Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dozvědět se pravdu znamená navždy ztratit iluze. Mladá novinářka Marta najde na Nový rok v předzahrádce hlavu svého bratra, zabalenou v igelitové tašce. Strašlivý nález ji vtáhne do příběhu, ve kterém se mocní představitelé státu neštítí žádného zločinu, jen aby si upevnili pozici neomezených vládců. První rok mladé slovenské republiky je důvodem oslavy pro řadu lidí – například krále podsvětí Efendiho nebo pro Prezidenta. Jen Předseda nemá důvod se radovat. Kdysi pomohl do funkce Prezidentovi, jenže ten teď odmítne jmenovat ministrem Předsedova syna. Jak tedy hlavu státu přinutit, aby poslouchala? O několik měsíců později Prezidentova syna za bílého dne zmlátí organizovaná skupina útočníků a odvleče jej do zahraničí… Slovenský film režisérky Mariany Čengel-Solčanské je politickým thrillerem, natočeným podle skutečných událostí, jež v polovině 90. let otřásly republikou a jež mají dodnes neblahý vliv na slovenskou společnost i tamní politickou scénu. (Česká televize)

(více)

Recenze (263)

CinemaView.sk (Juraj Kovalčík)

"Ako triler, v dávkovaní napätia, Únos funguje len čiastočne. A tak sa stráca dôvod, prečo by si ho mal pozrieť niekto vonku. „Našim“ ľuďom môže pripomínať, že 90. roky boli aj o temnejších fenoménoch ako šušťáky a kupónové knižky. Dalo sa to, myslím, spraviť tak, aby si divák odnášal celkovo…" více

ČervenýKoberec.cz (Eliška Mainclová)

"Únos společně s dokumentem Mečiar Terezy Nvotové, který se bude promítat od jara příštího roku, představuje slovenskou kinematografii jako reflexi doby a jedné historické epochy samostatného slovenského státu. Každý z nich přitom nabízí divákovi něco jiného. Zatímco Mečiar je zpověď vlivného…" více

Deed.sk (Pavel Bielik)

"V závere je dôležité dodať, že Únos sympatickým spôsobom okorenil tento žáner u nás, tiež ponúkol príťažlivé obrazy a dokázal, že sa na herecký zbor v slovenskom filme musíme pozerať konečne s rešpektom, lebo si to za svoje výkony zaslúži. V porovnaní so zahraničím je však Únos nepostačujúci." více

FeelingMovies.sk (Peter Bališ)

"Keď už chcem pomenovať veci pravými menami, slovami a výrazovými prostriedkami, nemôžem tieto literárne aspekty zabíjať uspávaním diváka. Keby divák chcel sa uspokojiť spánkom, siahne po knihe, lebo tam sa strany dajú čítať dookola. Človek čakal od filmu viac. Jediné čo si divák pripomenie (ak…" více

Filmpress.sk (Eva Vženteková)

"Na Únose je vidno, aký pozitívny „samovývin“ Mariana Čengel Solčanská urobila od svojho debutu Lietajúci Cyprián z roku 2010. Aktívne zužitkovala súčasný razantný, autenticitou vytríbený spôsob filmového i seriálového vedenia spoločensko-politických tém a reprezentantov rôznych sociálnych vrstiev a…" více

Unipo-press.sk (Marcel Kušnír)

"Mariana Čengel Solčanská napomáha k zachovaniu pamiatky na jednu z najškaredších jaziev v dejinách Slovenskej republiky snímkou, ktorá rozhodne stojí za pozretie a ktorá by mala mať pre Slovákov vysokú morálnu hodnotu." více

25fps.cz (Dominika Moravčíková)

"Skrz naskrz skazenému svetu fikcie dodávajú rozmernosť kresťanské obrady ako nástroje zachovania štátu pohromade. Po dokonaní zla si znepriatelení štátnici podajú ruky v kostole so slovami „pokoj a bratská láska medzi nami“." více

Reklama

Reklama