Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Woody v téhle komedii stvořil úchvatný svět budoucnosti. Svět nafukovacích skákacích obleků, přístroje na výrobu orgasmu, obrovských geneticky upravených kusů zeleniny (a obrovský banán samozřejmě volá po obrovském gagu se slupkou), pitomých robotích psů a spousty dalších komických věcí. Představuje budoucnost, která sice není tak hrozivá jako v dílech 1984 nebo My, ale zato je po čertech legrační. ,,Můj doktor mi říkal, že se po operaci dostanu domů za pět dní. Sekl se o 199 let." ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Výborný, byť trochu nevyrovnaný film. Zkombinovat sci-fi s groteskou je dosti neuvěřitelný nápad a asi jen málokdo, by se tohoto bláznivého úkolu zhostil lépe. Místy jsem doslova řval smíchy, což se mi při sledování filmů nestává až tak často. Gagy s Woodym jako královnou krásy a jim podobné jsou rozhodně tím nejlepším, co jsem kdy viděl. Geniální a přitom chytré fóry zase snesou srovnání například s Monty Pythony. Ǔžasné jsou i všechny ty šlehy na naši (a především americkou) všednodennost. Ostatně, kouzelný je Woody i ve chvíli, kdy prostě hraje sám sebe přesně tak, jak ho známe z mnoha jiných jeho vztahových filmů. Tak trochu je tu ovšem od každého kousek a je znát, že se Woody teprve učil dát filmu ten správný prostor, výraz a formát. Na druhou stranu, roztomilá je ta klukovská radost z prostého vymýšlení bláznivě ujetých fórů, třeba uklouznutí na gigantické slupce od banánů, vaření v kuchyni budoucnosti nebo ono rozomilé "kosmické" krejčovství. Celkový dojem: 85% Zajímavé komentáře: Marigold, gudaulin, Tosim, Pohrobek ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Allenov zárez do sci-fi žánru. Ťažko povedať či je jeho ranná, blázniva, sexuálne podfarbená ranná tvorba lepšia ako jeho neskoršie inteligentnejšie, vtipné a neurotické diela. Každopádne sa jedná o veľmi výrazného tvorcu. Už v Spáčovi sa objavujú prvky, ktoré budú pre jeho tvorbu typické - minimálne parodizácia diel - najvýraznejšia v podobe Električky do stanice Túžba. Veľmi príjemnou postavou sa stáva Diane Keaton, ktorá ma prvýkrát vo filme neiritovala a ktorá bola Allenovi veľmi rovnocennou dialógovou protivníčkou. Spáč má typickú výstavbu Allenového diela - začne niekde inde, končí niekde inde a pritom je stále o tom istom. Osobne mám radšej jeho neskoršiu tvorbu, aj keď musím priznať, že som sa na niektorých veciach naozaj skvelo bavil. Atentát na nos bol nezabudnuteľný. Ďalší môj zárez do tvorby tohto originálneho režiséra a scenáristu, ktorý sa stáva s každým svojim filmom lepším a dospelejším. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Scéna, kdy majitel nachytá Milese, jak mu krade obří ovoce, chvíli se spolu klouzají po veliké banánové slupce a pak ho náš hrdina praští do hlavy se zděšeným " já jsem ubil člověka jahodou ", je charakteristická pro celou komedii. Akční sekvence, které připomínají staré grotesky se tu střídají s allenovskými údernými popkulturními hláškami a je to občas velmi vtipné, protože pokoušet se začlenit newyorského neurotického intelektuála do spokojené futuristické společnosti se zdá být přímo nadlidským úkolem. Zvlášt', když dívka, kterou potkal se zrovna přidala na stranu povstalců... ()

Richie666 

všechny recenze uživatele

Dle mého názoru solidně nadhodnocená nejapná blbost, která je mi sice v zásadě sympatická, ale nemůžu ji hodnotit výše (tři hvězdy víc než dost), jelikož na mě působí příliš sebestředným dojmem. Jinými slovy - na to, jak slabým scénářem disponuje, se zde vyskytuje nadmíru řekněme až trapných fórků, leckdy (resp. vždycky) postrádajících jakoukoli jinou pointu, nežli zesměšnit co se dá. Ono by to možná ani tolik nevadilo, kdyby se sám Woody nestavěl do role úplného trotla, protože pak i ty inteligentní vtipy vyznívají poněkud rozpačitě, ale na to už si u něj zřejmě budu muset zvyknout. Navíc se nedokážu zbavit dojmu, že divadelní zpracování by tomuhle dílu slušelo mnohem více. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (23)

  • Poslední posprodukční změny, které zkomprimovaly 35 hodin filmového záběru do 90 minutového filmu, byly dokončeny pouze dva dny před premiérou snímku. (jezurka42)
  • Natáčení probíhalo v Coloradu a Kalifornii. (Terva)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama