• otík
    **

    Úvod vypadá velmi dobře, moderní hudba provází poměrně slušné první dějství, jenže pak se veškerý děj naprosto zpomalí, kapitán Marha začne řešit osobní rodinné problémy, pak se zcela naivně nechá nalákat do pasti, aby ke konci vše zdárně vyřešil jeho tým bez nějakého výraznějšího překvapení pro diváka. Poměrně odtažitá, studená detektivka sice s charakterním, ale zcela nezaujatým Němcem v hlavní roli. Hudba: Jan Hrábek(7.7.2012)

  • honajz
    ***

    Je to sice podle exnerovky, ale hlavní policista se jmenuje jinak a dokonce má rodinu! Celý film trpí určitou nevyrovnaností - hodně motivů je jen nakousnuto a nerozvedeno, dokonce jim chybí nějaké zakončení v rámci příběhu: rodinný život kapitána a vztah s jeho manželkou (i když ten koňáček od chápajícího barmana je skvělá scéna, kterou pochopí jen delší dobu ženatí chlapi), jen nakousnuté je kamarádství manžela zavražděné a jeho kamaráda, chybí, jestli byl nějak potrestán spící vrátný, postava rusovlasé redaktorky s kytkami v podání Aleny Procházkové se rovněž zcela ztratí na konci příběhu, postava Jiřího Zahajského se jen sem tam mihne a vůbec netuším, co u té policie má na starosti, protože na vyšetřování se evidentně podílejí jen Vlach a Drbohlav... Je zde pár dobrých hlášek a dobrých scén - ta, kdy kapitán Marha zjistí, že by se nemusel pořád tvářit tak vážně a sem tam se usmát; hláška "tak vy jste fakt tajnej!"; parodie na maigertovky, kdy je jasné, že přes dýmku by vyšetřovateli nikdo nerozuměl; vynikající skoro hororová scéna v noční redakci, kdy kapitán Marha bloudí sám temnými chodbami a my cítíme, že přijde něco zlého - to je asi nechtěný vrchol filmu. Jinak jsem nějak nepochopil všechny souvislosti případu, kdy mi přišlo, že některé věci se daly řešit jinak a ne vše mi logicky sedělo a do sebe zapadlo (například závěrečné "doznání" vraha by bylo pro šikovného právníka lehce vyvratitelné). Docela mne pobavilo, že Exnerovým pucflekem bude Vlach i v Dialozích pro klarinet, cimbál a bicí.(28.3.2017)

  • ostravak30
    ***

    Další televizní kriminálka tak průměrná až víc průměrná být nemůže. Tedy ani špatná ani dobrá. Dobří herci kvalitu přeci jen trochu zvyšují. Kriminálka je ale zajímavá i z jiného hlediska. V ději mnohokrát zazní, že až moc zaměstnanců INDOC "zůstalo venku". A v plánu to měl i vrah. Tenhle nápad filmařů samozřejmě musí napravovat značná propaganda, ale běžné to v socialistických kriminálkách moc nebývalo.(30.11.2020)

  • KarKulA
    ***

    Po dlouhé době poměrně kvalitní česká detektivka kterou jsem neznala, s velmi dobrým hereckým obsazením, kterému bezpochyb vévodil charizmatický František Němec. Pokud se tak člověk přehoupne přes krapet té ideologie, je tu docela ucházející detektivní zápletka, na dnešní dobu samozřejmě ne tak akční. Docela zaujme i vedlejší linie řešící rodinné problémy kapitána Marhy - i když bohužel nedotažená. Výsledně dávám takové lepší 3* s tím, že to je výborné pokoukáníčko na nějaké deštivé víkendové odpoledne.(1.10.2012)

  • type_B
    **

    Knihu jsem dočtl poměrně nedávno, takže múžu říci, že se liší především atmosférou. (Odhlédne-li se od změny detektiva.) Zatímco kniha moc nehodnotí a odehrává se v podivném letním bezčasí, kde se věci vznáší v oparu socialistického života, ve filmu na diváka dopadá tíživá realita 70. let s plnou vahou.(30.1.2015)

  • - Film se natáčel i ve známém pražském kině Světozor. Podle vylepených plakátů (Křidýlko nebo stehýnko – 22. 2. až 28. 3. 1979) a Nevinný (12. 4. až 9. 5. 1979) lze určit přibližnou dobu natáčení. V čase cca 45 minut je také vidět plakátovací stěna s programem pražských kin, která zobrazuje týden od 26. 4. do 2. 5. 1979. (Merťas)

  • - V úvodu filmu jede Volha řízená Karlíčkem (Jiří Zahajský) po estakádě z Vysočan na Prosek. V té době měla svítící zábradlí. (jis)

  • - Když tým vyšetřovatelů čeká před kinem na podezřelého, lze spatřit plakát k právě promítanému filmu, kterým je snímek Křidýlko nebo stehýnko (1976). (korbitch22)