Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hygienik
    **

    Pani Čengel-Solčanská si ako pomocnú dejovú linku zvolila zjavenia a úryvky posolstiev Panny Márie, ktoré odzneli v Litmanovej. Viem, že kresťanstvo je na Slovensku na ústupe a ľudia naňho môžu mať rôzny názor. Je ale hanbou, ak vo filme zaznejú slová vysmievajúce sa priamo či nepriamo zo svätej Bohorodičky.(8.9.2017)

  • P1tr
    *

    Tragická adaptace významné a dodnes nevyřešené události bouřlivých devadesátek na Slovensku. Samotný námět nabízí nesčtetné možnosti, jak ho zajímavě zpracovat a vtáhnout diváka do dění, ovšem tvůrci si zvolil zřejmě ten nejhorší možný způsob a prezentují nám nudný a omezený pohled na titulní únos z pohledu několika nezajímavých postav, díky čemuž film působí zbytečně uzavřeně bez širšího pohledu na dopad události na společnost a ještě ke všemu nemá téměř žádnou hmatatelnou atmosféru či gradaci. K tomu si připočtěte několik WTF momentů a nepasující pokus o romantiku a máte před sebou skoroodpad, který zachraňuje od nejnižšího hodnocení pouze celkem povedený úvod, ve kterém máte ještě naději, že se tvůrci vydají zajímavým směrem.(8.3.2018)

  • Krysa SPK
    **

    Nejúspěšnější slovenský film poslední doby se do českých kin nedostal, teď alespoň dorazil na iTunes. Bohužel, pro mě je spíše zklamáním a to jsem se fakt těšil. Je jasné, že divák se musí seznámit s případem únosu prezidentova syna, aby se orientoval v ději. Jenže ono to není nic moc platné - tvůrci totiž všem aktérům změnili jména (a ty si nejsou ani trochu podobná: např. mafián Sýkora je ve filmu jako Efendi. WTF?) a přidali si fiktivní postavy. Takže divák musí neustále přemýšlet, kdo je kdo a bohužel ani scénář mu moc nepomáhá. Postavy jsou matné, jejich motivy nejasné, zvraty nedávají žádnou logiku. Herci ani nemají moc co hrát, protože nikdo z nich nedostane větší prostor. Nejzásadnější scéna - vražda Roberta Remiáše je sice jako jediná natočena opravdu sugestivně, ale ani tady nepřicházejí emoce. Ty dorazí až v závěru filmu, kdy promluví Remiášova matka o spravedlnosti - ale ne té slovenské, která očividně nefunguje, ale o té vyšší, která ji jako jediná zbývá. A to je poselství filmu, které je důležitější než kvalita filmu samotného. PS: I díky tomuto filmu byly zrušeny ostudné Mečiárovy amnestie, tak snad se nad Tatrou blýská na lepší časy...(29.8.2017)

  • troufalka
    **

    Už jsem věděla, co mě čeká, tak jsem se s mírným odstupem podívala znovu a nezaujatě. Jde o velice dobré zpracování, správně bych měla hodnocení navýšit, ale neudělám to. Tím, co na filmech hodnotím nejvíc, je osobní přínos. Jakýkoliv film s velkou mírou násilí mám problém dokoukat do konce. A je celkem jedno, jestli to natočil Kubrick nebo Tarantino. Je to můj osobní postoj, který nikomu nevnucuji.(1.10.2017)

  • eLeR
    ***

    Je naozaj dobre, že tento film vôbec vznikol. Len mne to celé prišlo, akoby mi pani Mariana prerozprávala príbeh, ktorý som si deň predtým prečítala na nete. Žiadna pridaná hodnota ... ak teda nerátam dobrý hudobný podmaz, pár vydarených scén a presvedčivé výkony niektorých hercov. Neznalému veci by to mohlo pripadať veľmi chaotické a skratkovité. Lepší priemer, ale kino bolo plné a to sa ráta. Videné v rámci 30 dní so svetovou kinematografiou (marec 2017)(8.3.2017)

  • - Vo filme sa dá zachytiť hneď niekoľko dobových nezrovnalostí. Bratislavský hrad bol v dobách, kedy sa film odohráva hnedý, nie biely ako je tomu v súčasnosti. Na automobiloch môžeme pri únose vidieť na prednom skle nálepky z emisnej a technickej kontroly, pričom sa v deväťdesiatych rokoch lepili tieto nálepky na ŠPZ. V jednej scéne sa tento nedostatok snažili zakryť čiernou páskou. Policajné vozidlá mali vtedy  modré osvetlenie výstražných majákov. Vo filme sa objavujú vozidlá s červeno-modrými, ktoré boli zavedené neskôr. V scéne, kde je hlavná hrdinka Marta (Rebeka Poláková) na policajnom riaditeľstve, je v pozadí vidieť prechádzajúcu električku, ktorá bola zavedená do prevádzky v našom hlavnom meste až v roku 2015. Na bankovkách hodnoty 5000,- Sk bol pridaný ochranný irizujúci povlak až v roku 1999. Nitrianske pivo Corgoň malo v tých rokoch iný druh etikety. (Lukoh)

  • - V ranných fázach sa scenár pripravoval podľa predlohy knihy "Popol všetkých zrovná" Dominika Dána z roku 2007. Postupne ale vypadol detektív Richard Krauz, nasledovali ďalšie zásahy do predlohy, až vznikol úplne iný príbeh a ten tvorcovia prispôsobili skutočným udalostiam. (giaruj)

  • - Spoiler: V scéne na začiatku, kedy sa na diskotéke Efendi (Daniel Heriban) pýta Binesa (Peter Oszlik) na prezidentovho syna (Juraj Hrčka), je v pozadí vidieť názov podniku THE CLUB, ktorý v roku 1993 ešte neexistoval. (Stefan Deryck)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace