• plechulka
    ****

    Tak trošku Dekameron po česku... Nevím, jak v době svého vzniku, ale teď každé uvedení v TV vítám i kvůli hercům, kteří již tady nejsou anebo vypadají zcela jinak... (no ano, jako my všichni, ale to neřešme!) Hlavně v první povídce jsou úžasné i renesanční kostýmy. Prostě příjemná a vtipná záležitost nejen pro pamětníky!(8.7.2007)

  • 01Zuzana10
    ****

    Hry lásky šálivé si so mnou šialene pohrali. V ten deň som sa zamilovala. A musela ten film vidieť ešte 2 krát. /prvú časť/. Ľúbim gestá a výrazy pána Kopeckého, ktorému by sa dalo rozumieť i bez slov. Občas sa mi páčili aj výrečné oči pani Turzonovovej, v ktorej som konečne objavila skvelú herečku. (ľúbim jej češtinu! :D) no a J. Abramovič? Milujem! Švárny to mládenec! Dievčenské srdce zahorelo pre jeho pohľad a .. vášeň. Ale neľúbim, ako skončil príbeh. Nie veľmi sa mi páčilo, že manželka Sandra podľahla jeho presviedčaciemu monológu. Čo sa ešte týka 1. poviedky, využili náááádherné rôznorodé kostýmy /a lokácie/. Pripomenuli mi Popolušku. /asi skoro rovnakým hist. obdobím a Pavlom Trávníčkom v roli "stojana" :)/. A hudba? Hm. bolo zaujímavé sledovať ich tance. Ale aj pri fontáne? Druhá poviedka ma nezaujala. Priveľmi sa vliekla a .. nie, nesympatizujem s podobnými zápletkami. Ale tou prvou ma dostali /hoci nie dejom/. ľúbim, ľúbim, ľúbim! Dostali sa mi pod kožu!(18.5.2009)

  • Matty
    ***

    Dvě vztahové partie, které v ostré fázi normalizace rozehrála skvadra Krejčík, Liška, Šofr, Pištěk, sice nejsou suverénním vítězstvím umění nad ideologií, ale přinejmenším remízu se pánům uhrát podařilo. Hlavně díky jejich talentu byly dva převážně interiérové příběhy televizního charakteru povýšeny na úroveň filmu pro kina, který vyniká bohatě zdobenými kostýmy, autenticky středověkým hudebním doprovodem a promyšlenou práci s barvami. Vyznění decentnější první povídky sráží necharismatický Jozef Adamovič, nedávající velkou příčinu k lítosti nad tím, oč Sandra vinou svého nesvobodného postavení přichází. Druhá povídka je kultivovanější variací teenagerské komedie o zásunu, v níž Sovák zaskakuje za vilné středněvěké soudruhy ze schůzovacích exploatací typu Muže na radnici. Sexuální narážky jsou příliš okaté a ochota služebné nechat se ohmatávat příliš poplatná tužbám vyžilých proutníků. Laťka vkusu nicméně není snížena zdaleka tolik, abych tento víceznačný diptych o předstírané potenci a oklamávání krátkozrakých mocipánů spláchnul do téže normalizační žumpy, kam patří filmy od Steklého nebo Balíka. 60%(26.2.2016)

  • honajz
    ***

    Herecké výkony jsou dokonalé, o tom žádná. Místy je to i vtipné. Ale pokud si pamatujete televizní povídky, které jsou rovněž přepisem adaptací z Dekameronu, vypadá to tak nějak podobně - prostě televizně, nemůžu si pomoct. Dobře se na to kouká, dobře je to zahrané, ale na celovečerák chvílemi trochu natahované.(30.6.2013)

  • pytlik...
    ***

    Krejčík se měl stát spíš chirurgem nebo zavařovačem okurek než režisérem. Jeho díla jsou perfektně řemeslně zpracovaná, nicméně hodně sterilní, není v nich život a tedy ani humor. První povídka hezky ukázala trudný život středověké dámy zavřené neustále na zámku, s nikým se nestýkající, která tak podlehne nejapnému vábení floutka, kterého by každá trochu zkušenější žena za jeho kecy poslala do míst, kam se lidi posílají často, ale jen málokdo tam skutečně jde. Druhá povídka zase krásně ukázala lenost šlechty, neboť kdyby se Sovák jen trochu snažil a zapojil fantazii, určitě by Budínovou neodmítl, neboť ta ve svém věku vypadala výborně.(23.2.2014)

  • - Pro natáčení posloužily exteriéry Telče, pražských Hradčan - letohrádek Belveder, dále např. Kozel či Ploskovice. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace