Režie:
Shekhar KapurKamera:
Robert RichardsonHudba:
James HornerHrají:
Heath Ledger, Wes Bentley, Kate Hudson, Djimon Hounsou, James Cosmo, Lucy Gordon, Daniel Caltagirone, Rupert Penry-Jones, Michael Sheen, Christian Coulson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh z roku 1898 sleduje britského důstojníka Harryho Favershama (Heath Ledger), který se odmítne postavit do čela svého pluku, když zjistí, že jeho regiment odchází do Súdánu kvůli vojenskému konfliktu s "mohamedánskými fanatiky". Přátelé a snoubenka mu pošlou čtyři bílá pírka, která symbolizují zbabělost. Aby znovu získal ztracenou čest, vydá se v převlečení za Araba do Súdánu, aby se mohl dostat za nepřátelskou linii a sloužit britským silám jako špeh a průzkumník. Když je jeho bývalý pluk napaden, Faversham tajně zachrání životy těm, kteří ho předtím označili za zbabělce. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (214)
Podle mne má ve filmografii Shekhara Kapura tenhle film mnohem vyšší kvality než dosti přeceňovaná nemastná neslaná a ne moc historická Alžběta. Možná proto, že mne film vrátil do dětství, kdy jsem rád četl historické dobrodružné romány a rád se díval třeba na takové Vzdálené vrcholky hor, jsem se rychle dostal do děje a putoval po Sůdánu, bojoval s Mahdisty a žíznil v pouštním suchu. Osobně je mi tenhle druh uvěřitelného dobrodružství mnohem bližší, než kůl akční ptákovina ala Zorro. P.S. Jedna z nejlepších filmových bitev, co jsem viděl. ()
Ano, ta základní zápletka snad nepůsobí zcela pravděpodobně (ale možná jen nám a dnes), ale jinak je to krásný, dobrodružný snímek, odkazující na klasiku jako Chartům atd. Jinak jsou zde nádherné přírodní záběry, zdařilé bojové scény, barvité kostýmy. Já jsem rád, když vidím takový "klasický" příběh, který by mohl napsat i Rudyard Kipling. Po opětovném shlédnutí jsem přidal *. ()
Buď som sa pozeral na iný film, alebo som bol v nejakej divnej nálade, kedy sa mi páči úplne všetko. Klasická dobrodružno-romantická omáčka je doplnená pomerne realistickými a drsnými zábermi zo Sudánu, s jednou dobre (nie výborne) natočenou bitkou uprostred púšte. Ústrednej trojke to spolu sekne, len som mal pocit, že film vznikol kvoli neustálemu detailovaniu Ledgerovej tváre a jeho očí (takže, aby na to došlo čo najviac žien). Britská vojnová posádka v Sudáne mi bola neskutočne nesympatická, tak som skor držal palce arabom. Záver bol trochu rozpačitý, ale pi hroze, čo som podla komentárov čakal, som bol celkovo spokojný. ()
Spát na polštáři plném bílého peří, nebo spát navždy? Jedině člověk, který je pánem své vůle a otrokem svého svědomí, může o sobě říct, že má čest.. Kapur se opět nesnaží potlačovat stopy, co v něm a jeho předcích zanechal dávný britský kolonialismus a podobně jako v Elizabeth: The Golden Age vnáší do svého díla jakousi nepopsatelnou vznešenost a úctu v člověka jako takového. Je pravda, že se Ledger ztrácí ve stínech W.Bentleyho a klidné síly jménem Djimon Hounsou, nicméně jako dobrodružná odysea s podtextem definování cti jsou Four Feathers ve svém žánru jistě zaznamenání hodný počin. A koho by snad zajímal výsledek Mahdího povstání, tak vězte, že lidé lépe oblečení v horní polovině těla a vyzbrojení kulomety vyhráli nad lidmi vyzbrojenými nabroušeným mangem a marnou snahou o samostatný Súdán.. ()
Taká príjemná veľkovýpravná oddychovka v hlavnej úlohe s hercom, ktorého je veľká škoda. Príbeh bol síce zaujímavý, no obsahoval aj miesta, ktoré trochu začínali nudiť. Na svedomí to mala hlavne kolísavá dramatická stránka filmu, kde sa mi zdali jednotlivé pasáže v kontexte udalostí okolo postáv a ich konania pomerne nevyrovnané. Skrátka, chcelo to lepšiu dramatizáciu. Lepší priemer. 65/100 ()
Galerie (23)
Photo © 2002 Paramount Pictures & Miramax Films
Zajímavosti (9)
- V mnoha záběrech se po boku britských jednotek objevují také jednotky egyptské. Sůdán totiž spadal pod egyptské chedivství, vazalský stát upadající Osmanské říše. Egypt od 70. let 19. století začal prohlubovat svou závislost více na Velké Británii, která měla silný vliv především v Káhiře a závislost na Osmanské říši se tak stávala čím dál více formální. Mahdího sjednocené pouštní kmeny tak stály proti Britům, Egypťanům i Turkům. (stefji)
- Vtedajší britskí vojaci v Sudáne nenosili šarlátovo červené uniformy, ako to bolo vo filme, ale sivé tuniky. (MikaelSVK)
- Aquol, prodanou princeznu převáděnou přes poušť, hrála súdánská top modelka Alek Wek. (Candice)
Reklama