Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (226)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak sme našli v Allenovej filmografii aj scifíčko. Robí si tu srandu z množstva dystopických filmov a románov, ale nezabúda ani na prepracovaný design a architektúru rokom presne určenej budúcnosti. V tomto žánri ešte viac vynikne jeho autorstvo, pretože ak blázon pobehuje medzi ešte väčšími bláznami v bláznivej budúcnosti a aj tak ho nezaujíma nič iné ako sex, vystupuje tento kontrast viac do popredia ako v New Yorkských interiéroch. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Správná šílenost, která je místy skutečně hodně vtipná (Allen létající v nafukovacím kostýmu, robotický pes, výměna hlavy...). Bohužel je to ale vyváženo momenty, které mě strašně nebavily a přišly mi zoufale nevtipné, takže ve výsledku z toho byl nakonec spíš jen průměrný dojem. Má to ale každopádně super soundtrack a Diane Keaton je zde skvělá jako vždy, takže za vidění to určitě i po těch letech stojí, jen mi to prostě nepřišlo jako zas až taková sranda, jak by si člověk mohl myslet z těch nadšených komentářů zde. ()

Reklama

Richie666 

všechny recenze uživatele

Dle mého názoru solidně nadhodnocená nejapná blbost, která je mi sice v zásadě sympatická, ale nemůžu ji hodnotit výše (tři hvězdy víc než dost), jelikož na mě působí příliš sebestředným dojmem. Jinými slovy - na to, jak slabým scénářem disponuje, se zde vyskytuje nadmíru řekněme až trapných fórků, leckdy (resp. vždycky) postrádajících jakoukoli jinou pointu, nežli zesměšnit co se dá. Ono by to možná ani tolik nevadilo, kdyby se sám Woody nestavěl do role úplného trotla, protože pak i ty inteligentní vtipy vyznívají poněkud rozpačitě, ale na to už si u něj zřejmě budu muset zvyknout. Navíc se nedokážu zbavit dojmu, že divadelní zpracování by tomuhle dílu slušelo mnohem více. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch ranných Woodyho komedií, které srší energií a obrovskou zásobou nejrůznějších hlášek a gagů. Z hlediska kompaktnosti všech filmových složek to sice není jeho nejlepší kousek, ale pro tu smršť humoru, ironie a nadsázky nemůžu jít pod 90 % celkového dojmu. Woody Allen sice sci-fi nerozumí, ale to vůbec není podstatné, protože kulisy budoucího světa pro něj představují pouze východisko k situačnímu a verbálnímu humoru. Je to jeden z filmů, kde řadu scén a slovních obratů nosím stále v paměti, a když se potřebuju naladit, tak si je vybavím. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"Musíte pochopit, že všichni, které jste kdy znal, jsou dvě stovky let mrtví." -"Ale vždyť všichni jedli organickou rýži!" Je to zběsilá smršť nekoordinovaných nápadů, nebo to tak aspoň působí. Aluze na němou grotesku (a zvlášť asi Chaplina v Moderní době) je také silná a všudypřítomná. Vždycky jsem toužila použít slovo aluze ve větě, tak doufám, že jsem to udělala správně. Asi je to tím, že Woody sekal filmy jako Baťa cvičky a tak celý film i jeho fikční svět působí "jenom jako", jenom herci pobíhající v kulisách. Jistý nápad a úvaha jde na pozadí vycítit, ale je opracovaný a provedený jen s minimální dávkou pečlivosti. Nevypadá to zkrátka jako dílo tryskající ze srdce, což je mnou preferovaný druh filmů, zvlášť když pojednává o boji za svobodu. Možná to je ta pointa a Woody nevěří na boj a na svobody, ale v tom případě by za mě pořád dostal ne. A ještě jsem zapomněla dodat, že minimálně polovinu něžných citů, které ve mně Spáč vzbudil, si zasloužil scénou hry na Branda a Vivien Leigh. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (23)

  • Woody Allen konzultoval film se spisovatelem scifi (Ben Bova), zda jsou jeho futuristické vize proveditelné. (Kulmon)
  • V jednom americkém státě byl film přejmenován na "Woody a roboti", což Allena poté vedlo k tomu, že si vymohl, aby název žádného jeho dalšího filmu nemohl být volně měněn. (Kulmon)
  • Poté, co film vyšel pod názvem Woody and the Robots (Woody a roboti) ve francouzsky mluvících regionech Kanady, vložil Woody Allen do všech svých budoucích smluvních klauzulí, že tituly jeho filmů se nesmí měnit bez jeho svolení. (jezurka42)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama