Režie:
Tate TaylorScénář:
Erin Cressida WilsonKamera:
Charlotte Bruus ChristensenHudba:
Danny ElfmanHrají:
Emily Blunt, Rebecca Ferguson, Haley Bennett, Justin Theroux, Luke Evans, Édgar Ramírez, Allison Janney, Lisa Kudrow, Laura Prepon, Marko Caka (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Každý den na cestě do práce jezdí Rachel Watson vlakem kolem města Witney. Vlak projíždí kolem jejího starého domu, kde bydlí její exmanžel se svou novou manželkou Annou. O pár domů dál každý den vidí jiný manželský pár. Rachel si postupně tento pár oblíbí a sama pro sebe si je pojmenuje ‚Jess a Jason'. Zdá se, že mají dokonalý život, a Rachel jim zároveň závidí i přeje jejich štěstí. Jednoho dne, když projíždí kolem jejich domu, stane se svědkem něčeho, co od základu změní vše, co si dosud o tomto páru myslela. . (Freeman Ent.)
(více)Videa (30)
Recenze (804)
Šmírující alkoholičku ve vlaku lze vnímat dvěma způsoby. Jako scénáristicky nepříliš opečované krimidrama skládačkového typu, v němž se flashbacky (některé záměrně matoucí) prolínají s pátráním přesvědčivé Emily, co má nos od rumu z konzumu. Brutálně vtlačený klíčový dílek skládačky (deus ex vlak) mě pak přesvědčil, že i přes sympatickou noirovou formu spolu Přátelé nebudeme. Druhý pohled je jakási feministická glosa o pokřivenosti vztahů a institutu manželství, kdy se ženy na sebe nejdříve dívají očima svých mužských protějšků, aby pak našly sílu, hrdost a sebevědomí vymanit se z misogynních osidel. Paula Hawkins se s muži mizery vyrovnává pomocí knihy, jiní si zase otevřou lahvinku Theroux 1971.. ()
Podobně obohacující, jako když jedete po x-té dvě hodiny vlakem do práce a znáte všechny zastávky před cílovou stanicí nazpaměť, tušíte na koho zhruba narazíte v kupéčku, a taky co se bude míhat za oknem. Jen občas vás venku zaujme něco, čeho jste si nikdy předtím nevšimli, ale vlaku to je jedno a žene se zarputile dál, cesta je dlouhá a vy víte, kam nakonec dojedete... ()
Ještě nevím, ale asi bojler, tak bacha! Zkvašená pícnina pro blahoslavené čtenářky Padesáti odstínů zhrzené hysterie, lesby a militantní exmanželky. Emilka neEmilka, tuhle tendenční, neinventivní a nudnou slepičí krávovinu, s důrazem na -pičí, a natráveným tofu poblité Okno do dvora tentokrát nevythla ani ona! Já chtěl vidět tajuplný napínač, a ne otravné estrogenové monology tří zpruzených tupých vagín – notářky, jebky prosté a jebky s motorovým pekáčem – psychicky tolik sužovaných fuj fuj odporným šovinistickým obšoustem. Ale vše se nakonec naštěstí v dobré obrátilo, kunda, byť iracionální a hloupá, zvítězila nad testosteronovým zlem a tisíce afektovaných čtenářek po celém světě se zase nemusí pár let holit. Jinak bestselerovost tohoto plesnivějícího kuřince fuckt nechápu. ()
Vzácný případ, kdy adaptace kopíruje náladovou i subjektivně pocitovou křivku předlohy i s jejími největšími klady a zápory. Tedy perfektně vystavěný ženský trojúhelník svazovaný každou scénou blíž k sobě, paranoidní atmosféru, kdy žádné vysvětlení záhady není příliš přitažené za vlasy - a ve finále bohužel pointu, která mě zklamala jako to nejjednodušší a také značně černobílé řešení. Přesto jsem díky Emily Blunt dost dlouho zvažoval i vyšší hodnocení, když z Rachel dře uvěřitelné emoce i v nejjemnějších nuancích. Zabránila mi v tom Haley Bennett, která je i přes nezpochybnitelné půvaby příliš chladná a onu vysněnou zbožštěnou Megan nemůže pro zbytečnou průhlednost nikdy naplno dohrát. ()
Tvůrč nápaditost ? Ale kdeže. Zmizelá 2, akorát pro méně zdatné "slunce seno" diváky, kteří mají pramálo nakoukáno a Finchera znaji tak akorat z vlaku. Girl on The Train má díky knižní předloze potenciál být mrazivý a osobitý thriller, ale díky pointě, která se dá odhadnout v půli filmu vyznívá jeho potenciální vztahová výpovědní hodnota vniveč. Druhá věc která spolehlivě nefunguje, je střihová skladba a všechny možne flashbacky a skákání v čase. Někdo musel být pod vlivem drog, protože divák jen velmi složitě dává dohromady co, kdy, kde, jak, přičemž stejně tvůrci v závěru polopaticky a doslovně vysvětlují, přitom by to tak moc chtělo loose ends. Emily Blunt hraje tak, že od půlky doufáte, že svlékne podzimní kabát, ukáže svaly a začně s devítkou v ruce konat dobro. Jenže ono nic. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (17)
- Margot Robbie byla zvažována pro roli Megan (Haley Bennett). Další kandidátkou byla i Kate Mara. (JORDY)
- Natáčelo se v New Yorku, ačkoliv děj knižní předlohy se odehrával v Londýně. (adam9)
- Autorka knižní předlohy Paula Hawkins původně chtěla, aby Rachel (Emily Blunt) hrála Michelle Williams. (Streeper)
Reklama