poster

Zabití posvátného jelena

  • Velká Británie

    The Killing of a Sacred Deer

  • Irsko

    The Killing of a Sacred Deer

  • USA

    The Killing of a Sacred Deer

  • Slovensko

    Zabitie posvätného jeleňa

  • Austrálie

    The Killing of a Sacred Deer

  • Nový Zéland

    The Killing of a Sacred Deer

Drama / Mysteriózní / Psychologický / Thriller

Velká Británie / Irsko / USA, 2017, 121 min

Scénografie:

Jade Healy

Kostýmy:

Nancy Steiner
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (290)

  • Topco
    ****

    Kubrick, Trier a Haneke robia párty a vy by ste pritom nemali chýbať! Zbožňujem, keď ťažko vysvetliteľná iracionalita rozkladá striktne racionálny svet a tento nepretržitý nepokoj mi zamestnáva myseľ celú minutáž filmu! Komorný horor pre náročnejších s chirurgicky presnou kamerou a skľúčujúcou hudbou, kde hollywoodski herci hrajú "európske role". Lanthimos opäť a ešte stále originálne mrazí!(9.10.2017)

  • Sarkastic
    ***

    „Bez obav, tobě se nic nestane. Ty jen musíš zůstat klidný. Řekl jsem to co nejrychleji. Doufám, že jsem tě nezdržel dlouho.“ Po předchozích 2 filmových zkušenostech s režisérem jsem čekal, že podívaná bude tak nějak „mimo“. Jenže tentokrát mi příliš nesedla. Ale popořadě. Pomalé budování příběhu a poznávání postav mě nijak nenudilo, spíš naopak. A ta Martinova prohlubující se citová „fixovanost“, vzrůstající časové nároky a jeho postupná „proměna“ mě dost bavily (Keohganova postava je správně děsivá a slizká). Jenže pak přišel první stupeň „trestu“ a film jakoby sám sebe začal trumfovat ve své absurditě, zvrhlosti a řekněme „mimóznosti“. Předhánění se sourozenců v „užitečnosti“, otcův dialog ve škole, matčin návrh v posteli…a vše korunuje posezení v obýváku s „ententýky“, to mě přepadl skoro hysterický záchvat smíchu nad tou koňskou dávkou trapnosti (a konec to věru moc nevylepšil). Pouhý průměr. Doufám, že Lanthimos si příště spraví reputaci a přijde s podivností co do kvality srovnatelné se Špičákem a Humrem.(3.2.2018)

  • NinadeL
    *

    Bla, bla, bla... Kubrick, Haneke a jejich nemanželský syn von Trier měli nehodu a narodilo se jim tohle. Nesměla chybět Kidmanka a Colin (o to lépe, o co už se sehráli v poslední Coppolce - anebo naopak? - česká distribuce je matoucí, jako obyčejně). A někdo tvrdil, že se to celé tváří jako klasická Ifigenie. Takže jo. Smála se celá Lucerna, ČSFD zatlesko a NinadeL se pronudila. Ale už je zvyklá, protože Kidmanka čelila i Kubrickovi a von Trierovi, takže se nelze ničemu divit.(10.10.2017)

  • castor
    ****

    Výtečně natočená šílenost. Morální studie, kterak chyba z minulosti ohrožuje vše, na čem záleží: rodinu, manželství, kariéru. Uznávaný kardiochirurg a oftalmoložka, dvě šikovné děti, velký barák, luxusní auta, postavení. A taky trochu sterilní vztahy a absence emocí. Formální objetí nebo projev citu, podivné chování, podezřele přepálená vzájemná zdvořilost. O oné nikdy nepřiznané chybě je lepší předem nevědět. Ani o tom, jakou roli v příběhu sehraje démonický nešťastník Barry Keoghan. Osobně mě přilákali herci a řecký režisér Yorgos Lanthimos, kterého znám díky bizarnímu a vztahy studujícímu Humrovi. Pozvolný černohumorný absolutní rozpad dobře situované rodiny mě bavil. Stejně jako částečně bezemoční výkon hlavních postav (výborný Colin Farrell a Nicole Kidman). Stejně jako testování hranic publika. Stejně jako sebevědomě nepříjemná forma: plíživě depresivní hudba i zvuk a kubrickovsky nezúčastněná kamera á la The Shining, která postavy pronásleduje v zajímavých záběrech. Precizní Lanthimos má fajn myšlenku, možná ji probouzí až moc strojeně a uměle, ale já se rozhodně nenudil. Cukající koutky. Příjemně nepříjemná podívaná.(29.12.2017)

