Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irena (J. Bohdalová) je majitelkou a šéfkou velké prosperující firmy. Když přežije těžkou autohavárii, změní jí to život. Rozhodne se firmu prodat a ze získaných milionů podporovat i zcela neznámé lidi, kteří se ocitli v těžkých životních situacích. Takový nečekaný zvrat v Irenině myšlení a její charitativní úmysly se nelíbí nejen jejímu synovi (O. Vetchý), ale především jeho silně materiálně založené manželce (T. Vilhelmová). Do této doby charakterní a matku milující Jaroslav se tak nečekaně ocitne mezi dvěma dominantními ženami a prožívá osudové dilema. Má se dívat na to, jak jeho matka rozdává miliony, které měly už brzy spadnout do klína jeho rodině, nebo proti ní zakročit, a to s rizikem, že jejich vztah zůstane navždy ztracený? (Česká televize)

(více)

Recenze (155)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Možná to někomu bude připadat hrozně schematické, někomu jako telenovela. Ale jedno je jisté, herci odvedli svou práci na jedničku a tím tenhle film prostě nemůže skončit úplně zle. Párkrát jsem sice nad vývojem musel nevěřícně zakroutit hlavou, ale ten varovný prst, který se tyčí nad příběhem musím prostě ocenit. Cti otce svého a matku svou. Je snadné podlehnout pocitu, že váš starý rodič už neví co dělá. Je nutné si ale uvědomit, že je to jeho život, jeho peníze, děti mají zase svůj život a své prachy. A morální právo na peníze svých rodičů nikdo nemá. To je velký omyl. Zkrátka peníze kazí člověka, o tom tenhle film je. 80% ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Díkybohu, že nejsem odborník, ale pouze řadový divák a mohla jsem si tak v klidu užít tuto důstojnou poctu herectví Jiřiny Bohdalové bez toho, aniž bych musela xx-krát říkat "ach jo". Objektivně vzato je to za 3 hvězdy, ale z úcty k výše zmíněné a dalším zúčastněným (Vetchý, Preiss, Smutná) + za hudbu, dávám 4*. ()

Reklama

triatlet 

všechny recenze uživatele

Tuctový příběh s černobílými postavami. Zelenka je schopný ještě vést herce - Ondřej připomíná nerozhodného Vraníka, Tatiana Dorotu Máchalovou a Bohdalová Annu Máchalovou :-) Postava právníka (V. Preisse) a ředitele psychiatrie (Miroslav Hanuš) jsou jak z děl Boženy Němcové - dobří lidé na pravé místě. Ale proti nim ti úplatní právníci. Scénáristicky jedno velké klišé s úplně nejtrapnější proměnou Bohdalové na psychiatrické léčebně. Ve stylu nesmrtelné tety se promění z utrápené stařenky v dámu. Záměr chvályhodný, výsledek průměrný. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

Děkuji Koryntos za připomenutí filmu, ač já to na odpad nevidím. Teda nikoliv úplně... Jasně, drama ani psychologický film to teda rozhodně není. Ano, Bohalka se po scéně kutálí a funí, v zásadě platí to samý jako pro ten pořad, kde dělá, že vaří. Už jsem zapomněl, jak se to jmenovalo. Jistě, až na Ondřeje Vetchýho a Viktora Preisse jsou ty herecký výkony spíše průměrný až žádný. Samozřejmě, že zápletka je tak na půlhodinovej díl nějakýho supr takyseriálu. Jen pan Zelenka to tvořil s představou, že dělá velký psychologický drama. Trochu však pozapomněl, že v tom případě by měl tu stopáž něčím naplnit. Třeba dramatem a psychologií. Takže co to vlastně je? Podle mě se to nejvíc blíží tomu, čemu v Český televizi obvykle říkají komedie. Nebo Bakaláři, chcete-li. Akorát to mělo bejt víc seriózní. Takže vám je jasný, že ani moc vtipný to nebylo. Prostě je to takovej běžnej veřejnoprávní kydanec pro běžnej televizní večer, kdy na ostatních programech běží ještě něco o moc strašnějšího. Raději nevědět co. A pokud je toto dáno, pak se za plus může považovat kde co, i fakt, že střih a kamera nejsou z jiný planety... a že to je jenom plochý... a že dialogy nejsou náhodné blábolení... a že... ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Film má možná některé slabiny (např. až moc černobílý charakter některých postav - zejména snachy v podání T. Vilhelmové nebo některé zbytečné scény - policejní zásah těžkooděnců, vybržďování sanitky), přesto v sobě nese silný dramatický příběh i silné poselství. Zajímavé přitom je, že v němž možná ještě větší prostor než Jiřina Bohdalová coby paní Irena má Ondřej Vetchý v roli jejího syna. A je jako vždy excelentní. Velmi zajímavý je hlavně přerod, jakým tato postava ve filmu projde. Z pozice milujícího syna, kterého peníze v zásadě nezajímají, se dostává do pozice, kdy se pod tlakem své ženy snaží svou matku zbavit svéprávnosti, aby v samotném závěru dospěl do fáze totální zoufalosti, protože si uvědomuje, jak strašně nemorálně se zachoval. Na nápravu je však už pozdě... Pro Jiřinu Bohdalovou je toto možná jedna z posledních hlavních rolí a je třeba říct, že se jí zhostila výborně. I u ní je divák svědkem velkého přerodu od energické dámy po fyzicky zdrchanou ženu. Ale u starých lidí to tak žel někdy bývá... Jestli mě nějaká scéna přišla jako hodně silná, tak to byla scéna soudu, kde Bohdalová na svou obhajobu proti návrhu na zbavení svéprávnosti mj. říká, že "bude-li soudem uznáno, že finanční velkorysosti je schopen pouze člověk dementní, pak budu ráda, že dementní jsem." ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • Irena (Jiřina Bohdalová) odříkává na poradě šest základních fází plánování, jsou to: Zaprvé nadšení, zadruhé vystřízlivění, zatřetí zděšení, začtvrté hledání viníků, zapáté potrestání nevinných, zašesté vyznamenání nezúčastněných. Text nevymyslel autor scénáře, ale nejspíše lidová tvořivost. Ještě v dobách hlubokého socialismu koloval republikou jako ilegální samizdat. (sator)
  • Snímek se natáčel v Praze např. u Městského soudu ve Slezské ulici, psychiatrické klinice v Dobřanech, zámečku v Trnové nebo továrně Linet ve Slaném. Zámeček Trnová je ve vlastnictví bývalého ministra financí Ivana Pilipa a jeho manželky Lucie, kteří jej pronajímají k soukromým akcím. Natáčelo se i v psychiatrické léčebně Kosmonosy. (rakovnik)

Reklama

Reklama