poster

Líná zátoka

  • Francie

    Ma loute

  • Slovensko

    Ospalá zátoka

  • Velká Británie

    Slack Bay

Komedie

Francie, 2016, 122 min

Komentáře uživatelů k filmu (26)

  • Marigold
    ***

    Druhý nálev z P'tit Quinquina. Ta ostentativní záliba v dialektice degenerace buržoazie i pracujících vede u Dumonta k postupné degeneraci jeho poetiky. Luchini skvělej, Binoche otřesná, dobrá tak do Televarieté. Film, který jsem spíš s úsměvem protrpěl, než si užil. [Cannes 2016](14.5.2016)

  • JFL
    *****

    Jestliže v "Malým Quinquinovi" si Dumont vzal na paškál žánr police procedurals a podrobil ho dekonstrukci přízemností a demencí, tentokrát si zgustnul na ušlechtilých kostýmních midcultech. K tomu se váže i většinou diváků nepřijatý a nepochopený odklon od realismu s autorem asociovaného. Zatímco policejní seriály si na realismus hrají a právě jeho zabsolutnění zakládalo podvratnost předchozího projektu, v "Líné zátoce" žádný realismus nikde není, jelikož s ním vůbec nepracuje výchozí žánr. Zdejší podvratnost proto vychází z karikatury, která zdůrazňuje určité rysy terče, do něhož se Dumont strefuje. Ačkoli "Líná zátoka" vychází z francouzské linie kostýmovek, dokonalý referenční bod má v britském televizním hitu "Panství Downton". Jímavé melodrámíčko o empatické smetánce a služebnictvu nadevšechno milujícím své lordstvo se rochní ve své okázalé ušlechtilosti, zatímco nechá diváky snít sny o lásce přenášející sociální propasti či zakoušet emocionálně vyděračské drama, když do idylky zasáhnou kriminální motivy. Dumont dokonale následuje tyto linie, ale zmíněnou karikaturou je drze a vulgárně (příznačně strojenosti vzoru) dehonestuje. Smetánka je tedy tvořená degeneráty, retardy, psychotiky a inbready, zatímco poddaní mají vyšší vrstvy pouze jako svou obživu, a to doslova. S tou láskou to také není tak žhavé, protože i ta nejsympatičtější postava z řad honorace pořád v jádru je deformovaná. Dumont dokonce zpřítomňuje až zázračné dějové zvraty či dojímání se exteriéry, které k "Downtonu" bytostně patří. Výtečným tahem jeho downowské variace je také obsazení smetánky pitvořícími se hereckými velikány v čele s náramně hystericky slepičí Juliette Binoche (komu její výkon připadá neadekvátní, ten nikdy neviděl nesnesitelně vlezlé mimické kreace Elizabeth McGovern v "Downtonu") a proti nim postavit typicky dumontovské asociální naturščiky s jejich bizarními tiky a unikátními ksichty. Příznivci Dumonta coby mistrovského festivalového velikána budou z "Líné zátoky" silně rozčarovaní, protože namísto těžké dumky dostanou obrazoborecky sofistikovanou frašku, která spíše než k canneským vavřínům inklinuje ke skvostně dementnímu fekál-humoru tvůrčího dua Christian Clavier a Jean-Marie Poiré. Že by Dumont s postupujícím věkem následoval kariérní trajektorii Takešiho Kitana, který také jednoho dne uznal, že už toho blbnutí na červeném koberci bylo dost, a začal cíleně atakovat své publikum absurdními hříčkami nejhrubšího zrna? Pokud ano, jen tak dál a houšť!(12.7.2016)

  • Dadel
    *

    Po zhlédnutí filmu se nabízí otázka: považovali by v zahraničí filmy Zdeňka Trošky za festivalové filmy?(6.7.2016)

  • Vitex
    *****

    Nejlepší letošní film? (V něčem by ho na této mé pomyslné pozici mohl ohrozit Sully, ale když si ty dva snímky konfrontuju v hlavě, Líná zátoka mi připadne víc jako ten, o kterém se bude vědět i za dvacet, třicet let...) - Film například o třídní nenávisti, který dokonale dává smysl (někomu) a jde hodně daleko.(1.11.2016)

  • Jhershaw
    **

    Moje první setkání s Dumontem a na nějakou dobu asi poslední, mám dojem, že se míjíme. Tohle mi přišlo jako francouzský jen o trošku lepší Troška. Humor ve filmu spočívá v padání, pitvoření a teatrálním přehrávání (všechna šlechta vykreslena jako retardovaní imbecilové). \Z reakcí v sále mi přišlo, že čvrtina se královsky baví a směje co chvíli, zatímco zbytek jen mlčky nevěřicně kouká. 50 %(8.7.2016)

  • Ernia
    *

    "Kdyby blbost nadnášela, vznášíte se jak holubička!" Tady tato památná věta platí doslova.(8.7.2016)

  • iamek
    *

    [51. MFF KV 2016](12.7.2016)

  • JitkaCardova
    *****

    Úpadek civilizace začíná v bodě, kdy "we know what to do but we do not do". Vývoj kupředu je možný po jediné cestě, krok za krokem po hranici tenké jako ostří nože, z níž se dá kdykoli sesmeknout, a možnosti úpadku pak číhají všude kolem ní, jsou nepřeberné a fantazií neobsáhnutelné. *** Rozmanité obrazy a pitoreskní výjevy z jednoho z možných scénářů společenských zkáz diváka s gustem nechává vychutnat Líná zátoka. Předkládá štědře vykreslený, vnitřně zákonitý svět, k němuž si přes veškeré snahy na obou stranách nelze vytvořit vřelý vzah, ani stín náklonnosti. Film je ale možné beze zbytku si zamilovat. *** Víceméně všechno podstatné, co by divák ještě mohl chtít vědět předtím, než si film pustí, zmínil ve svém komentáři JFL.(4.12.2016)

