Režie:
Dušan KleinKamera:
Jiří StöhrHudba:
Svatopluk HavelkaHrají:
František Řehák, Rudolf Jelínek, Vlastimil Hašek, Jan Kanyza, Jaromír Spal, Jiří Zahajský, Bohumil Šmída, Evelyna Steimarová, René Přibil (více)Obsahy(1)
Dušan Klein nám v roce 1975 přináší 3 detektivní příběhy z ponuré Ostravy, které nám ukazují běžnou denní rutinu kriminalistů v 70 letech. Ostravští přílušníci veřejné bezpečnosti řeší v časovém intervalu 24 hodin tři různé případy. Jedná se o zranění příslušníka VB, únos kojence a pátrání po pohřešované dívce. (Hennes)
Recenze (51)
Nejlepší je Brousek, který to celé komentuje, jak kdyby to byl dokument o mravencích. Jinak ty případy nejsou nezajímavý, a i ta policejní práce působí uvěřitelně... Akorát je to místy trochu utahané. Bavil mne Zahajský, který toho tady namluvi asi tolik, co ta jeho figurína v Rozpuštěný a vypuštěný. Vlastně jsem u něj zaznamenal jen větu "Teď by bodlo pivo". Tradičně mne tu sral Jelínek. Něco mne na něm leze na nervy. Taky je trochu divný, že se to odehrává v Ostravě, ale úplně všichni mluví jako Pražáci. ()
Další s detektivních filmů 70.let, ano film je spíš pohled na jeden den u kriminálky a tři různé případy, které se řeší, pobodání policajta, únos kojence a hledání nezletileté dívky co utekla. Nákou atmosféru tam nenajdeme, jen prostě práci při pátrání. Herecké obsazení je celkem slušný, ale mohlo se z toho vytěžit mnohem víc. Jako agitku bych to nebral, nebot to angažované není. Další nejspíš poprávem pozapomunetelný film,ale na občasné podívání to jde. ()
Za nejhorší co film mohlo potkat, považuju hlas, který nám tam něco blábolil ohledně toho co policajti tušili a co netušili a co za chvíli udělaj. Tohle může fungovat leda tak jako projímadlo pro orangutana co sežere prošlej banán a potřebuje se akutně vysrat. Jako ukázka reálné práce policie stačilo vzít jeden případ, ideálně ten s únosem miminka a scénaristicky ho vymazlit a ne do toho nasrat ještě další dva nesouvisející případy z toho jeden nebyl ani pořádným případem. Takhle to fakt nemohlo mít šanci na nějakej velkolepej napínák i když dobrý scény a kameru to mělo. Třeba zachycení Ostravy působilo přirozeně, kamera na policejním voze byla dobrá akční práce a při některých scénách mě pro jejich studenost nebylo příjemně (napadení u chaty, únos kočátku, pád láhve s balkonu - pohled ženský). ()
Co bylo myšlenkou tohto filmu? Snad ukázat práci policistů mimo Prahu, že i policisté jsou lidé, že na každém záleží, aby byl pořádek a klid. Bylo toho zkrátka mnoho a děj se utopil v detailech. Policisté jsou obyčejní lidé, a tak byli obsazeni nepříliš exponovaní herci, kteří hráli hovorovým stylem, jenom žádné velké emoce. Zlatý ´Pitaval´! ()
v sedmdesátých letech se v Ostravě nedřystalo po Ostravski? i když ani to by nezachránilo tenhle pseudorealistickej paskvil, autentické tak zůstávají jen dobové kulisy města a modní výstřelky typu lesklých polyesterových košil nebo šátků; ale politicky řečeno: "umím si představit", že se to v určitých kruzích může stát kultovním kouskem;-) ()
Galerie (29)
Photo © Filmové studio Barrandov / Ivan Minář
Zajímavosti (3)
- Film měl původně natáčet režisér Jiří Menzel. (Xell)
- Natáčanie filmu prebiehalo v Ostrave. (dyfur)
Reklama