• mortak
    ****

    Ano, začínají se předvídatelně uzavírat dějové linky (Tonda a Blanka), ano, vše jede dle pravidel, a tak před závěrečnou katarzí přichází krize, ve které hrdinové musí poznat bolest, aby se dokázali skutečně změnit. Kolečko s Prušinovským neexperimentují, spíše kopírují styl Judda Appatova či Setha Rogena, tj. od hodně sprostých fórků na začátku k životní lekci a "dospělosti" na konci. Oceňuji tu českou stopu, ten odkaz na Karla Maye, na to, že jsou tu skuteční nepřátelé jako Roman (u Maye Rattler (Santer), vrah Kleki-petry). Čtyři hvězdy, i když jsem trochu zklamaný, že se skutečné násilí vždy odehrávalo mimo obraz. Občas by autorům jít víc proti srsti prospělo, ale chápu, že jde v prvním plánu o "něžnou" komedii na ČT.(19.2.2019)

  • castor
    ****

    Ostrá oddechovka. Holt zřejmě už nesneseme vztahové seriály, které popírají realismus. Předmětem vtipů se stávají situace, které dobře známe: exekuce, lichvy, Romové, impotence, nezaměstnanost a hlavně obecně mezilidské vztahy, nebo témata, která se nás vesměs přímo netýkají, ale stále hlasitěji se ozývají: kupříkladu změna pohlaví. Tvůrci na to jdou nadále roztomile vulgárně, dění okolo ústředního křupana Luďana začíná houstnout a od šaškování přecházíme k vážnější poloze. Už jenom proto, že se vrací lichvář Roman a s ním potíže. Vynikající neokoukané herecké tváře dál zatraceně baví.(28.3.2019)

  • Alagaesie
    ***

    Roman je čurák. Schylovalo se k problému? Nepřišlo mi, že by Dáša byla pro okolí problém. „Je to otázka vkusu.“ Ne, tyvole, fakt divnej outfit. Rómové jsou dobrý... Plesk! „Promiň vole, musel jsem.“ Bělošku Chánov fakt rád přivítá... Tonda dostal rozum? Bez Franty by se Severka asi složila. Chudák farář. V autoservisu se člověk zraní hned – bylo vidět, že Eda má dobrý reflexy. „Ještě mi řekni, jestli je u tebe.“ „Ta kurva?" „Ne, brácha." Oukej... „Co vás tam v těch tísních učej?" Prázdná hospoda s problémem... Matka mě prachsprostě rozbila. Roman byl sráč. Veskrze nevtipnej, slabej díl. Dycky Severka!(26.2.2019)

  • Nessak
    ****

    Trochu mě mrzí, že předposlední díl je příprava na velkolepé finále - tedy nebyl to 100% nabitý samostatný díl jako ty předchozí. Ale o to víc se těším. Hvězdičku dolů za boj mezi romy - proč se najednou pustí do sebe před bandou holohlavců... to mi nesedělo a vysvětleno samo taky nebylo ... aneb to mi přišlo nelogické, zbytečné.(19.2.2019)

  • AnkaF
    **

    Tenhle díl byl divný kočko-pes. Jestli tvůrci chtěli končící seriál překlopit do vážnější roviny, chtělo to jiný střih, vynechat nevěrohodnou (ne)romantickou vedlejší linku Tondy a Blanky a udržet napětí. Z bosohlavcu s benzínem šel opravdový strach, ale překlopené nudle na Frantově hlavě byly jak z mateřské školky. Trochu se zdá, že ke konci došly autorům nápady, které střídá předvídatelně sterilní moralizování. Což je skoda(18.2.2019)

  • - Písnička, která hraje na začátku epizody, je „Mosty“ od Lenky Filipové & Karla Zicha. Ve 12. minutě hraje „Born This Way“ od Maria Aragon. Na konci epizody hraje „Run To The Hills“ od Iron Maiden. (Duoscop)

  • - Když Tonda (Filip František Červenka) oznamuje své matce (Jitka Čvančarová), že se vrátí do učňáku, její manžel Gerd (Fred Müller) to okomentuje slovy: „Tschechen brauchen doch keine Ausbildung, die sind eh faul.“ Volně přeloženo: „Češi stejně žádné vzdělání nepotřebují, vždyť jsou líní.“ (JariR)