  • poz3n
    ***

    Totální mozkový výmaz. Tenhle film má skoro všechno na co si vzpomenete. Je libo kanibalismus, incest, obezitu, transsexualitu, levitaci, fyzické i mentální postižení? A to vše v jednom filmu? Pak je Líná zátoka film právě pro vás. U mě se zážitek z filmu pohybuje v rozmezí absolutně dementního braku a podivně vtipné sebereflexe. Nicméně nic podobného jsem asi nikdy neviděl. 5/10(2.11.2016)

  • Anderton
    ***

    V Slack bay sú rozdelené úlohy toľkým postavám, že na ich správne alegorické zaradenie do (súčasnej) spoločnosti by som film musel vidieť ešte raz. Ale možno je to iba o tom, že všetci sú divní iba ja som lietadlo. Vzhľadom na to, že viacero scén malo v sebe potenciál, ktorý v mojich očiach nebol využitý, asi neuvidím. Slack bay je bizarnosť, ktorá už samozrejme dnes nikoho nešokuje, ale minimálne pobaví a celkovo poteší. Len by mohla mať kratšiu stopáž.(18.9.2016)

  • DonHUS
    **

    Prvních deset minut je sledování full-retard karikatur docela sranda. Jenže všechny fóry, tzn. pitvoření, padání a pronášení nesmyslů, se záhy vyčerpají. A pak přijede hrozná Juliette Binoche... Jako kraťas by to možná bylo fajn, ale dvě hodiny jsou fakt ubíjející.(16.7.2016)

  • iantomasik
    ****

    Satirická hyperbola vyprávějící o nesouladné podstatě obou konců spektra tříd, které se místy stýká v kruh. Přesto nespadající k hloupému zjednodušení, takže i na tu naději místo zbyde. K tomu velmi neotřelá atmosféra a funkční mikrosvět, které je zábavné poznávat.(11.7.2016)

  • jamalka
    **

    Těžko hodnotitelý, zcela atypický, totálně ujetý.............(22.7.2016)

  • jefff
    ***

    Na tři hvězdy tenhle film není ani náhodou. Líná zátoka totiž má momenty na plný počet, ale i na úplný odpad. Kdyby tvůrci tuhle bizarní grotesku zkrátili na maximu 70 minut, byla by to super podívaná. Tahle se to dalo sotva vydržet. Absurdní scény pospojované groteskními výstupy postav se točí v kruhu, ze kterého není útěku. Poté co začnou herci létat, už je to totál magořina.(5.7.2016)

  • Mantis
    *

    Ne že bych si nevšiml narážek a hyperbol, ale po chvíli jsem se sám sebe ptal: poč to jako celek nedává smysl... a proč je ten humor tak stupidní (první signální), co je zábavného na kanibalismu (vybavily se mi Delikatesy, ale to bylo jiné kafe) ... Od půlky jsem chtěl opustit sál, ale masochismus zvítězil a tak jsem to dokoukal. Někdy je tenhle film nazýván "zdivočelou francouzskou odpověď na Saturnina", do ted mi uniká proč.(20.7.2016)

  • Topco
    **

    Tak toto Dumont prestrelil... Krásna kamera, nádherná hudba. Ale ten silený ťah na humor s fantastickými prvkami je miestami za hranicou dobrého vkusu. A fyzické gagy trošku "troškovské". Quinquinovi nesiaha ani po päty.(1.9.2016)

  • JLH
    odpad!

    Viděno v kině cca 50 minut, do té doby film ničím pozitivním nezaujal, pak jsem se raději i s doprovodem zvednul a šel čas trávit lepším způsobem. Všechny postavy jsou nějakými podivnými karikaturami, asi mají působit komediálně, ale ani jednou to na mě nezafungovalo. Ve filmu jsou imho zcela zbytečně brutální scény. Pro mě jednoznačně nejhorší film sezóny a jasných 0 %. Peníze vem čert, ale toho času je mi líto. P.S. Někde jsem četl, že je to podobné Saturninovi, to je lež, jako věž...(16.7.2016)

  • waits
    **

    Možná, že tahle poetická hříčka bez valného děje je odkazem nebo parodií a nabízí tedy něco,co v ní nevidím. Jinak mě ale u obrazovky držela jen nádherná krajina Calais, snímaná často v celku a v působivém osvětlení a zvědavost, kam celá taškařice se záměrným přehráváním herců ( Binoche na konci trhá hlavou opravdu mocně) vlastně míří. Monty Pythonovský konec se dal asi čekat, jak taky jinak film, ve kterém divadelně deklamuje zdegenerovaná šlechta na jedné a služebnictvo s pochybným životním stylem na druhé straně, vlastně ukončit..(17.5.2017)

  • boo-boo
    odpad!

    Čo to preboha bolo, artový Kameňák? Partia zdegenerovaných rybárov s podozrivým apetítom. Hádam ešte zdegenerovanejší buržuji vedúci siahodlhé rozhovory o ničom. Zúfalo nevtipné a nikam nevedúce scénky (plachtenie na pláži). Muženská podzápletka ktorá je vlastne zápletkou hlavnou. Prečo je to inak "detektívna komédia"? Možno keby sa to zaobišlo bez tak častého výskytu Juliette Binoche v najneznesiteľnejšej roli kariéry, dal by som aspoň 1*. Takto si idem asi zrevidovať všetky hodnotenia odpad!, ktoré som kedy udelil.(28.4.2017)

  • FrediaK
    **

    51st KVIFF: Deset minut zábavných šíleností. Třicet minut opakování těch samých šíleností. Zbytek jsou krásně výtvarně pojatá hluchá místa...(17.7.2016)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace