Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Sean Freud Connery, ach jo. V originálním zvuku to možná může být průměrný film. Sice nechápu, proč Hitch nerozvedl daleko zajímavější a slibnější námět profesionální zlodějky, která putuje mezi americkými městy, nechává se přijímat na místa písařek, firmu vybílí a pod změněnou identitou pokračuje v krasojízdě, místo nesmyslné hry na psychoanalýzu s nesnesitelně hysterickou krávou reagující na červenou barvu (přidejte si dabing Mahuly Bočanové) a uhlazeným Šónkem, který prostě jen "měl intuici". Dabing TV Nova (1999) je opravdu utrpení, zvláště když víte, že v ČT v roce 1993 vznikl daleko lepší. Tohohle "Hitchcocka" jsem nepobral. ()

Tayen 

všechny recenze uživatele

Žil byl jeden Hitchcock, který zpracoval thriller v jehož ústředí je psychicky narušená hrdinka, od které se odvíjí celá zápletka, a kterou se někdo po celou dobu snaží "Zachránit". Tento Hitchock nasadil vysokou laťku všem svým nástupcům, kteří jí ale dosáhli jen málokdy. Napodobovali, přidávali nové prvky a příběh zamotávali, ale smutnou pravdou je, že Hitchcock byl tím tím, kdo z tohohle tématu vytvořil základní kámen. Je pravda, že dnes by onen traumatizující zážitek byl v dnešních filmech příliš slabý, ale to není chyba Alfreda, ale naší doby. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Možná, že Hitchcock natočil i lepší věci, ale osobně se mi to líbilo (navzdory mé averzi k filmům, jejichž název se nezmohl na nic lepšího, než použít jméno titulní postavy). Byť mě překvapilo, že Tippi Hedren mě zde moc nebrala - a to jsem jí byl v o rok starších Ptácích zcela okouzlen - možná je to proto, že ji zde po mém soudu - navzdory malému hereckému prostoru její postavy - zastínila Diane Baker, která je zde zcela úchvatná (mimochodem obě herečky jsou dosud naživu, což mě svým způsobem fascinuje). Během sledování jsem si mnohokrát uvědomil, jak skvěle je ten film odvyprávěný - v podstatě v každém momentu chce člověk vědět, co se bude dít dál - ta práce s pozorností diváka je zde podle mě prostě výborná, ačkoli ten film paradoxně podle mě vlastně moc napínavý není, a celkem bezproblémově lze předem odtušit, jak to celé dopadne. Každopádně i po těch letech to podle mě stále stojí za vidění, podobně jako je zajímavé si přečíst ve slavné knize rozhovorů Hitchcocka s Truffautem, co si o Marnii myslel sám Hitchcock, který za ústřední téma toho filmu označil fetišistickou lásku Marka ke zlodějce. ()

swed 

všechny recenze uživatele

"Marnie" jsem z Hitchcockových filmů viděl jako poslední a nemám ho proto tak nastudovaný, jako většinu ostatních režisérových děl. Po prvním zhlédnutí musím poznamenat, že je to značně netypický snímek, který je nemožné žánrově zařadit. Hitchcockovy nejpovedenější filmy (Vertigo, Psycho, NSSL...) byly charakteristické tím, že nabízely kromě zápletky i hlubokou studii postav a jejich obsesí. Marnie je trochu jiný případ (a to doslova:). Největší důraz je tu kladen na psychoanalýzu a všechno ostatní je téměř druhořadé. Film tedy můžeme vnímat jako logické vyvrcholení Hitchcockovy tvorby, jejíž nejdůležitější motivy jsou obsaženy právě v tomto snímku. Je tedy zřejmé, že "Marnie" nemůže být tak divácky atraktivní film (žánrová nevyhraněnost), jako režisérovy ostatní klenoty. To ale vůbec nevadí. Další zajímavostí je sama hlavní hrdinka a její představitelka Tippy Hedren, jejíž ztvárnění role bylo pro film klíčové. Hedren úkol zvládla na výbornou a zařadila se vedle Kim Novak a Grace Kelly k Hitchovým nejlepším herečkám. Také musím připomenout, že žádná jiná hlavní ženská hrdinka nedostala v režisérově filmografii takový prostor, jako právě postava Marnie. Film "Marnie" je tedy Hitchcockovým posledním opravdu povedeným snímkem, na jehož plné docenění potřebuji minimálně ještě jedno zhlédnutí. ___ EDIT: Napodruhé navyšuji skóre. Dovolím si tvrdit, že "Marnie" je přesně tím filmem, u kterého se postupem let přehodnocuje jeho kritické přijetí a kvalitativně vstoupá vzhůru (viz "Vertigo"). 9/10 ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Sladké, ach přesladké, až z toho lze dostat cukrovku. Connery byl fešák, moc hezky se na něj dívá a ještě lépe se poslouchá jeho nádherný sametový hlas. Ale to mi bohužel nestačí k tomu, abych mohla skousnout romantiku všech romantik bez přidané hodnoty humoru. Uvěřit pointě nelze ani v extrémně růžových brýlích zamžených radostí z pohledu na krásného chlapa. ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Hitchcock se ve filmu ukáže ve velkém záběru v hotelové chodbě. (Němi)
  • Poslední Hitchcockův film, ke kterému složil hudbu Bernard Herrmann. (filip.novak)

Reklama

Reklama