Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (Cinemart)

(více)

Videa (29)

Trailer 3

Recenze (645)

Jamal 

všechny recenze uživatele

Hodně jsem se rozhodoval jestli mám hodnotit na 80% nebo 60%, je to totiž úplně přesně 70%. První půle doslova nuda. Je to takový hezký příběh s hezkou výpravou kde se nic neděje, poznáte krásy Casablanky z roku 1942, krásný francouzský styl budov á la Paříž s nádechem orientu, chodící velbloudy v ulicích a staré auta z třetí říše. Prostě idylka na sobotní dopolední oddech po páteční pařbě, kdy se vám nechce moc přemýšlet a kdy si chcete uvařit snídani a u filmu luštit třeba křížovky, nebo posílat fotky z předešlého večírku. Jenže kvůli tomu do kina nechodíme, že? Druhá půle začala alespoň trošku povedenou scénou s písečnou bouří a ta mi trošku nabudila testosteron a já se začal konečně probouzet z deliria. Začal jsem lehce vnímat problémy nacisty ovládanému Vichistickému režimu v této orientální zemi, kterou chtěli spojenci získát díky strategicky významnému přístavu. Začal jsem jim fandit, ale stále taková pohodička idylka, která už byla i skoro ve 3/4 a stávalo se to tak trochu nechutně nezajímavé. Poté konečně pořádný zvrat, a začalo ródeo, které si Brat Pitt alias Max Vatan vysnil po válce. Posledních 30 minut opravdu tedy konečně obrat a mě film začal opravdu bavit. Byly v něm cítit konečně pravé emoce, jenže dalo se jim věřit? Poslední scénu milostného páru jsem hltal a zanechala ve mě hluboký dojem, odcházel jsem ze sálu spokojen. Zemeckis má ale na víc, stejně jako film a doma se mi rozložilo, že vlastně konec zachránil vše a mohli v klidu vypustit 80 minut filmu. Proto nakonec pouze za *** i když pocitově na 69,9%. Výkony Pitta a Cotillard nezklamali. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

U Zemeckise jsem vždy preferoval jeho poučené hry s minulostí kinematografie a se žánry (NÁVRAT DO BUDOUCNOSTI I-III, FALEŠNÁ HRA S KRÁLÍKEM ROGEREM, MUŽ NA LANĚ) před univerzálně přijímanými a oceňovanými klasikami (FORREST GUMP). SPOJENCI spadají do první zmíněné "kategorie", protože začínají tam, kde CASABLANCA končí... a po hodinové" variaci válečného melodramatu následuje obdobně poučená a přiznaná (greenovská novela, X značící smrt) obdoba retronoiru s neonoirovým vyvrcholením, přičemž obě poloviny spojuje špionážní linie (poznají, že hrajeme manžele?, hraje manželku?). Výborně odvyprávěné dílo, ve kterém je každá informace efektivně zužitkována a ve kterém je styl založený na dlouhých záběrech s nízkou hloubkou ostrosti a prací s mnohovýznamovými odrazovými plochami nemálo opojný, v očích některých sráží "efekt předistancovanosti". Je ale dán tím, že herci hrají, že hrají, tvůrce si hraje se žánry a kinematografií... a já téhle hře dám kdykoliv přednost před partičkou karet, protože SPOJENCI jsou level MOST ŠPIÓNŮ (bez společenského přesahu týkajícího se otázky řešení zahraničních vztahů, zato s vivisekcí institutu manželství, a to pronikavěji než v podobně se žánrovými klišé pracující Zemeckisově duchařině POD POVRCHEM). ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Na to, že špionážne filmy moc neobľubujem, som bol prekvapený ako ma to bavilo. Dejová linka nemá žiadne prestoje, pričom jej romantická časť je budovaná veľmi pohodovo, príjemne a už od začiatku. Na konci došlo aj na prehĺbenie dramatickej zložky, pričom sa dostavilo aj niečo málo emócií. Takže ja som spokojný, určite som od filmu dostal viac ako som pôvodne čakal. Inak tým dvom to vážne pristalo. 80/100 ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Jakou máme šanci? Že přežijeme?“ - „60:40…že ne. Jestli oba, netuším.“ Už úvod mě velmi chytl. Snaha hrát přesvědčivě manželský pár mě bavila, o hlavní hrdiny jsem se bál (zbytečně, ale co už) a především jim v jejich počínání fandil. Výborné byly hlavně pasáže s mícháním karet a večírkovou přestřelkou. Navíc, nemám moc rád samoúčelné milostné scény, které jsou ve filmech jen proto, aby byly, avšak ta za písečné bouře měla cosi do sebe. Což se ovšem nedá říct u „efektní“ scény porodu, kdy jsem protáčel oči v sloup. Chvíle relativního klidu rodinného života měly svoje opodstatnění, člověk si o to více užil tu postupnou prohlubující se nedůvěru, zpětné promítání si jistých indicií, podezřívání, zmatenost a strach z pravdy, to mě bavilo hodně. O to víc jsem smutnil z krapet naivní akce ve Francii (nejslabší části filmu). Protože i konec, ačkoliv trochu natahovaný, byl překvapivě výborný. Celkově mi tahle podívaná vychází na slušné 4*. „Velvyslanec přijede přesně ve 20.30.“ - „A když se zpozdí?“ - „Je to Němec. Přijede včas.“ ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Něco mě říká, jestli se tady náhodou neopisovalo z Casablancy, tu jsem ovšem bohužel nikdy neviděl :(, což se mě zrovna v tomhle případě vůbec nehodí, protože bych moc rád přišel na kloub záhadě, zda-li podobný příběh už náhodou nebyl jednou zfilmovaný. Brad Pitt stále neklesá pod svůj vysoký standard a své si uhraje i tady. Naproti tomu Marion mě vůbec nepřesvědčila. Nepředvádí tady nic, kvůli čemu by za ni měl Brad tolik bojovat. Na filmu je znát, že jej vede natolik zkušený režisér jako Zemeckis, ale bohužel i přesto se jeví první hodinka jako úplně zbytečná, naproti tomu ta druhá výborně napínavá. 65% ()

Galerie (148)

Zajímavosti (30)

  • Marianne (Marion Cotillard) má příjmení „Beauséjour“, což byla také bastionová pevnost v Akádii na území dnešního Québecu, tedy místa odkud pochází Max Vatan (Brad Pitt). Bitva o pevnost Beauséjour 3.–16. června 1755 započala britskou ofenzívu na počátku Sedmileté války mezi Velkou Británií a Francií. (Nortizop)
  • Psaní vzkazů adresované Adolfu Hitlerovi na bomby je založeno na skutečných událostech. Jednalo se o vzkazy typu Happy easter Adolf, Easter egg for Hitler, Merry xmas Adolf, Special delivery for Adolf, apod. (honza.kuzel)

Související novinky

Zemeckis a miniaturní druhá světová

Zemeckis a miniaturní druhá světová

20.06.2017

Legendární Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump) se po Vánoční koledě konečně vrátil k hraným filmům. Jeho nová dramata Let, Muž na laně a Spojenci se (alespoň v Česku) dočkala velmi… (více)

Reklama

Reklama