Režie:
Max OphülsHudba:
Joe HajosHrají:
Claude Dauphin, Gaby Morlay, Daniel Gélin, Ginette Leclerc, Mila Parély, Danielle Darrieux, Pierre Brasseur, Jean Gabin, Madeleine Renaud, Jean Servais (více)Obsahy(1)
Film Radovánky je adaptací tří povídek Guy de Maupassanta: Maska, Salon paní Tellierové a Model. Všechny tři povídky spojuje jedno téma, které dalo název celému filmu - Radovánky. Přitom Ophülsovi nejde o oslavu lidské touhy a rozkoše a nevázané radosti, ale na toto lidské "trápení" pohlíží z poněkud smutnějších úhlů. Jak říká autor v závěru filmu: Štěstí taky není žádná legrace... V první povídce se utkává požitkářství s láskou, druhá vypráví o tom, jak to vypadá, když se potká rozkoš se svatou prostotou a třetí je o střetnutí touhy se smrtí. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (10)
Druhý ze čtveřice posledních Ophülsových snímků, která podle mě patří k vrcholům filmového vyprávění - vedle nejlepších kousků takového Hitchcocka, Sternberga nebo Wellese. ()
Oscar 1 nominace: Výprava ČB ()
Vzhůru do víru oslav! Tanec. Absint. Lehké děvy. Hudba hraje. Alkohol teče proudem. Svět se točí. Štěstí, smích, radost – tomu všemu jest učiněno zadost s ranním vystřízlivěním. Ale do rána ještě času dost. Takže: další rundu na můj účet, pane vrchní! 80% ()
Roztomilé, šarmantní, lehce přidrzlé a frivolní... takový příjemný malý starý francouzský film. Až člověk cítí tu vůni líného odpoledne a kávy nebo hlučnost zábavy po setmění :-) ()
Občas zkouším lámat přes koleno starou Francii a skoro vždycky to trénuju na Jeanu Gabinovi. To abych věděla, jestli se mu vyplatilo nechat Marlene odejít. ()
Max Ophüls vytvořil snímek, který konvenuje s předlohou - zdánlivá lehkost a šarm navenek a jemně skrávané pokrytectví a buržoazní morálka, uvnitř bublá drama. I na tohle navazoval Truffaut. ()
Film podle tří Maupassantových povídek, které jsou velmi odvážné, tak říkajíc. Prostřední povídka mě zaujala nejvíc, dostalo se jí také nejvíc postoru a byla zahrána opravdu skvěle. Prostitutky ve venkovském kostele na prvním přijímání, díky nimž se dostane knězi největšího daru jeho života, to prostě nemá chybu. První a poslední povídka už nemají takovou šťávu, ale rozhodně nepostrádají na zajímavosti. Tenhle film se Maxi Ophülsovi dost povedl. ()
Vynikající Matrasova kamera se promyšleně pohybuje jak v bohatých ateliérových stavbách a dekoracích, tak v plenéru na francouzském venkově, kde připomíná to nejlepší z impresionistického malířství. ()
Film mne moc nezaujal, druhá povídka zbytečně dlouhá, ale herecké výkony a kamera jsou velice dobré. Dobré 3*. ()
nějaké vypointování příběhů (snad až na ten závěrečný) tedy opravdu není silná stránka režiséra... ()
Reklama