  • Wacoslav1
    ****

    Zabití racionálního diváka. Ne tohle opravdu není záležitost pro široké masy. Jednodušší mainstreamoví diváci jako verbal by se tomu měli vyhnout. No a my správní iracionální psychopati kterým nevadí si občas dát nějakou tu cáklou artovku si určitě užijeme tuhle exkurzi do světa bez emocí plného chladu beznaděje a totálně jebnutých postav. Farell a Kidmanka herecky výborní a ten kluk je dokonale odpornej. Mě to prostě i přes mega pomalé tempo přišlo hrozně podmanivé celý ten šílený svět ve kterém se protagonisté pohybují mě svým způsobem uhranul. Přispívá k tomu i hypnotická kamera a drásavé nájezdy zlověstné hudby ze kterých mrazí v zádech. No a vysvětlení filmu? No já se k němu dopracoval nakonec vcelku uspokojivě, ale víte co chytráci? neřeknu. Přečtěte si třeba pár externích recenzí které jsou rozepsané do takových detailů, aby to pochopil i ten největší vocas. Pak třeba přestanete psát ty erudovaný ejakuláty v komentářích jak jste to nepochopili a podobně. Tak jako tak hodím oko na další kousky tohohle bláznivýho Řeka. Rozhodně mě zaujal.85%(3.1.2018)

  • Spiker01
    ***

    Humra od stejného režiséra jsem vynechal, ale Jelen mě z traileru docela zaujal, tak jsem si řekl, že do toho půjdu. První co mi vyvstane na mysl je, že dialogy psal snad nějakej úplnej debil, protože to, co všechny postavy říkají (hlavně ty nedospělé), to je opravdu k uzoufání (Musel to psát někdo jiný než scénář). Nicméně nemůžu chválit ani ten zbytek, možná snad jen podivnou klaustrofobickou hudbu, která trvale a úpěnlivě doprovází (nejen) první hodinu filmu, při které pořád nevíme o co jde. A nebýt jí, tak by člověk mohl lehce umřít nudou. Mně se to naštěstí vyhlo až do devadesáté minuty a pak to jakžtakž začalo gradovat a konec samotný naštěstí nezklame a šokuje, ale stejně je to málo. Vyloženě špatný film to není, ale způsob, jakým se postavy chovají a mluví, po určitém časem snad musí začít iritovat každého...a to je prostě špatně. PS : Ten název pořád nechápu :D(8.1.2018)

  • Jhershaw
    ***

    Mno, Humr mě bavil asi víc. Prostě bavil. Jelen je na mě až moc velká artovka, i když chápu, že nejspíš přesně takhle to mělo být natočeno. 70 %(25.3.2018)

  • cheyene
    ****

    Zatímco Humr byl pro mě prototypem experimentální nudy a uhozenosti, Zabití posvátného jelena je i přes svoji podivnost chytlavým počinem, jehož hlavní devizou je příběh přinášející ve své mysteriozní a hororové rovině podobné zlo, jaké známe z kultovního Příchodu satana či Doteku medúzy. Colin Farrell ve své roli podává přesvědčivý výkon, Nicole Kidman nezklamala a Berry Keoghan servíruje mimořádné herecké představení.(27.1.2018)

  • Asia_Power
    *

    Koluje legenda, že když si Colin Farrell poprvé přečetl scénář, udělalo se mu špatně. Já se mu nedivím, taky by mi bylo na blití z představy, že v tomhle průseru musím hrát. Chudák Colin to určitě přehnal s chlastem a zas jednou něco podepsal bez svýho managera a navíc si to díky momentálnímu trojitýmu vidění ani nepřečet. A pak běžte někam kalit s Morgošem. Beztak je Colin idiot, jako by si nepamatoval jak to dopadlo s Morgošem posledně. Pár piv, pak panáky, lajna sem, lajna tam a najednou v ruce smlouva na Humra, opice za krkem a průser na světě. Colin je nepoučitelnej a tak po Humrovi přichází Jelen. Příště se třeba Morgošovi upíše k Jezevcovi a v roce 2020 půjde do kin trhák Čivava. Jinak se musím ke své hanbě přiznat, že jsem se na film těšila. Mám ráda dramata. Chodila jsem do dramatickýho kroužku, díky němuž mám dramatický vystupování, a nevadí mi ani komorní drama. Film kromě komorního drama nabízí i drama ložnicové, obývákové, kuchyňské, sklepní a dětskopokojíčkové. Všechna tato dramata mají společné rysy. Jsou úplně na piču, táhnou se jak nudle z nosu a divákovi jsou u prdele. Něco málo k filmu - Karma je zdarma, kletba je svině, pomsta je sladká, Colin je kokot. Kdyby nechlastal v práci, tak by nemusel během operace zjistit že pitvá, démon v podobě úlisně odpornýho na pohled retardovanýho dacana by dál v poklidu žral s fotrem špagety a Colinovi by nechcípala rodina, která ale jednala dost chcíple ještě před kletbou. Nicole sice vypadá nahá stále šukézně, ale tohle kozy a bobr z dálky nezachrání. A já se ptám : Jak jsem, do hajzlu, měla fandit rodině, kde 1) Colinovi stojí vocas leda, když mu Nicole hraje v posteli mrtvolu 2) ségra nesnáší bráchu, kterej k ní chová stejný city 3) Nicole má sebe radši než svoje děti a klidně by je nechala chcípnout jen aby dál mohla dělat noční oční 4) Colin vypadá, že by píchal dceru a synovi vypráví jak vyhonil svýmu ožralýmu tátovi. Příkladů by bylo mnohem víc. Každopádně moudro, pochycené scénou z filmu, na závěr - Když Vašim dětem hrozí smrt, dělejte si z toho prd. Řekněte radši manželce vaší, že zítra chcete k obědu bramborovou kaši...Buddho to byla píííčovina(18.1.2018)

