poster

Papírový dům (Netflix verze) (TV seriál)

  • Španělsko

    La casa de papel (Netflix version)

  • anglický

    Money Heist (Netflix version)

Akční / Krimi / Thriller / Mysteriózní

Španělsko, 2017–2020, 29 h 49 min (Minutáž: 41–60 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kothy
    *****

    Na tento seriál jsem narazil úplnou náhodou. Španělskou tvorbu zrovna nevyhledávám. Hned mě to ale chytlo, protože nápad je dost zajímavý. Co může být promakanějšího, než vyloupit tiskárnu peněz? No přece si vlastní natisknout. Tento tým tvořený převážně kriminálníky má jasný úkol a každý z nich má své určité poslání. Je to dost promakané, tak uvidíme, co přinesou další díly. Netflix opět trefil do černého. Je to neskutečně promakné. "Když vás zasáhne kulka, ani to neuslyšíte."(6.11.2019)

  • grogodil
    ****

    To zrovnanie s Prison Break sa ponúka bohužiaľ až příliš. Prvá prepadovka je skvele vygradovaná, premyslená a naplánovaná akcia, kde Profesorovi ten geniálny plán žeriete aj s navijákom, lebo všetko to ešte šikovne balancuje na hrane prípustnosti toho, čo je divák ochotny prijať, že môže byť geniálny plán a prezieravosť a pripravenosť geniálneho mozgu a precízne pripraveného postupu so zálohami. A s tak sympatickými (aj keď plochými a jednoduchými) postavami tomu divák odpustí aj občasné zakopnutie. Je to dravé, hravé, napínavé, so zvratmi, ktoré sú nečakané, no nie blbé a zábavné. A po prvých sériách prišli (zatiaľ) ďalšie dve, ktoré na vlne celosvetového ošiaľu chceli čo najskôr nadviazať. A bohužiaľ je to vidno ako je to narýchlo na zakázku spichnuténhorúcou ihlou. A aj keď na vás sypú jeden flasback za druhým, aby sa nejak nasilu zakomponovali a zapasovali medzi prvé dve série, tak proste o to viac to kričí, že rada 3 a 4 je len niečo, čo niekto narýchlo uplácal a nejak to k všetkému prilepil. Zvlášť 4. séria už je tak trochu strmhlavý pád, s postavami, ktoré stratili divákove sympatie, ktoré sa chovajú ako banda kreténov uprostred plánu, ktorý mal asi pôsobiť vo svojej šialenosti geniálne, no dopadlo to úplne opačne. A ťažšia noha na plyne to nezamaskujú už scenáristickú bezmocnosť a kŕč. Preč je elegantnosť a nepravdepodobnosti striedajú absurdnosti dotiahnuté do krajnosti a bizardných sebaparodických rozmerov, takže ochota ísť tomu trošku tolerantne vústrety dojde niekedy v treťej časti.... Stále ma zaujíma piata (dúfam, že posledná) séria, no udalosť mesiaca už z tohoto dávno nie je a ak nebude času, tak možno obídem oblúkom.(8.4.2020)

  • M.i.k.e
    *****

    ale jo...pro mě osobně seriál dvou tváří...na jednu stranu místy geniální heist série,která je napínavá jako kšandy,je dobře napsaná,disponuje skvělými dialogy (v neodolatelné španělštině) a hlavně skvělými,životnými a sympatickými postavami...na druhou stranu pak dílko,které docela často využívá berličky v podobně geniálního timingu,kde se věci dějí za vteřinu 12 a využívá tu a tam nějaké klišé.Pak je tu chování oněch zajímavých postav,které má sice divák rád,ale snad nikdy sem neviděl seriál,kde by se tak často měnil můj postoj úplně ke všem.Každá postava se tu minimálně jednou,ale spíš víckrát zachová jako úplný kretén a sympatie jsou najednou ta tam...když nad tím ale nakonec člověk přemýšlí,přesně takhle to funguje v reálu.Nic není černobílé a každý chybuje a tady se postupem času těch chyb kupí víc a víc...i když někdy jen proto aby se z nich v zápětí dalo geniálně vybruslit...buď jak buď je Casa de Papel po zásluze jedním z top seriálů posledních let a to jsem viděl Netflix verzi (13 a 9 dílů)...90%(3.12.2018)

  • Cedr
    *

    Vydržel jsem tři a kousek dílu (dle Netflix číslování), povzdechy nad ubohostí scénáře byly už tak časté, že vedly k hyperventilaci. Naštěstí ještě předtím než se mi oči vykroutily z důlků nad ještě ubožejší snahou tupě kázat různá moudra ústy praštěných postav. Nejhorší je však boule na čele po mohutném facepalmu, když si člověk uvědomí jak málo stačí aby paskvil na úrovni průměrné telenovely byl vynášen do nebes jako něco nevídaně důmyslného.(7.4.2020)

  • Mikarda
    *****

    Seriály se občas píší tak dobře, že chtě nechtě musíme milovat záporné postavy (vzpomeňme na Dextera a Heisenberga) a ono když to vychází, tak proč bychom v tom nepokračovali i na domácím evropském území. Inu a v případě La Casa de Papel zde není co vytknout... Postavy parádní - psychopat Berlin, mater Nairobi, génius Profesor, méďa Helsi, impulzivní Tokyo, jelen Arturito, atd. Promyšlená šachová partie nechává pozorovatele v napětí a zároveň ho těší, jak kousky skládačky do sebe zapadají jako dílky tetrisu a musíme obdivovat inteligenci profesora, který dokáže vždy myslet 5 kroků dopředu. Soundtrack také parádní, nejen úvodní znělka a chytlavá Bella ciao, ale když mi tam nasadí navíc klasiku jakou je Delibes nebo Satie, tak taju blahem ještě víc. Ge-ni-ál-ní veledílo, nemůžu se dočkat na další sérii, kde to dle posledního dílu vypadá na pěkný poprask. Jo a všem ty červené uniformy děsně seknou.(22.10.2019)

  • - Tokio, postava, kterou hraje Úrsula Corberó, je inspirována postavou Mathildy, kterou hraje Natalie Portman ve filmu Leon (1994). (Macik1982)

  • - V epizodě zazní mimo jiné i skladba „You'll Never Walk Alone“, tedy v překladu „Nikdy nepůjdeš sám“. Poprvé se objevila v roce 1945 v muzikálu „Carousel“, proslavila se ale především jako hymna anglického fotbalového klubu Liverpool FC. (FIAT 500)

  • - Zhruba v 44. minutě dá Denver (Jaime Lorente) Arturovi (Enrique Arce) do úst nataženou pistoli. Ovšem dle jejího názvu je zcela jasné, že jde o tzv. Plynovku. Jedná se o Vector 9mm P.A.K. od výrobce RÖHM na poplašné nebo plynové nábojky. Takže je otázkou zda filmaři používají plynovky a někomu nedošlo, že si toho lze všimnout, asi těžko si Denver půjčil zbraň od unesených. (KITTbx)