Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V kině je objevena mrtvola zavražděné ženy. Případu se ujme kapitán Marha, který zjistí, že neznámá nepatřila ani k divákům, ani k zaměstnancům kina. Stopy vedou do sousední tiskové agentury IDOC (Informace a dokumentace). Zaměstnankyně slečna Mouchová pozná v zavražděné svou kolegyni Věru Šimandlovou. Protože oběť měla u sebe mít značnou finanční částku, zahrne Marha mezi první podezřelé ty lidi, kteří o penězích věděli. Vzápětí se však dostane k novému možnému motivu vraždy – k seznamu čtyř vědců, kteří emigrovali na západ… Film Jiřího Hanibala je zdánlivě banální detektivní příběh, který se během vyšetřování rozroste v nevšední zločin organizování útěku vědeckých pracovníků do ciziny. Jeho předlohou byla kniha Václava Erbena "Efektivně mrtvá žena". Známý kapitán Exner, který je hrdinou literární verze, se však ve filmu změnil v kapitána Marhu. (Česká televize)

(více)

Recenze (92)

otík 

všechny recenze uživatele

Úvod vypadá velmi dobře, moderní hudba provází poměrně slušné první dějství, jenže pak se veškerý děj naprosto zpomalí, kapitán Marha začne řešit osobní rodinné problémy, pak se zcela naivně nechá nalákat do pasti, aby ke konci vše zdárně vyřešil jeho tým bez nějakého výraznějšího překvapení pro diváka. Poměrně odtažitá, studená detektivka sice s charakterním, ale zcela nezaujatým Němcem v hlavní roli. Hudba: Jan Hrábek ()

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Hvězdička za realisticky (nakonec jinak to nešlo) vykreslené prostředí, které navodí vzpomínky na doby  naštěstí už dávno minulé, a pár sympatických hereckých výkonů, mezi nimiž ale Františka Němce nebo Oldu Vlacha nehledejme. Nevím, jestli v Erbenově originálu byl Marha Exner, pokud ano, pak je celá ta dějová linka s jeho manželkou nesmyslná, ale když to vezmu kolem a kolem, nedivme se, že je to tak zbastlené, když vidím jméno scánáristy a režiséra v jednom. Hanibal točil sračky a Údolí krásných žab beru jenom proto, jak se mi v raném mládí líbila Milada Vnuková s apartních plavečkách a jak mě nesmírně bavil pozdější ministr kultury Slávak Jandák pod jménem Viky. Můj problém je, že detektivky miluji, ale ne v "papírové" podobě, tudíž nejsem schopen porovnat psanou s filmovou podobou. U primáckého Exnera porovnání pro různá předchozí zpracování vychází jednoznačně lépe pro Primu a jejich Michal Dlouhý je daleko nejlepší Exner, kterého jsem viděl. Docela by mě zajímalo, jestli v Erbenově originálu je i ona legendární věta: "Dobré jitro, tady vnitro..." Jinak Fikar se na tenkém ledě doby (a v její horší, ranější podobě) dokázal pohybovat líp než Erben... ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Čas pracuje proti tomuhle filmu...tendenční a dosti ideologicky motivované detektivce z hluchého bezčasí normalizačních 70. let. Hraje tu sice skvadra hereckých es, ale to se dá vysvětlit tím, že jiná práce na Barrandově v té době nebyla...anebo možná hvězdy hrát v takovýhle detektivkách musely, aby pak mohly hrát i jinde... Asi nejhodnotnějším prvkem je pak bonmot pronesený v dobrém rozmaru kapitánem Marhou, který vypovídá se znalostí kontextu o dané době a práci socialistické Veřejné bezpečnosti nejvíce: ,,Dobré jitro, je tu vnitro!" ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Začnu spíše perličkou: Tímhle filmem ukončil jistý účinkující jménem Bert Schneider (dle stránek filmovyprehled.cz vlastním jménem Hubert Schneider :o)) úspěšnou dekádu 70. let ve své "kariéře" filmového komparzisty, účinkujícího v celé řadě filmů různé kvality, snad vždycky uváděného v titulkách jako posledního. Zde dostal patrně svou životní roli - jeho postava se jmenuje technik Syřiště, objeví se na plátně beze slova asi dvakrát zezadu, jednou se malinko pootočí, ale mezi zaměstnanci kina se o něm mluví neustále. ,,Čekal jsem na kolegu Syřiště, který má střídat... Syřiště zase nepřišlo, co? No nic. Vemte to tu chviku... Syřiště si narazil holku a přišel si klidně o 2 hodiny později... Je půl 7 a Syřiště mě vypeklo. Uděláš mi to?" Série vcelku vtipných hlášek, která asi člověku z tohoto filmu utkví v paměti nejvíc (jeden kolega technika Syřiště před časem nazval českou paní Columbovou :o)). . . . Jinak průměrná detektivka bez výraznější atmosféry, která sice pojednává mimo jiné o vyšetřování vraždy, ale jinak spíše uspává. Víc než samostatné vyšetřování (více či méně stejné jako v řadě obdobných normalizačních kriminálek) budou pro současného diváka zajímavé dobové reálie a fungování techniky za socialismu. Luděk Munzar ve své snad druhé nejhorší roli (hned po pseudokomedii Jak napálit advokáta). (50%) ()

endrix 

všechny recenze uživatele

Á, nebylo to špatné. Zajímavé postavy, ne úplně hloupý případ, slušní herci. Jasně, logika trochu občas plakala. Už základní premisa z názvu, že čas pracuje pro vraha, je sice zdůrazňována průběžně ukazovaným časem, ale nedává smysl vzhledem k pointě. Mrtvoly si všimla zaměstnankyně kina při kafíčku ještě ten večer! Naopak oceňuju snahu připomenout panu Šimandlovi jeho ženu na pitevně v celé kráse. Celkově ale slušná normalizační detektivka. Škoda nedotaženého rodinného dramátku u Marhů. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (6)

  • V úvodu filmu jede Volha řízená Karlíčkem (Jiří Zahajský) po estakádě z Vysočan na Prosek. V té době měla svítící zábradlí. (jis)
  • Když ředitel provází Marhu (František Němec) po celém INDOCu, hned v radiologickém oddělení představuje Syřiště (Bert Schneider). V oddělení dálnopisů zavolá na Forsta (Adolf Filip) a diví se, že je Forst ještě na pracovišti, on to vysvětluje tím, že nepřišlo Syřiště, to je ale už dávno na směně. (gug)
  • Natáčelo se i v porodnici u Apolináře. (Winster)

Reklama

Reklama