  • Pilda17
    **

    Herecké výkony skvělé a zneklidňující hudba, která filmu dává grády. Tím jsem ale skončil, co se děje je nazáživné a nezajímavé. Najdu zhruba 2 scény, které byly obstojné, ale jinak mučení. 3/10 = 35%(15.1.2018)

  • *CARNIFEX*
    **

    Lanthimos ma bez pochýb talent na “podivnosti”. Už grécky “Kynodontas” bol z pohľadu prezentácie výchovy, spracovaný spôsobom, ktorý rozhodne nie je bežnou záležitosťou. A tak divák, ktorému sa pozdával tamten snímok, bude zrejme spokojný aj v tomto prípade. Ide o veľmi “čudnú”, veľmi pomalú, psychologickú drámu, ktorej základy sú položené na myšlienke v podobe satisfakcie utrpenia. Naozaj trvá dlho, kým sa dej rozbehne (ak sa to vôbec dá tak povedať!), mňa osobne film nevtiahol tak akoby mal, a tak hodnotením kopírujem “obľúbeného”. Mystika síce potešila, no na Borgmana tento film nemá ani omylom.(13.12.2017)

  • mzss1
    odpad!

    (1%) Zabití posvátného jelena ? To jako vážně ? Mě to spíš připadalo jako zabití volného a vzácného času, který jsem v tu dobu při tomto bezcenném sledování měl. Rozhodně si uvědomuji, že je to trochu specifický film, nějaké prvky snímku si musí člověk domyslet nebo pojmout dle svého, ale stejnak mi to přišlo neuvěřitelně pošahané. Chválím ten nápad s oním chlapcem, ale to je tak všechno. V jednotlivých scénách jsem moc moudrý nebyl a v konečném tažení filmu už vůbec ne. Nechci tu pro případné fanoušky snímku nic vyzrazovat, ale základní otázku PROČ SE TO VŠE DĚJE ve filmu, tak na tu jsem teda nepřišel. A to tu nechci být za přehnaného Kverulanta či neznalého idiota. Hlavní duo herců Farrell a Kidman to také zrovna moc nevytrhli. A chlapec Barry Keoghan byl opravdu odpudivý. Nedá se to srovnávat, ale třeba takový nedávno mnou viděný specifický film matka! – to byla jiná liga – ten jsem alespoň ocenil. Tohle byla bída a utrpení. A ještě ten soundtrack ? Neskutečně rušivé tóny až jsem musel ztišovat zvuk. Uf, mám dost, píčovina jak vyšitá.(23.12.2017)

  • misterz
    ****

    Lanthimos má patent na zaujímavé nápady a námety. Tie možno na prvý pohľad vyznievajú ako bizarné a väčšinovému divákovi ako totálne strelené a hlúpe, no je za tým rozhodne viac. A to tento režisér nedáva divákovi len tak ľahko, na jeho filmy treba mať náladu a hlavne nad nimi istý čas v pokoji porozmýšľať. Niečo podobné ponúka aj tento jeho nový prírastok do rodiny podivností - antická tragédia Ifigénia v modernom šate a v bizarnom Lanthimosovom svete. Narozdiel od väčšiny užívateľov ma bavila tá celková strnulosť postáv a dialógy navonok bez akýchkoľvek emócií, to len prispievalo k celkovej atmosfére. K tomu tá nemohúcnosť niečo na tom smutnom osude zmeniť a zdanlivá bezvýchodiskovosť situácie... Výsledkom je pomalým tempom budovaná dráma (miestami až príliš) odkrývajúca témy o ľudskosti, morálke, vine, odpustení... No skrátka ďalší silný vývar slepačej polievky v bizarnom hrnci od tohto režiséra, skvelé. Silný nadpriemer. 85/100(19.12.2017)

