více zůstane pro ostatní. Tato brilantní akce pěkně rozvíří hladiny policejních vod a obzvláště se dotkne superintendanta Josse, který má půl roku před odchodem od kriminální policie do důchodu. Oba jsou totiž staří přátelé ještě z klukovských let. Když je Gouvion nalezen mrtev, Joss nevěří příběhu o nešťastné náhodě a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (104)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka francouzské školy, který neurazí a místy i pobaví. Kromě nekompromisně hrajícího Gabina a půvabné Dany Carrel v roli Nathalie zaujme především výborná stylová hudba Serge Gainsbourga, která vytváří jakýsi lightmotiv celého snímku. Za zmínku tentokrát stojí i počin MIDO, který snímek vydal s původním dabingem (nepletu-li se), protože dabing je výborný, jak nezvyklé v dnešní "teršovsko-švarcovské" době. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Důkladně promyšlený plán, jak zbohatnout a s nikým se nedělit... Drsný příběh z francouzského prostředí, do něhož jsou k překvapení pařížské policie zapleteni i jejich vrcholní představitelé, sází na osvědčené gangsterské metody, chladnokrevného zlosyna a výborný hudební podkres z dílny Serge Gainsbourga. A samozřejmě, na Jeana Gabina, jehož herecká kreace je obdivuhodným psychologickým portrétem muže na rozhraní své policejní kariéry, plně si uvědomujícího fatálnost kontroverzních činů, konaných ve jménu spravedlnosti a zadostiučinění. Závěrem lze poznamenat, že původní dabing (1969) v čele s Vítězslavem Vejražkou a Josefem Vinklářem patří skutečně ke špičkovým uměleckým dílům a je ozdobou tohoto filmu. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ten klasický český dabing (včetně přezpívaných písní) je téměř lepší než film sám, což není pro francouzskou kriminálku právě dobré vysvědčení. Zaujme samozřejmě Jean Gabin, byl to prostě pan Herec, a pak ten výrazný odstín modernosti, tvůrci jakoby chtěli především ukázat Paříž a Francii coby civilizační Mekku světa, ta hypermoderní kancelář jakoby na natáčení zůstala coby kulisa z nějakého dobového sci-fi filmu, který se v ateliérech natáčel těsně před tím...:-) To je ale obecný rys francouzských filmů té doby... ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Film Paša je výpravný a současně dramatický film, kde hlavní roli divizního komisaře Josse opět exceloval herec Jean Gabin, který vyšetřuje několik trestných činů, které se vzájemně proplétají, počínaje loupeží šperků ve vysoké hodnotě, tak vražda inspektora Gouvina, přítele z dětství. Komisař Joss se rozhodne pro použití netradiční metody, poštvat proti sobě obě skupiny zločinců a pro vítěze čeká policejní jednotka… Film je celkově velmi precizně provedený, byť se neodvíjí zrovna v dynamickém tempu. A je to myslím dobře. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Parádní kriminálka, která ani příliš nezestárla, v níž je více mrtvých než v celém Midsomeru. Nepříliš komplikovaná dějová linka mi vůbec nevadila, jelikož na herce byla radost pohledět. Velmi se mi líbila hudební vsuvka z bizarního klubu - hudba jak ze sci-fi v kombinaci s duchem hippies. Francouzi zkrátka detektivky uměli. A navrch skvělý český dabing! ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Ve filmu používají policisté modré coupé Matra M530 s motorem V4, umístěným před zadní nápravou. (Scott67)
  • Ač měl konzervativní Jean Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)
  • Skladatel hudby k tomuto filmu Serge Gainsbourg v něm hraje zpěváka Émilovy kapely, zpívá šanzon "Requiem pour un con", který napsal jako ústřední píseň filmu společně s Michelem Colombierem. (Snorlax)

Reklama

Reklama