Reklama

Reklama

New York. Řeklo by se, že je jenom jeden. Světová metropole, centrum světového obchodu, politiky, ale také vzdělání, kultury a zábavy. Film Povídky z New Yorku ovšem dokazuje, že existuje tolik podob tohoto města, kolika očima se na něj podíváme. V tomto případě očima tří výrazných režisérských osobností. Tři příběhy, tři různé pohledy, tři odlišné autorské rukopisy. V úvodní povídce, nazvané Lekce, sledujeme očima Martina Scorseseho uznávaného malíře, který se potýká nejen s tvůrčí posedlostí, ale také se svým rozháraným osobním životem. Francis Ford Coppola se ve své povídce Život bez Zoe dívá na New York okouzlenýma dětskýma očima, zatímco Woody Allen zůstává v závěrečném segmentu Oidipus dnes věrný svému oblíbenému typu neurotického hrdiny s nevyřešeným vztahem nejen ke své matce. Tři příběhy, každý úplně jiný, tři kamínky do fascinující mozaiky jménem New York. (Česká televize)

(více)

Recenze (181)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Scorsese pojal svou povídku jako trénink v zoomech kamery a v tom, kam až jde zajít v přesvědčivosti podání. Coppola uvízl v nemastným námětu (ze slabé režisérské chvilky ho nepodezírám). A Woody ctí zásadu, že otroci rodí otroky, a bez většího překvapení pokračuje v tom, co v 70. letech načal. Odečteno a nepodrženo: 90%, 60%, 80%. Kdyby se povídky víc provazbily (řekl vůbec režisérům někdo, že je to společný projekt?), vydalo by to na víc než na dvouhodinový spárořez. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Taková zajímavá směska tří různorodých příběhů, které spojuje prostředí New Yorku, ale jinak vlastně skoro nic. Scorseseho příběh o skvělém malíři, který tak trochu využívá svého zavedeného postavení k získání mladých a hezkých "učednic" vyčnívá hlavně herecky, hudebně a krásnou kamerou (70%). Coppolova epizoda o slečně z bohaté rodiny, která má skoro všechno, co si zamane je taková trochu pohádka, no... trochu víc. Na mě působila až moc optimisticky (a to už je v mém případě co říct ;-)) a sladce (60%). Závěrečný Woody u mě jednoznačně vyhrál, jeho satira na příšernou matku je kouzelná, vtipná a trefná (80%). ()

Reklama

Khalesi 

všechny recenze uživatele

Musím priznať, že asi najviac som sa bála poslednej poviedky od Allena, pretože nie všetko čo vypúšťa z tej svojej škaredučkej hlavičky, by malo uzrieť svetlo sveta. Tentokrát ma však dostal úplne do kolien. Neviem, či súťaživosť s ostatnými dvomi velkánmi svetovej kinematografie z neho dostalo maximum humoru a minimum prázdnych kecov (ako v iných jeho dielach) , ale naozaj som sa božsky bavila predovšetkým na jeho poviedke. Sklamaním bol Coppola a Scorsese lepšie 3*. Nečakajte nič náročného, ale na pobavenie to stačí. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Nestíhal jsem žasnout nad tím jak takoví rutinéři a veteráni světového filmu mohou natočit něco podobného. Scorsese vyloženě nezklamal, povídka sice o ničem, ale nenadchnul. Zato Francis se svým Životem bez Zoe vyloženě tragédie. Nepochopil jsem co to mělo znamenat. A co vůbec tvůrce Kmotra a Apokalypsy vedlo k podobné mizérii. Woody Allen na závěr když již nic jiného, tak alespoň umí být vtipný. Ani jeho povídka není žádný zázrak, na který by se po letech vzpomínalo. Sečteno podtrženo: Scorsese **, Coppola *, Allen ***. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Kdyby nebyl Scorsese studený šňupák, mohl z toho dobrého scénáře udělat velmi dobrou komedii. Coppola natočil něco unyle romantického, co nestojí ani za jedno podívání. A nad tím vším ční o několik řádů lepší Woody, který natočil vtipnou romantickou komedii. Když nebude Scorsese s Coppolou zlobit, tak je možná vezme Allen do učení. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (14)

  • Film byl natočen přibližně za 15 milionů dolarů. (Pitrsss)
  • Michael Powell pomáhal s hlavním problémem příběhu Woodyho Allena "Oidipus dnes." (HellFire)
  • Za svou roli v tomto filmu byla Julie Kavner oceněna cenou na American Comedy Awards 1990. (Pitrsss)

Reklama

Reklama