  • darkrobyk
    ****

    ,,Operace se zdařila, lékař zemřel." Po Humrovi další skvělý zářez s Farrellem! Baladický příběh, pohanský rituál, oko za oko, vina a trest. Ochrnutí, odmítání potravy, krev z očí....smrt. Za divnými filmy netřeba až do Kanady, máme je i na našem kontinentu. Chladná Kidmanová se neváhá vysvléci, temný Keoghan si bez mrknutí oka vykousne maso z paže a zoufalý Farrell se marně dovolává pomoci. Volba je nevyhnutelná! Kakofonie děsí a klouzavá kamera odkrývá zvolna obrazy, které nevěstí nic dobrého. Nelítostné...(9.11.2017)

  • kingik
    ****

    Dokonale mimózní šílenost, která k (ne)dobru přidává artovou masturbaci coby přidanou hodnotu. A ve filmu se masturbuje i doslova. Poté, co se u Aronofskyho rozvinuly přemrštěné mateřské pudy, přidal se k áčkovým režisérům, kterým kvalitně mrdá v palici, i Yorgos Lanthimos, u něhož se pro změnu rozvinuly otcovské pudy. Jsme tak v podstatě svědky strastiplného příběhu špičkového a úspěšného kardiochirurga, kterého pojí s jistým mladíkem podivné, řekněme až posvátné přátelství. Vodí si ho domů, do práce, chodí s ním na procházky, nevynechá ani mladíkovo pozvání k němu domů, kde žije jen se svojí (oplzlou) máti. Tátu měl taky, jenže ten už je v pánu.Jak zemřel a že ho měl v péči právě doktůrek, to všechno vyplave na povrch. Doktorovo rodinné zázemí poznáme po všech stránkách, má manželku, s níž si užívá tak trochu úchylný sex, má dvě děti, je milujícím otcem. Přátelství s mladíkem nemá trhlinu, až dokud jednoho dne záhadně neochoří jeho dvě děti, a ten klučina by v tom mohl mít prsty. Pak se rozjede smrtící ruleta, z níž není úniku, dokud nepadne oběť nejvyšší. Režisér instruuje vše velmi pozvolna, pomalu až hypnoticky, za velmi zlověstného hudebního doprovodu. Chybou je film jednoznačně házet do hororového ranku, jeho chytře zákeřná a mnohdy až neuchopitelná mnohovrstevnost se brání jakémukoliv jednoznačnému žánrovému zařazení. A je to určitě jeden z nejpodivnějších filmů, jaký jsem viděl. Lanthimos má z pekla štěstí, že mu role v té bizarnosti vzali Colin Farrell (už podruhé) a Nicole Kidman, jejichž kreace jsou jednoduše špičkové. O něco hůře jsem pobral týpka Barry Keoghana, který mně osobně připomínal mladší verzi herce Joel Edgertona, kterého v suterénu před každým záběrem zpráskal boxer, následkem čehož mu opuchl oční prostor. Film to určitě není pro každého. Je to přímo obsesivní záležitost, v níž neuvidíte postavy upřímně se smát, nevykazují v podstatě žádnou radost, jde z nich depresivní chlad. Většina scén je postavena na specifických dialozích, pronášených (záměrně) nezúčastněnou formou, které už diváci důvěrně budou znát z předchozího Lanthimosova opusu "Humr". Netradiční kamera často snímá postavy hypnoticky staticky a zpovzdálí. Zapomeňte na tempo, dynamiku, vysvětlující doslovnost a racionální podstatu. Plazení děcek následkem choroby bylo hnusnější než detailní záběr na otevřený hrudník s tepajícím srdcem z úvodu filmu. A proč režisér zvolil pro svůj film netradiční název, když výskyt nějakého "dvanácteráka" nezaznamenáte, to už si jistě vyhledáte sami. Co třeba převedení řecké tragédie do netradiční filmové řeči, že. Zdráhám se napsat, zda se jedná o pozoruhodný film, nebo jen režisérovi excelentně ruplo v bedně. Pravda bude někde uprostřed. A přeci vám přeji s tímhle dílem (ne)příjemný hypnotický stav a pár spolykaných artových spermií k tomu. 7/10(17.12.2017)

  • Pedestrian
    ****

    Ještě jeden takový film a Lanthimos jde do topky. Temné, černohumorné, ale zároveň pořádně tíživé morální dilema, které má přesně ten kubrickovský feeling, jaký bychom od toho očekávali. Hodně silná věc, která opět vzbudí vášnivé diskuze. O kolika takových režisérech se to dnes dá říct? 90 %(4.10.2017)

  • Bachy
    *****

    Zásadní sdělení letošního Be2Can je, že Farrell s Phoenixem si nechali narůst vousy a Schmarc svaly. Za mě to vyhrál Collin Farrell, protože svalům já nerozumím a vousů má Collin tolik, že ani nepoznáš, jestli se teda směje nebo co. Ale podle toho, co mu na talíř nakrájel režisér Yorgos Lanthimos se spíš nesměje, hele. Posvátný a porcovaný jelen je zlo. A všechno ve filmu je zlo. Hudba - zlo, kamera - zlo, špagety - úplný zlý zlo. Zlo, který je napěchovaný nespravedlností, i když se samo nazývá odplatou. Funny Games all over again. A víc k tomu ani slovo. Už k ději stačilo. Nechte vytáhnout karty film, protože ten hrozně moc chce vyprávět a umí to. Jasně, asi je tam strašně samoúčelnosti a na rozdíl od Humra to celé převyprávíte v jedný větě o šesti slovech, ale nějak mi to nevadí, nějak na to dlabu. Lanthimos ubral na divnosti a rozmáchlosti, za to přidal na ucelenosti. Vyšla mu z toho taková jednohubka, uvnitř který se lidi nemohoucně plazí po zemi a já na ni měl zrovna vohromnou chuť. Farrell se možná nesměje, ale já už to asi celý rozlousk. Yorgos Lanthimos se totiž směje ohromně. Houby horor, normální vtip je to...jen si celou dobu říkáte, jestli se teda taky můžete smát nebo budete za psychopata. Pan Kastner vždycky říkával, že si každý z filmu odnese, co unese. A já se teď trochu bojím, co jsem to teda za člověka a co že to nesu.(30.10.2017)

  • Happens
    *****

    Miluji tyto divnofilmy s divnými dialogy a divnými situacemi. Celé je to položeno do světa, který je tak prazvláštní, nedává smysl, ale přitahuje svou studií osobnosti, jak by se zachoval člověk v divných momentech života. Plus ta úvaha o spravedlnosti dle Chamurapiho zákoníku. Dokonalost.(21.12.2017)

  • Vančura
    ****

    Zajímavý film, o kterém by se asi dalo hodně přemýšlet. Ty dvě hodiny mi utekly jako nic a hodně mě to bavilo, byť mě až do konce iritovalo, že jsem se nedozvěděl, jak to ten kluk dělal - stále jsem bláhově čekal na nějaké racionální vysvětlení, které se nedostavilo. Vadilo mi to tak moc, až mi to skoro zkazilo výsledný dojem z celého filmu, který je jinak skvělý - obsazení, kamera, hudba a podobně, vše super, jenom ten závěr mi tam zůstal jako taková zlá pachuť, které se ne a ne zbavit a kterou v podstatě považuji za zločin na divákovi. Mimochodem přišlo mi trochu líto, že ve filmu rovněž není více objasněn Stevenův alkoholismus - kdyby se vědělo, proč pije (resp. pil), mohlo by to vrhnout nové světlo na události v ději.(11.6.2018)

  • Flego
    ****

    Kedže som netušil do čoho idem, prvá polhodina bola značne iritujúca. Potom sa však príbeh rozbehol a všetko dávalo zmysel. Pochopiteľne, filmový jazyk bol svojský, upäto racionálny, desivo strohý hlavne pri uhladených, mechanických dialógoch. Do neba volajúca bezvýchodiskovosť situácie volala po závere biblických rozmerov. Lanthimosov snímok je určite kontroverzný, ťažko sa pri ňom dýcha a zanecháva jazvy. Herecké výkony sú ozdobou filmu.(30.12.2017)

  • heyda
    *

    Neskutečně otravná hudba mohla být nakonec asi ten nejmenší problém. Ale tenhle těžce nepochopový příběh i chování postav to zazdilo tak, že jsem furt přemýšlel, jestli to mám vypnout nebo doufat, že z toho něco vyleze. Nakonec jsem to vypnul někde po polovině ... 20%(27.2.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace