poster

Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny

  • USA

    Hacksaw Ridge

  • Slovensko

    Hacksaw Ridge: Zrodenie hrdinu

Životopisný / Válečný / Historický / Drama

Austrálie / USA, 2016, 139 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MrHlad
    ****

    Drby o tom, že Hacksaw Ridge je ukrutná řezničina, se potvrdily. Minimálně scéna, kdy hrdinové poprvé vlezou na bojiště, fakt není nic pro slabé povahy a nejspíš se o ní bude chvíli mluvit. Jak to ale bude s filmem celkově, to neumím odhadnout. Mám však strach, že spousta diváků tohle nevydýchá. Gibson je skvělý režisér a ukazuje to tu nejen v samotných bitevních scénách, kdy si čas od času dovolí fakt hodně divoké věci, ale audiovizuálně celkově. Potíž však může být, že Hacksaw Ridge vypadá jako něco z minulého století. A ne z devadesátých let. Hrdina je naivnější a zapálenější pro dobrou věc víc jak Forrest Gump, postavy jsou občas vyloženě povrchní a všechno je tu buď černé (Dobbsi, jsi naivní idiot a dostaneš od nás po hubě) nebo bílé (Dobbsi, půjdeme za tebou i do pekla). Gibson se nejspíš právě o tohle pokoušel a když člověk přistoupí na pravidla hry, dostane hodně dobrý hrdinský příběh, u něhož možná budete pochybovat, jak moc má společného s realitou, ale užijete si ho. Pokud se ovšem na režisérovu vlnu nenaladíte, můžete Hacksaw Ridge solidně protrpět. Takže bacha!(15.5.2017)

  • Wacoslav1
    ***

    Sorry Mele, ale nedal si to. V tomhle roce bych si měl automaticky zakázat se na cokoliv těšit, pokud to má nějaký bombastický hodnocení a opět se to potvrzuje. Tedy ne, že by to byl špatný film, to netvrdím, ale mám tu dva zásadní problémy. Ten první je to neustálý cpaní boha a bible do každýho druhýho dialogu (Aneb jak by to řekli v Rambovi 4 : život ti nezachránil bůh, ale my kurwa!) a ten druhý je, že některé scény a dialogy až moc okatě vykrádají Kubrickovo mistrovské dílo Full Metal Jacket. Ano jistě jsem strašný kverulant, máte pravdu, asi si opravdu téměř žádný současný film nedokážu užít, aniž bych ho neporovnával se starýma peckama, ale co naplat to srovnání geniálnost vs lepší průměr se prostě logicky nabízí a při vší snaze je tenhle film pouze tím druhým, což vzhledem k nemalým očekáváním z mé strany zklamání rozhodně je. Jinak akce je určitě syrová a realistická o tom žádná, ale neuškodilo by kdyby byla méně zběsilá a přehlednější. Celkově tenhle film neurazí, ale s tím hype tady bych to nepřeháněl. Za mě lepší 3* víc ne, nejde to.65%(16.11.2016)

  • -OverLord-
    *****

    Dlouhých 10 let se muselo čekat na další mistrovské dílo z dílny Mela Gibsona, aby znovu ukázal, že prostě umí. Jako by film byl složený ze dvou různých snímků - začíná to vcelku klidným romantickým dramatem se špetkou humoru kdesi na venkově a ve výcvikovém táboře, nicméně poté se z toho stává jeden z nejhutnějších a nejlepších válečných filmů posledních let. Akce je neuvěřitelně dobře a syrově natočená, krev cáká úplně všude a kusy těl létají vzduchem (až mě vážně udivil ten rating 12+). Několik scén a momentů je naprostá filmařská špička a na první zhlédnutí to skoro nejde vstřebat. Válečná vřava neustává a tímhle strhujícím tempem jede film až do samotného konce. Film zaujme natolik, že i přesto, že má přes dvě hodiny, mohl být klidně ještě o něco delší. Obsazení je super, jen na Garfielda jsem si musel chvilku zvykat, protože ten kluk je prostě moula - nakonec ale v pohodě. Jeden z nejlepších filmů roku. Radost pohledět.(11.11.2016)

  • Gilmour93
    ***

    Non Metal Jacket. Přeskočíme-li pro další vývoj příběhu potřebnou expozici virginského prosťáčka, co by od jisté doby neublížil ani japonské mouše, dostane se nám kostry Kubrickova kultu. Příprava rekrutů na peklo války a oddělování slabých článků řetězu buzerací je ozvláštněna konfliktem hrdosti hlavního hrdiny s armádní mašinérií. Dobře se na to dívá, divák si klade nevyhnutelné otázky a jako bonus se seržant V.Vaughn snaží přiblížit vytříbené rétorice seržanta R.L.Ermeyho (pochopitelně marně). Jenže znáte to, jak je to ve skutečnosti - lehko na cvičišti, těžko na bojišti. Příjezdem na Okinawu se Gibson utrhne ze řetězu a začne to tam sázet. Brutální naturalismus vyhřezlých orgánů, který nezná míru ani opodstatnění, triviální působení na strunu sentimentu, patos uliček slávy a religiózní jinotaje. Vzhledem k tématu chápu přítomnost těchto aspektů, příčí se mi však způsob jejich podání.. Adventista sedmého dne, který chytl do ruky zbraň, jen aby z ní vyrobil improvizovaná nosítka. Pacifista v Pacifiku, který pod palbou zachránil desítky životů, píchal morfium Američanům i Japoncům a kdyby šel kolem Bela Lugosi v kostýmu Drákuly, píchne mu ho taky. Záchranářské aktivity desátníka Desmonda Dosse jsou bezesporu úctyhodné, ale proč se jich musel chopit zrovna režisér, který má na zpracování podobných kronik heroismu jen hrstku předností a hromadu nedostatků..?(19.1.2017)

  • Mertax
    *****

    Gibson se po 10 letech vrátil, aby natočil jeden z nejlepších válečných filmů posledních let. Sebejistá režie, která nabízí vtahující scény z pekla bitvy, a zároveň slzopudný příběh o odvaze, přátelství a vnitřní síle bez laciného patosu. První třetina à la filmy z 50. let, kdy Doss poznává svou lásku, je sice o něco delší, než by bylo nutné. Avšak běloskvoucí scény z nemocnice, kdy se pár seznamuje, pak o to více kontrastují s utrženými končetinami, ohořelými těly a nabroušenými bajonety, kterými se však režisér samoúčelně neopájí. Gibsonovi je bayovský patriotismus vzdálený včetně ukňouraných konverzací vojáků a přílišných zpomalených záběrů. Garfield se na rachitického vojína perfektně hodil, byť někdy působil příliš nablble, Vaughn poprvé dokázal, že umí i vážné role. Téměř neznámí scenáristé napsali i několik solidních fórků a zkrátka výsledek, který stál 40 milionů, vypadá na mnohem víc./// Příběh se v otázce, proč nechce Doss nosit zbraň, oddaluje od skutečnosti – jeho volba primárně vychází z traumatizujících zážitků v rodině, nikoli z příslušnosti k církvi. Postava je tak vstřebatelnější pro více diváků a její činy, ač místy na hranici uvěřitelnosti, působí věrohodněji. Tomu pomáhá rozumné rozhodnutí tvůrců, kterým bylo nezahrnout do filmu veškeré Dossovo hrdinství (zachraňoval i mimo Okinawu), což by šlo jen stěží natočit bez obvinění z přehánění či patetismu. Škoda poněkud přehnané finální scény, v níž se Gibson nedokázal vzdát okaté symboliky, čímž ostatně potrvrzuje, že nedokáže a asi ani nechce být nestranný./// Není to vypravěčsky rafinované, ukazuje to lásku a hrdinství jako z plakátu, ale tak dojatá jsem nebyla od Návratu krále. P.S. Milovníkům různých (nad)interpretací doporučuju sledovat postavu nabušeného vojáka jménem Hollywood, který všem ukazuje své koule, ale na bojišti je zbabělcem. 90 %. [Kino](9.11.2016)

  • - Trvalo 14 rokov, kým sa nápad natočiť tento film zrealizoval. (beso74)

  • - Zbraň, kterou používá Smthy (Luke Bracey), je lehký kulomet BAR 1918. Zbraň, se kterou bojuje seržant Howell (Vince Vaughn), je samopal M3 přezdivany Greaser (Olejnička). Zbraně na americke straně byly: puška M1 Garand, M1 Carabine, Colt 1911 a plamenomet M1A1, samopal Thompson a kulomet M1919A4. Zbraně na japonske straně: kulomet Typ 96, Typ 92, puška Arisaka typ 38. (K98)

  • - Natáčanie začalo 29. septembra 2015 a trvalo 59 dní. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace