Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (500)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Pokud nevíš, co si Pán myslí o penězích, koukni na ty, kterým je dává." Vlakem jezdím pravidelně - dvakrát ročně. Takže kdybych já dostal úkol zjistit, kdo do toho vlaku nepatří, tak je to snadné - JÁ. Zjistím se, najdu se, odprásknu se a vyinkasuju za to balík. Je to snadné. Ale Michael to má složitější. Ono už to tak bývá u šedesátníků se dvěma hypotékami, u kterých se projeví touha mlátit černocha kytarou. Nicméně mě jeho pátrání po cizorodém elementu celkem bavilo. Tedy do té doby, než mi jeho souboj s Vševědoucí investorkou přestával dávat smysl. Ale já nepoznám ani kytaru pro leváka, takže věřit mé policejní intuici patrně není ten nejlepší nápad. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Liam má hlavně kliku, že se mu tohle nestalo ve Valašským expresu. To by přešel vlak jednou a zabil by se sám. První kapitola, ve který se chodí a mluví, je príma. Pak ale někdo zatáhne za ruční brzdu a začne kapitola druhá, která se k tý první hodí asi jako chlupy k hadovi a která mě na konci zajímala ještě míň než reklama na Vánoce v srpnu. Ve finále chyběl už jen Hercule Poirot a jeho usvědčení tajemného mašinfíry. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Dovolte mi na úvod citovat výňatek ze smluvních přepravních podmínek společnosti Metro-North Railroad: „…pověřená osoba je oprávněna vyloučit z přepravy: a) osobu, která se na výzvu neprokáže platným jízdním dokladem a nesplní povinnost zaplatit jízdné a přirážku, b) osobu pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek, c) osobu, která pro mimořádné znečištění oděvu nebo obuvi může být spolucestujícím na obtíž, d) Liama Neesona..“ Vždyť ten démon prostředků hromadné dopravy řádí takovým způsobem, že na něj museli zavolat manžele Warrenovy..! Už úvodní střihová koláž denní rutiny naznačila, že parafínový Collet-Serra tentokrát nemá svůj den. Thrillerová pasáž, kdy pojišťovák na dlažbě přijme výzvu a bloumá po vlaku jak průvodčí se stařeckou demencí, ještě tolik smíchu nevyvolá, ale od kytarové rubačky se to definitivně zvrhne a přehodí výhybku z trati Non-Stopu na slepou kolej. Neeson lítá mezi vagóny jak za časů Qui-Gon Jinna, digitální triky jsou brutálně nepřirozené a vyvrcholení překvapí snad jen diváky s bílou holí. Nejhorší ovšem je, že Liam vypadá poněkud unaveně a já mám obavy, aby ho v dalších filmech nezačali cestující pouštět sednout.. ()

hrona 

všechny recenze uživatele

A opět je tu Liam, opět jako cestující, tentokrát z letadla přestoupil na vlak. Je přeci jen o něco tvrdší a jako bejvalej polda umí i rány rozdat a více zabojovat. Stejně jako u Non stopu má film šťávu a napětí prakticky do doby, než proběhne odhalení a vlaková akce, pak se z toho stává solidní průměrné digitální Béčko s jasným a dokolečka se omílajícím dějem. Ale ať je to jak chce Liam je pro mě od dob 96 hodin akční hrdina numero uno a ať je scénář kolikrát sebepitomnější, když vezme do ruky telefon a začne komunikovat, opět se natěšeně připoutám k TV a neodtrhnu se až do závěrečných titulků. Takže za mě je tento film výborná oddychovka a relax, který jsem si užil od začátku až do samého konce. Už teď se těším na akce v dalších dopravních prostředcích. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson je už nějakou dobu akční hrdina. Objevil se v povedené trilogii 96 hodin která z něj oficiálně udělala akčního borce a nyní už počtvrté spojuje spolupráci s Jaumem Colletem-Serou (předtím Neznámý, Non-Stop a Noční běžec). Z předchozích tři práci byl nejlepší Non-Stop a to spíše kvůli skvělé klaustrofobické situace v letadle a skvělé detektivce v ní kdy Neeson chodí letadlem a postupně zjišťuje kdo vyhrožuje zničením letadla. Neznámý a Noční běžec jsou filmy slabší ale pořád nadprůměrné akční zábavy. A Cizinec ve vlaku je v podstatě to samé: Nadprůměrná akční zábava a nic více. Už z trailerů bylo znát, že jde o neoficiální sequel Non-Stopu kde Neeson a Serra vyměnili letadlo za vlak a v konečném součtu to dopadlo stejně. Neeson opět chodí po vlaku, opět zjišťuje kdo by mohl být terč, opět se rve s podezřelými (kteří nakonec vyjdou jako nevinní), někoho obviní (aby se v závěru ukázalo, že je nevinný) a nakonec dojde k šokujícímu zvratu. V tom by nebyl problém ale... je to slabší než ve zmíněném Non-Stopu. Radost ale divák může mít z obsazení kde potěší nejen opět cool Neeson, ale i záhadná Vera Farniga, vždy šarmantní Patrick Wilson nebo Sam Neill kterého nikdy není dost. Jaume Collet- Serra zase přinese pár výborných vizuálních nápadů při tom všem projíždění ve vlaku. Je to tedy fajn ale nic více. Rozhodně nic převratného a především nečekaného. Což je škoda jelikož Neesona není nikdy dost. ()

Galerie (109)

Zajímavosti (15)

  • Když Michael (Liam Neeson) na začátku filmu prochází nádražím Grand Central Terminal, tak můžeme vidět plakát k filmu Paddington 2 (2018). (BMW12)

Reklama

Reklama