Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris (v Allenové podání) s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně (Diane Keatonová). Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života. Film Láska a smrt je neobyčejně vtipnou filozofickou "lahůdkou" na existenciálně pojaté téma - sex a konec života, stejně jako parodií na historické romány typu Vojna a mír. Také tady nalezneme Allenovy originální vizuální gagy, nejednou inspirované proslavenými tituly světové kinematografie: Kachní polévka, Světla velkoměsta, Sedmá pečeť (postava Smrti, která si odvádí nebožtíky) a Křižník Potěmkin. Děj provázi hudba Sergeje Prokofjeva, za kamerou tentokrát stál klasik frankofonního filmu Ghislain Cloquet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (305)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Geniální komedie/parodie řízlá pořádnou dávkou ironie, sarkasmu a satiry mě i při opakovaných projekcích stále velmi dobře baví a můžu ji všem vřele doporučit. Woody a spol hláškují jak na běžícím pásu a divákovi nezbyde než se smát a zkoušet pobrat občasné filozofické rozhovory, které v tu chvíli stejně ani moc pobrat nejdou (což však není na škodu) ;-) K mému potěšení Láska a smrt paroduje Rusko s vkusem a nestrojeně (to se mi nestává moc často, že bych se setkal s americkým tvůrcem, který dokáže porozumět ruské mentalitě). A jelikož v dnešní době téměř nelze sehnat kvalitní film, který by měl méně než něco kolem 2 hodin, tak Love and Death nám divákům zabere pouhých 85 minut během kterých se nenudíme ani chviličku. Milovník: "Přijďte za mnou zítra ve tři." Sonja: "Nemohu." Milovník: "Prosím!" Sonja: "Je to nemorální... v kolik?" Milovník: "Kdo říká, že je to morální? Sonja: "Morálka je subjektivní." Milovník: "Subjektivita je objektivní." Sonja: "Pojem morálky předpokládá atributy obsažnosti, která existuje jen v příbuzné podvojnosti." Milovník: "Ne však nutně jako podstatné rozšíření ontologického bytí." Sonja: "To musíme mluvit jen o sexu?" ; Nataša: "Je to hrozně zamotané Sonjo. Miluji Alexe. On miluje Alicii. Alicie má něco s Lvem. Lev miluje Tatianu. Tatiana miluje Simkina. Simkin miluje mne. Simkina mám ráda, ale jinak než Alexeje. Alex miluje Tatianu jako sestru. Tatianina sestra miluje Trigoriana jako bratra. Trigorianův bratr si začal s moji sestrou, kterou miluje fyzicky, ale ne duševně..." Sonja: "Natašo, začíná se připozdívat..." Moje TOP 10. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

... jak divák o iluze přišel. Po čtyřech shlédnutých filmech Woodyho Allena jsem nechápal, jak se může jeho dílo někomu nelíbit. Bohužel, každý další snímek je horší než ten předchozí. Banáni - super. Bla bla sex bla bla úžasný. Láska a smrt... Skvělé hlášky, parodování ruské literatury... ale co jako? Asi ne každému se líbí celá jeho tvorba. Škoda. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Woody Allen své parodistické období zakončil skutečně ve velkém stylu. Vzal si na paškál Dostojevského a celkově literaturu 19. století a jak to dopadlo? Náramně. Vtip střídá vtip, hláška střídá hlášku. Chvílemi hodně komické, chvílemi i docela hořké a satirické, ale v každém případě originální. Závěr alá Sedmá pečeť, podbarvený nádhernou hudbou Sergeje Prokofjeva, je prostě nezapomenutelný. Woody tak stvořil svůj první velký film a upozornil na sebe, že je tvůrcem, který stojí za pozornost. Díky svým scénáristickým a režisérským dovednostem, roztomilým kreacím a nevšedního půvabu Diane Keaton (nikdy nebyla krásnější, než tady) se za dva roky dopracoval k Oscarovi. Ale to už je jiný příběh. Láska a smrt uzavírá Woodyho parodistické období a přitom i mírně naznačuje jeho další tvůrčí období - melancholické a zadumané komedie o lásce a lidských vztazích. 100%. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Pred nedávnom som sa pustil do ruských autorov a nachádzam v nich značné potešenie. Hold Rusi vedeli písať. Inak si neviem predstaviť dôvod prečo by písali 1000 stranové romány. Woody Allen v Láske a Smrti im jednak vzdáva hold a v nemalom rade ich aj paroduje. Jeho štýl humoru je viacej sofistikovanejší. Etudky a epizodky sú obohatené o inteligentný humor a niektoré filmárske a žánrové vychytávky. Do tohto krátkeho filmu dokázal vložiť toľko rôznych myšlienok či už filozofov, ruských autorov, alebo filmových umelcov - hlavne Bergman je v niektorých scénach do očí bijúci, že sa film musí pozrieť niekoľko krát aby sme tam každý aspekt vtipu dokázali postrehnúť. Keaton aj napriek tomu, že k nej ako k herečke prechovávam určité nesympatie, bola dôstojnou Allenovou partnerkou, ktorá za ním v humorných sekvenciach nezaostávala. Film si výborne pohráva aj s históriou a historickými udalosťami. Každopádne sa jedná o Allena pred zlomovým momentom v kariére, ktorý dosiahol Annie Hallovou. Všetko v tomto filme počnúc od scenára, vtipy a réžiu je vyspelejšie a inteligentnejšie, pritom si to ale stále ponecháva hravosť a absurditu, či už Allenových poviedok, alebo predošlých filmov. U mňa jednoznačne za plný počet. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Woody byl magor! Jeho smysl pro absurdní pojetí je absolutní, takže jak už to bývá, něco si z toho vyfiltrujete jako dobré, ostatní ne. Kdyby v mém sítu uvízlo víc, byl byl šťastnější, i když štěstí je objektivně vzato subjektivní. Jeden vtípek, když se Woody posmíval přízvuku nějaké dámy, mi připadal spíš sellerovský. James Tolkan hrál Napoleona, ale vypadá jako Vít Bárta, čili logicky Bárta vypadá jako... ()

Galerie (38)

Zajímavosti (19)

  • Woody Allen ve filmu použil jako komparz sovětské vojáky, kterých tehdy v Budapešti, kde se natáčelo, bylo plno. Uměli dobře pochodovat a cvičit se zbraní a nechtěli za to nic jiného než pár kartonů cigaret. (raininface)
  • Záběr na sochu lva a záběr vojáka, který je střelen do oka skrze brýle, jsou parodií na podobná vyobrazení soch z filmu Křižník Potěmkin (1925). (HellFire)
  • Boris (Woody Allen) během filmu složí báseň „Měl jsem být párem zkrvavených hnát“, ale pak ji zahodí jako sentimentální. Ve skutečnosti je jejím autorem T. S. Eliot. (Oktavianus)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama